שירין אבו עקאלה (צילום: הרשתות החברתיות, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
שירין אבו עקאלה (צילום: הרשתות החברתיות, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

הערב בוואדי ניסנאס: עצרת מחאה בעקבות מותה של עיתונאית אל-ג'זירה

את העצרת מארגנים המפלגה הקומוניסטית ומחוז חיפה של סיעת חד"ש תחת הכותרת "מחאה על חיסולה של אבו עאקלה ונגד הכיבוש". זעאתרה: "שירין חוסלה למרות שידעו שהיא עיתונאית. זה פשע שמתווסף לפשעי הכיבוש"

פורסם בתאריך: 11.5.22 14:58

המפלגה הקומוניסטית (מק"י) ומחוז חיפה של סיעת חד"ש יקיימו הערב (רביעי) ב-18:30 בכיכר אמיל חביבי בוואדי ניסנאס עצרת מחאה על מותה של עיתונאית רשת אל-ג'זירה.

היום דווח, כי אבו עקאלה נהרגה במסגרת תפקידה בזמן שכוחות צה"ל פעלו באזור ג'נין. ברשתות הערביות, ובעיקר ברשת אל-ג'זירה, הטילו את האשמה של הריגתה על חיילי צה"ל. אולם בצה"ל שיחררו כעבור מספר שעות סרטון, שבו נראים חמושים פלסטינים מבצעים ירי חסר אבחנה שבמהלכו נשמעות הקריאות "חייל נפל". לטענת צה"ל, אף חייל לא נפצע במהלך הפעילות, מה שמגדיל את הסברה, כי היו אלה הפלסטינים שגרמו למותה של אבו עקאלה.

בעצרת הערב, המוגדרת על ידי המארגנים כ"מחאה על חיסולה של אבו עאקלה ונגד הכיבוש, יודלקו נרות זיכרון עבור אבו עקאלה ועבור "קורבנות הכיבוש".

 

 

יודגש, כי ישראל ביקשה לערוך ניתוח לגופה, כדי לבדוק את נסיבות מותה של אבו עאקלה, אלא שפניותיה נתקלו בהתעלמות, והפלסטינים מיהרו להביאה לקבורה.

יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר, רג'א זעאתרה: "שירין חוסלה למרות שידעו שהיא עיתונאית. זה פשע שמתווסף לפשעי הכיבוש. משנת 2000 נהרגו מאש צה"ל כ-50 עיתונאים. שלטונות הכיבוש נלחמים בעיתונאים כדי להסתיר את האמת".

יו"ר מרכז מוסאוא, ג'עפר פרח: "אסור שחיסול העיתונאית הפלסטינית שירין אבו עאקלה במחנה הפליטים ג'נין יעבור בשתיקה של העיתונאים הישראלים. היום שירין חוסלה,  מחר זה יכול להיות כל עיתונאי, אחר פלסטיני או יהודי או בינלאומי".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר