ישיבת מועצת העיר (צילום: בועז כהן)
ישיבת מועצת העיר (צילום: בועז כהן)

הארנונה ל-2023 תתייקר בשיעור העדכון האוטומטי. אושרו העלאות חריגות למפעלים ולתחנות דלק

מועצת העיר אישרה אמש (שלישי) את צו הארנונה ל-2023. העירייה תבקש אישור מהממשלה להרחיב את גבולות הרחובות בהדר ובעיר התחתית, שהעסקים בהם נהנים מהנחה בארנונה

פורסם בתאריך: 29.6.22 14:11

מועצת העיר אישרה בישיבתה אמש (שלישי) את צו המיסים לשנת 2023, לפיו הארנונה תתייקר ב-1.37 אחוז – שיעור עדכון הארנונה האוטומטי של משרד הפנים. כמו כן אישרה המועצה העלאה חריגה של תעריפי חיוב הארנונה למגזרים שונים.

הארנונה למפעלים לזיקוק מוצרי דלק, ייצור דשנים וכימיקלים במתחם בתי הזיקוק תעלה בשיעור של 4.98 אחוז מעבר לעדכון האוטומטי. הארנונה למפעלים לזיקוק מוצרי דלק וייצור דשנים וכימיקלים שאינם במתחם בתי הזיקוק, ביניהם פז חברת נפט, פז שמנים וכימיקלים, גדות מאגרים, גדות מסופים, דור כימיקלים וגדות תעשיות ביוכימיות, תעלה בשיעור של 1.98 אחוז. כמו כן אושרה העלאה חריגה לתחנות דלק בשיעור של 8.51 אחוז (כך ששיעור ההעלאה הכולל יעמוד על 10 אחוז עם שיעור העדכון האוטומטי) וכן העלאה למתקני תקשורת סלולרית בשיעור של 4.98 אחוז.

 

 

עוד אושרה בישיבה ההחלטה לבקש מהממשלה להרחיב את גבולות הרחובות בעיר התחתית ובהדר, שמרכזי המסחר והתעסוקה בהם נהנים מהוזלה בשיעור הארנונה. מדובר ביוזמה של העירייה משנת 2021. השנה לא אושרה בקשה זו על ידי הממשלה, ובעירייה מבקשים לחזור ולבקש אישור להפחתה בשנה הבאה באותם הרחובות, שההורדה בהם לא אושרה השנה.

גזבר העירייה שמואל מרמלשטיין הציג לחברי המועצה את ההכנסות הצפויות לקופת העירייה כתוצאה מהעלאת התעריפים לקופת העירייה. סכום ההכנסות מהעלאת העדכון האוטומטי ב-1.37 אחוז מסתכם ב-23.9 מיליון שקלים; סכום ההכנסות מההעלאה החריגה למפעלים במתחם בזן – 2.1 מיליון שקלים; מההעלאה למפעלים מחוץ לבזן – 210 אלף שקלים; מההעלאה לתחנות הדלק – 312 אלף שקלים ומההעלאה למתקנים סלולריים – 34 אלף שקלים.

לעומת זאת, אם תאושר הורדת שיעור הארנונה לרחובות המבוקשים במרכזים המסחריים בהדר ובעיר התחתית, הירידה בהכנסות מארנונה תסתכם במיליון וחצי שקלים.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר