דולפין מול חופי חיפה (צילום: אלעד רוזנטל)
דולפין מול חופי חיפה (צילום: אלעד רוזנטל)

להקה של דולפינים נצפתה מול חופי חיפה (וידיאו)

מדובר בדולפינים מזן דולפיננים מצויים המהווים חלק מאוכלוסיית הדולפינים שחיה לאורך חוף הים התיכון בישראל. אתמול הם נצפו, בין היתר, גם בשטח נמל חיפה. הדולפינן המצוי בחוף הישראלי מדגים קשר הדוק עם צי ספינות המכמורת, כאשר פרטים נצפים תדיר כשהם עוקבים אחרי הספינות וצוללים לכיוון פי הרשת בעת גרירתה

פורסם בתאריך: 15.8.22 13:34

שייטים דיווחו אתמול (ראשון) על להקה של דולפינים מול חופי חיפה וכן בשטח הנמל. מדובר בדולפינים מזן דולפיננים מצויים המהווים חלק מאוכלוסיית הדולפינים שחיה באזורנו. בשנתיים האחרונות הם נצפים על בסיס חודשי על ידי מתנדבי מחמל"י.

הדולפינן המצוי הוא הדולפין הנפוץ ביותר ביבשת שלאורך חוף הים התיכון בישראל, ברצועת רוחב של עד כ-10 ק"מ מהחוף ובעומקי מים של עד 200 מ'. אוכלוסיית דולפין זה יציבה בגודלה (מספרם מוערך בכ-400-300 פרטים) ונאמנה לאזור המחיה לאורך כל השנה. קטגוריית הסיכון של הדולפינן המצוי היא LC (ללא חשש), אך תת-האוכלוסייה הים-תיכונית מוגדרת כ-VU (פגיעה).

דולפין מול חופי חיפה (צילום: אלעד רוזנטל)

דולפין מול חופי חיפה (צילום: אלעד רוזנטל)

הגורמים המסכנים את אוכלוסיית הדולפינן המצוי בישראל הם: לכידה בשוגג בציוד דיג, בעיקר ברשתות המכמורתנים; זיהום כימי ופסולת מוצקה (בליעה); הרס מארג המזון הקרקעי על ידי ספינות המכמורת, הגורפות את קרקעית הים.

 

 

הדולפינן המצוי בחוף הישראלי מדגים קשר הדוק עם צי ספינות המכמורת, כאשר פרטים נצפים תדיר כשהם עוקבים אחרי הספינות וצוללים לכיוון פי הרשת בעת גרירתה. 30 אחוז מהתמותה השנתית הממוצעת היא תוצאה של לכידה מוכחת או חשודה (גוויה מוחפת עם קיבה מלאה בדגים). זוהי רמת תמותה הרבה מעבר ליכולת הנשיאה של האוכלוסייה (השלמה על ידי קצב ילודה טבעי) ויציבותה של האחרונה מחייבת גיוס פרטים מבחוץ. בהתחשב בעובדה שמאמץ הדיג של שכנותינו מדרום ומצפון אינו מבוטל, ניתן לצפות שבהיעדר מהלכים להפחתת הלכידה המגמה העתידית הצפויה היא דלדול.

מחקרים ראשוניים מעידים כי תת-האוכלוסייה הישראלית שונה גנטית ומורפומטרית מזאת של מערב הים התיכון, ועל כן יש להתייחס אליה בינתיים כיחידה שימורית נפרדת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר