צעדת המופקרות בחיפה (צילום: דף הפייסבוק @ronen159)
צעדת המופקרות בחיפה (צילום: דף הפייסבוק @ronen159)

ביום שישי "צעדת המופקרות" חוזרת לרחובות חיפה

"צעדת המופקרות" היא מפגן מחאה נגד תרבות האונס, האלימות המינית והאשמת הקורבן. לדברי המארגנות, השנה האחרונה והאופן בו טיפלה הממשלה במשבר הקורונה הפכו את ההפקרות למאפיין העיקרי של מצב הנשים בישראל היום. השנה יקראו הנשים למערכת החינוך להעמיד תוכנית מקיפה ומתוקצבת לחינוך מיני מכיתה ב' עד י"ב

פורסם בתאריך: 16.5.22 11:17

"צעדת המופקרות" החיפאית לשנת 2022 חוזרת והיא תתקיים ביום שישי הקרוב (20 במאי). ההתכנסות בשעה 11:00 במזרקת גן בנימין (נורדאו 37 או ארלוזורוב 6 חיפה), שם יתקיים פסטיבל דוכנים של עסקים בבעלות נשית. בשעה 12:00 תצא הצעדה לכיוון היכל העירייה והאירוע יסתיים בבמה פתוחה בגן הזיכרון.

"צעדת המופקרות" היא מחאה שנולדה בעקבות הערה של שוטר קנדי על הקשר בין לבוש לתקיפה מינית. זו מחאה נגד תרבות האונס, האשמת הקורבן ואלימות מינית. תחושת ההפקרות היא חלק מהותי מחוויית החיים ומהמצב הפוליטי, אך השנה האחרונה והאופן בו טיפלה הממשלה במשבר הקורונה, הפכו את ההפקרות למאפיין העיקרי של מצב הנשים בישראל היום. נשות הארגונים, המפיקות את האירוע טוענות, כי הנשים מופקרות להתמודד עם מערכת חינוך בלתי מתפקדת, וכי את מרבית העול החינוכי, האימהות נושאות על גבן; הנשים מופקרות כמובטלות, כאשר 70 אחוז ממחוסרי העבודה הן נשים; הן מופקרות על ידי המשטרה לאלימות ורצח על ידי בני זוג מתעללים; הנשים מופקרות ברחובות הכפר, אליו המשטרה פשוט אינה נכנסת כדי לאכוף את החוק; הן מופקרות על ידי רווחה בלתי מתפקדת, מופרטת ומרוששת, שבה גם העובדות הסוציאליות שעובדות חסרות אונים אל מול כמות התקנים המוקצים לעבודתן; הן  מופקרות על ידי הפרקליטות ובתי המשפט, אשר ממשיכים לסגור יותר מ-80 אחוז מהתיקים של פגיעות מיניות; הן מופקרות לאלימות על בסיס מגדרי בכל יום, מופקרות ברחוב, מופקרות בבית, מופקרות בעבודה, בשכר ובמיטה.

 

 

השנה, החליטו הארגונים לצעוד עם דרישה קונקרטית, לפיה מערכת החינוך בחיפה תתכנס ותעמיד תוכנית מקיפה מתוקצבת ומספקת לחינוך מיני מכיתה ב' עד י"ב. לדעתן, לנוער החיפאי דרוש מענה חינוכי, המציב אלטרנטיבה לתרבות האונס שמקיפה אותו ונמצאת בקרקע פורייה במסגרות החינוכיות עקב חוסר הטיפול המערכתי והחינוך למיניות בריאה.

ב"צעדת המופקרות" בשנה שעברה, השתתפו נשים וגברים, נערות ונערים, שעצרו וקראו את שמות הנשים שנרצחו באותה השנה, כל אישה וסיפורה האישי אשר הדהד את כאבה, מציאות חייה שהובילה למותה. בסוף המצעד, על בימה מאולתרת בגן הזיכרון מול העירייה, נאמו נשים ששיתפו על מציאות חייהן, על משמעות הצעדה עבורן, על הצורך המיידי בחינוך מיני בבתי ספר, על פגיעות שעברו וההתמודדות שאחרי הפגיעה, על הקהילה שהצליחו ליצור ולייצר בין נשים אמיצות כמותן. בסוף הנאומים התקיים מעגל שיח סביב הנושא של חינוך למיניות בהובלה של בלוק האימהות.

אחת המשתתפות בצעדה כתבה בעמוד הפייסבוק של "צעדת המופקרות": "בסוף הצעדה אמרתי למארגנות, שצעדת המופקרות, בעיניי, היא שילוב של יום העצמאות ויום הזיכרון עבור נפגעות אלימות מינית – יום שבו יש משמעות לזיכרון הכאב הקולקטיבי שלנו. יום שבו מכירים בכאב שלך, בחוויה שלך. יום שבו מותר לך להיות פשוט את, גם אם ה'את' מורכב וקשה – ויריעו לך, יחבקו אותך ויאמינו לך. יום שמותר לך לבכות ולהתפרק, ותהיה שם מי שתתמוך ותאסוף את השברים. יום שבו את סוף סוף מבינה, שאת לא לבד".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר