בדיקת החזיר במרפאה (צילום: עמותת "למען חיות הבר")
בדיקת החזיר במרפאה (צילום: עמותת "למען חיות הבר")

המתת חסד לחזיר בר צעיר שטבעת פלסטיק נכרכה סביב רגלו וגרמה לנמק (וידיאו)

למרפאה של עמותת "למען חיות הבר" בכפר סבא הובא מחיפה חזיר בר בן כחודשיים, שזה זמן רב נראה מסתובב עם טבעת שנכרכה בחוזקה סביב רגלו. רק השבוע הצליחו סוף סוף לתפוס אותו, אולם בבדיקה במרפאה התברר, כי הנזק שנגרם לו הוא בלתי הפיך

פורסם בתאריך: 30.5.22 13:32

זה כשלושה שבועות שבמרפאה של עמותת "למען חיות הבר", בראשותו של אביהוא שרווד, מתקבלים דיווחים על חזיר צעיר שטבעת פלסטיק נכרכה סביב רגלו. מספר פעמים ניסו פעילי העמותה לתפוס אותו, אולם החזיר חמק.

שרווד מספר: "אנחנו מדווחים על החזיר הזה ספציפית כבר שבועיים-שלושה. בכל פעם ראו אותו במקום אחר. הבעיה היא שהמרפאה נמצאת בכפר סבא, כשעה וחצי מחיפה, ויש לנו שעה וחצי נסיעה (בלי פקקים) לחיפה. בכל פעם, עד שהגעתי, החזיר נעלם. הפעם המדווחים היו מאוד נחמדים. הם התעלו על עצמם וחיכו עם החזיר במשך שעה וחצי, שמרו עליו עד שהגענו, ואז הצלחנו לתפוס אותו".

צפו בדיקת החזיר במרפאה – לא לבעלי לב חלש

כשכבר הצליחו לתפוס את החזיר, הוא הובהל למרפאה של העמותה בכפר סבא. התברר, כי מדובר בחזיר ששוקל 12 ק"ג וגילו המשוער הוא חודשיים.

בבדיקות שביצע הווטרינר ד"ר מיכאל וודובוזוב, התברר, כי לחזיר נגרם נמק, והמצב חייב המתת חסד.

 

 

שרווד מסביר: "מה שקרה זה שהחזיר גדל לתוך טבעת פלסטיק. הוא היה קטן מאוד והכניס את הרגל בטעות פנימה, וגדל לתוך זה. הנזק הוא בלתי הפיך. זה נמק. לכן, נאלצנו לבצע המתת חסד. חזיר במצב כזה לא יוכל להחזיק את משקל הגוף שלו, כשיגדל. גם אי אפשר לשים לו תותב, כי הוא חי בטבע. חזיר שמגיע למשקל כבד ואיבד רגל, הוא איבד את הראש. דבר ראשון בדקנו אם יש זרימת דם. אם יש זרימת דם, זה סימן שאפשר להציל את הרגל. אבל במבט קרוב עם תאורה נכונה, ראינו שזה כבר אבוד. יותר מזה, אנחנו מעבירים את בעלי החיים נתיחה להוכחת סיבת מוות, ומהנתיחה עולה שרק העצם נשארה. כל השאר לא גדל יותר. אז נאלצנו לבצע המתת חסד".

"למען חיות הבר" היא עמותה ללא מטרות רווח שהוקמה על ידי אביהוא שרווד במטרה להציל, לטפל ולשקם חיות בר במצוקה. העמותה פועלת רבות להסברה וחינוך לכיבוד ושמירה על הטבע ובעלי החיים. מרפאת העמותה מטפלת במהלך השנה באלפי חיות בר: יונקים, עופות, מכרסמים וזוחלים, והיא מתקיימת אך ורק בזכות תרומות ומתנדבים.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עידן אמריך

    מסכן , זו רק דוגמא אחת לבעלי חיים שניזוקים מפסולת אנושית

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר