אונייה של רויאל קריביאן (צילום: באדיבות נמל חיפה)
אונייה של רויאל קריביאן (צילום: באדיבות נמל חיפה)

בנמל חיפה פתרו את בעיית המזוודות. זמן השהייה ברציף עד לעלייה לאונייה פחות משעה

מפליגים לחו"ל? עוד לפני ההגעה לנמל תתבקשו לתייג את המזוודות שלכם, כך שהן יגיעו לחדרכם במהירות. השנה יעברו בנמל 420 אלף נוסעים, ובשנה הבאה המספר צפוי לעלות ל-610 אלף. חיפה עולה חזק על מפת התיירות

פורסם בתאריך: 12.7.22 12:28

נוהל חדש בנמל חיפה להפקדת מזוודות לנוסעים המפליגים לחו"ל. הנוסעים מתבקשים לתייג את המזוודות שלהם באופן מלא עוד לפני ההגעה לנמל, באמצעות מידע לתיוג הנשלח אליהם מראש על ידי חברת הספנות, הכולל מלבד השם את מספר החדר ונתונים נוספים. כך ניתן להעביר את המזוודה במהירות לחדרו של כל נוסע באונייה. שלא כמו בנתב"ג, בנמל מציינים כי נכון להיום, זמן השהייה בנמל (כולל ביקור בדיוטי פרי) מרגע הכניסה ועד העלייה לאונייה הוא פחות משעה.

נמל חיפה מיתג את עצמו כנמל הקרוזים העיקרי של ישראל. הוא היחיד בארץ שמשמש נמל בית לאוניות הקרוזים המגיעות לארץ, ועוברים בו הכי הרבה תיירים המגיעים לישראל, וזאת בהפרש ניכר מנמל אשדוד. בנמל מציינים, כי למעשה כמעט כל אוניות התיירים המגיעות לישראל עוגנות בחיפה, כאשר רק חלק קטן מהן מבקר לפני או אחרי חיפה גם בנמל אשדוד. לא פחות מ-10 חברות ישראליות ובינלאומיות מתחילות ומסיימות את ההפלגות שלהן בנמל חיפה, חלקן פעמים בודדות במהלך השנה, חלקן באות לעשרות רבות של הפלגות. הבולטות בהן הן חברת הספנות החיפאית מנו ספנות, שפתחה עונה באמצע מאי עם הפלגות בימי ראשון וחמישי, חברת MSC שפתחה עונה באמצע אפריל ומגיעה מדי חמישי לנמל עם ה-MSC LIRICA שתמשיך לצאת מחיפה עד סוף דצמבר. בנמל אומרים שבשנה הבאה, החברה תגיע לחיפה עם אונייה גדולה יותר בשם MSC MUSIC.

באוגוסט תצטרף לעונת הקרוזים, שתימשך עד סוף אוקטובר, חברת רויאל קריביאן עם האונייה RHAPSODY OF THE SEAS. רויאל קריביאן כבר הודיעה שתמשיך להפליג לעונות נוספות מחיפה.

לקראת סוף השנה (נובמבר) חברת קוסטה קרוזס תתחיל להפעיל את האונייה קוסטה ונציה הענקית מחיפה מדי 12 יום לאורך כל החורף עד לאביב, ותעשה זאת גם בחורף 2023.

 

 

אל החברות האלה מתווספת חברת נורוויג'יאן קרוזס שתגיע בסתיו עם האונייה המפוארת והענקית NORWEGIAN EPIC (גם היא תחזור שוב ב-2023), וכן סיבורן, ריג'נט, גראנד סירקל ליין, אושיאנייה וסטאר ווינד. האחרונות הן אוניות יוקרה המיועדות בעיקרן לתיירים (בעיקר מצפון אמריקה) הבאים לישראל בטיסה, מטיילים בישראל מספר ימים ואז עולים להפלגה בחיפה. בסך הכל ייצאו מחיפה השנה 109 הפלגות. בנוסף, ישנן עוד כ-110 אוניות שיגיעו השנה (2022) לחיפה לעצירה בלבד עבור תיירים שנמצאים כבר על האונייה.

בסך הכל צפויים לעבור בנמל חיפה בשנת 2022 – 420 אלף נוסעים ותיירים, וב-2023 כבר יש הזמנות לכ-610 אלף נוסעים ותיירים. בכך נמל חיפה מנתץ את השיא הקודם משנת 2012 שעמד על 293 אלף נוסעים ותיירים.

לאור בעיות שהתגלו בטרמינל הנוסעים הישן, שדרשו בדיקות מקיפות ושיפוץ נרחב, השקיע הנמל השנה כ-9 מיליון שקלים בבניית טרמינל חילופי חדש שהוקם בתוך מחסן הנמצא בסמוך לטרמינל. על חלקו העיקרי של הפרויקט, שתוכנן והוקם בזמן שיא, הופקדה חברת טרגט מרקט, שהקימה מתחמים גדולים בנתב"ג בתקופת הקורונה. במהלך שנמשך שלושה שבועות הוקמו אוהלי הצ'ק-אין, ביקורת הגבולות, המכס והדיוטי פרי, כולם גדולים ומרווחים יותר מהמתחמים בטרמינל שהושבת. במתחמי הצ'ק אין הוקם מערך תקשורת הכולל סיבים אופטיים ייעודיים לכל אחת מהפונקציות וכן 34 עמדות בידוק. המתחם מציע גם שירותי VIP לנוסעים ללא עלות. במתחם ביקורת הגבולות החדש הוקמו 20 עמדות מאוישות וכן הוצבו שמונה מכשירים עבור דרכונים ביומטריים.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר