זה לא נעים לראות חוף סגור. דדו דרום
זה לא נעים לראות חוף סגור. דדו דרום

"שמו סרט אדום-לבן ומחצית מחופי הרחצה סגורים"

בעלי עסקים בדדו דרום זועמים. למרות שעונת הרחצה נפתחה בתחילת אפריל, רצועת חוף באורך של כ-500 מטרים עדיין סגורה ולא ברור מתי תיפתח. העירייה: תחנה אחת בחוף נסגרה באופן זמני בשל ארוזיה חריפה. התחנה תיפתח מיד כשהסכנה תחלוף"

פורסם בתאריך: 29.5.22 15:48

עונת הרחצה בחופי חיפה נפתחה העונה מוקדם מהרגיל, בתחילת אפריל, אך לא כך בחוף דדו דרום. רצועת חוף שאורכה כ-500 מטרים נותרה סגורה, ואסורה בה הרחצה. הנפגעים הגדולים הם, כמובן, הרוחצים, אך גם בעלי העסקים לאורך רצועת חוף זו, נפגעים לא פחות.

"לא פתחו העונה את חוף דדו דרום ואין צפי לפתיחה", אומר ל"כלבו – חיפה והקריות" רן ברנובסקי, בעליו של ה"כאמל" הוותיק, "אף אחד לא יודע לומר אם החוף ייפתח או לא. זה ממש אבסורד שחצי מחופי חיפה סגורים כרגע. שמו סרט של זירת רצח, אדום-לבן, לאורך 500-400 מטרים, מתחנת מציל 3 עד תחנה 5, ואף אחד לא טורח להסביר".

תחנת ההצלה מספר 4 מיותמת

תחנת ההצלה מספר 4 מיותמת

מה בכל זאת הסיבה?

"נעלם קצת חול מהחוף, ומגדל ההצלה מצא את עצמו בתוך המים. זה כביכול מפגע, כי המצילים לא רואים את המתרחצים, שלדבריהם, יכול להיות מסוכן. בינתיים, החול התמלא, וחצי מחופי חיפה – מה'ביץ' קלאב' שהוא דרומי ל'כאמל' ועד 'אליהו' שהוא מצפון ל'חבית' – סגורים עם סרטים. שמו שם פקח של חברת אבטחה והוא לא נותן אפילו לדרוך על החול. אין מה לדבר על כך שזו פגיעה מאוד קשה לעסקים, אבל זה גם מאוד פוגע בתושבים, שחצי מהחוף נגזל מהם. חצי מהחוף התאדה. לדעתי זו סתם שטות. אף אחד לא חשב על חלופה של תחנה ארעית. באוסטרליה וניו זילנד, למשל, יש מציל ושמשייה, והכל עובד בסדר. פה התרגלו שיש מגדלים מכוערים, ואם הם לא שמישים, אז יאללה, נסגור. זה יכול לקחת גם שנה ושנתיים עד שיקרה משהו".

 

 

אף אחד לא הציע לכם פתרון?

"הם לא מדברים. אף אחד לא בא לדבר עם בעלי העסקים, אף אחד לא מעדכן. שמעתי שיש תקדים בחוף קרית חיים, שם שנה או יותר השביתו מגדל. צריך להעיר את העירייה מהשינה. הם עכשיו הכניסו איזשהו ארגומנט שמשרד הפנים גם מעורב במהלך של סגירת החוף, כדי שאולי יהיה יותר קשה לקבל תשובות".

למה בעלי העסקים לא מתאגדים יחד כדי לפנות לעירייה?

"היה ניסיון כזה. יש פה לידי את מסעדת 'עונות' שלא פתחו השנה לישיבה, אלא רק לטייק אוויי. אני לא יודע אם זה קשור או לא, אבל זה המצב. אחד מבעלי העסקים ניסה ליצור איתי קשר, כדי להיפגש יחד וללכת לעורך דין. אני צריך לחזור אליו. אנחנו חייבים לפעול יחד, המצב הזה לא יכול להימשך יותר".

שומם. דדו דרום

שומם. דדו דרום

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "כפי שנמסר לבעלי העסקים (על ידי קב"ט החוף), תחנה אחת (מספר 4) מבין שש התחנות הפועלות בחוף נסגרה באופן זמני בשל ליקויי בטיחות שנגרמו כתוצאה מארוזיה חריפה – תופעה הפוגעת בכל החופים בארץ. אגף החופים עוקב אחר תנועת החול במקום, והתחנה תיפתח מיד כשהסכנה תחלוף.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ניר

    כל הכבוד לעיריית חיפה שדואגת לשלמות החופים ולבטחון המתרחצים. זה יותר חשוב מהכל.

  2. מיידית שוברי גלים

    ארוזיה חריפה על מי אתם עובדים תבנו כבר שוברי גלים בדדו!!!
    עשרים שנה מדברים על הנזק שגרמה המרינה בהרצליה להסעת החול צפונית לה. שם מסיעים אותו במשאיות.
    עכשיו הכל ידוע אז למה לא בונים שוברי גלים בחיפה??? מחכים שיעלם כל החול שם באופן מוחלט??

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר