אפליקציית NGL
אפליקציית NGL

איגוד האינטרנט הישראלי מזהיר: "אפליקציית NGL עלולה להוביל לבריונות ברשת"

NGL היא אפליקציה אנונימית חדשה שהשתלטה על הרשתות החברתיות בישראל, והיא מזכירה אפליקציות אנונימיות אחרות שהתפרסמו בשנים האחרונות ואשר ספגו ביקורת חריפה לאחר שהואשמו בעידוד בריונות ומתקפות חברתיות

פורסם בתאריך: 13.7.22 15:45

אפליקציה אנונימית חדשה בשם NGL השתלטה על הרשתות החברתיות בישראל, ובשבוע האחרון כבר הפכה לאחת מהפופולריות ביותר בחנויות האפליקציות של אפל ואנדרואיד. האפליקציה החדשה מזכירה בקונספט שלה אפליקציות אנונימיות אחרות שהתפרסמו בשנים האחרונות ואשר ספגו ביקורת ציבורית ומקצועית חריפה לאחר שהואשמו בעידוד בריונות ומתקפות חברתיות, וחלקן אף הוסר מחנות האפליקציות על רקע הביקורת.

באיגוד האינטרנט הישראלי מסבירים כי האפליקציה מאפשרת למשתמשים ליצור לינק פומבי אשר מזמין עוקבים לשלוח להם שאלות בעילום שם. באמצעות הלינק יכול כל גולש לשלוח הודעות ושאלות אנונימיות למשתמש שיצר את הלינק, והוא אמור לענות להם ולפרסם את התשובות באופן פומבי. באיגוד מזהירים כי הפלטפורמה האנונימית והחינמית, שנראית תמימה במבט ראשון, עשויה ליצור פתח לבריונות ולהטרדות כלפי משתמשים ברשתות, בדומה לקודמותיה. האפליקציה כבר מעוררת ביקורת ודיון סוער בקרב מומחים וארגונים לבטיחות ברשת בעולם.

"NGL היא גלגול נוסף למשפחת האפליקציות המאפשרות העברה וקבלה של תכנים באופן אנונימי בין משתמשים ופרסומם ברשתות החברתיות", מציינים באיגוד האינטרנט הישראלי, "בדומה לאפליקציות עבר בעייתיות כמו סיקרט, בליינדספוט ואחרות, NGL מאפשרת העברת תוכן בלי שמקבל התוכן יודע מי השולח. במקרים רבים ראינו שימוש לרעה באנונימיות הזו לצורך בריונות והטרדה ממוקדת של צעירים ברשתות".

 

 

אורנה היילינגר, מומחית לפגיעות ברשת ומנהלת מרכז נטיקה של האיגוד: "למרות שהמשתמש הוא זה שמזמין את חבריו לשלוח לו תוכן אנונימי, לא ברור עד כמה הוא מבין לעומק, במיוחד בגיל צעיר כל כך, כמה תוכן כזה עלול להיות אלים ופוגעני, מה יהיה היקפו או אם הוא בעל חוסן נפשי מספק כדי להכיל תוכן כזה. חשוב לקרוא לילדים לא לפגוע באחרים בדיוק מאותן הסיבות. למדנו ממקרי עבר שגם אם המוטיבציה הראשונית של המפרסם היתה סקרנות או שעשוע, התגובות שהוא קיבל היו מסוג אחר לגמרי. וכך, באפליקציית NGL החדשה יכולה ילדה או נערה לפרסם שאלה תמימה לחלוטין ולמצוא עצמה מקבלת תשובות שיטלטלו את עולמה, כאשר מאחורי ההודעות יעמדו גולשים שחומת האנונימיות עלולה להקצין את התנהגותם".

הטיפים של מומחי איגוד האינטרנט הישראלי למשתמשים ולהוריהם:

* בדקו ברגישות אם ילדיכם משתמשים באפליקציה

* תווכו את האתגרים ואת הסכנות של השימוש ונסו ללמוד מה מושך את הצעירים להשתמש באפליקציה שבה הם ייחשפו למחשבותיהם האנונימיות של אדם לגביהם

* הסבירו לילדיכם שבכתיבה אנונימית יש נטייה להגזים ולהקצין

* הניסיון מלמד שאפליקציות כאלו נעלמות זמן קצר אחרי שהצעירים מיצו אותן, ולכן חשוב לקיים את השיח עם הילדים בימים הקרובים
בבחינת מסר הרגעה מסויג – מפתחי האפליקציה טוענים ששילבו בה מנגנוני סינון ודיווח מתקדמים שאמורים למנוע שימוש לרעה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר