פקק תנועה (צילום עמותת אור ירוק)
פקק תנועה (צילום עמותת אור ירוק)

סקר: רוב תושבי חיפה מבזבזים שעה בפקקים בכל יום

סקר חדש של עמותת אור ירוק אשר מתפרסם לרגל יום התחבורה הציבורית הבינלאומי חושף כי לרוב תושבי חיפה והצפון - 76 אחוז מהנשאלים - הרכב הפרטי משמש כלי תחבורה עיקרי. רק 11.4 אחוז העידו כי האוטובוס הוא אמצעי התחבורה העיקרי שלהם. אז פלא שיש פקקים?

פורסם בתאריך: 21.9.22 12:49

מי לא חווה בכל בוקר את הפקקים הארוכים ששוב מונעים ממנו להגיע לעבודה בזמן? וכשאתם תקועים בפקק האינסופי, גם אתם נזכרים בימים בהם הכבישים היו קצת יותר פתוחים ופחות עמוסים? סקר חדש של עמותת אור ירוק, שנערך באמצעות מכון המחקר מאגר מוחות ומתפרסם לרגל יום התחבורה הציבורית הבינלאומי, חושף כי לרוב תושבי חיפה והצפון הרכב הפרטי משמש כלי תחבורה עיקרי. עוד עולה מהסקר כי רוב התושבים מבזבזים יותר משעה בכל יום בפקקי התנועה. רובם הגדול של הנשאלים סבור שמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים לא משקיע מספיק משאבים בפתרון בעיית הפקקים.

מתוצאות הסקר עולה כי 76 אחוז מהנשאלים באזור חיפה והצפון משתמשים ברכב הפרטי כאמצעי תחבורה מרכזי, ורק 11.4 אחוז העידו כי האוטובוס הוא אמצעי התחבורה העיקרי שלהם. מחצית מהתושבים העידו כי הם נמצאים בפקקים עד שעה בכל יום, 7.5 אחוזים מהמשיבים טוענים כי הם נמצאים בפקק בין שעה לשעתיים, ואחוז וחצי מהם מבזבזים את הזמן בפקקים יותר משעתיים בכל יום.

לפחות 39 אחוז מהנשאלים דיווחו כי אין תחבורה ציבורית זמינה מהבית למקום העבודה או הלימודים. 23 אחוז העידו כי נוח יותר להשתמש ברכב הפרטי. 22 אחוז לא רוצים להיות מוגבלים ללוח הזמנים של התחבורה הציבורית, כאשר 15 אחוז טוענים כי הרכב הפרטי מהיר יותר, ו-14 אחוז אומרים כי אין תחבורה ציבורית נוחה מנקודה לנקודה.

64 אחוז מהנשאלים באזור חיפה והקריות טוענים שמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים לא משקיע מספיק משאבים בפתרון בעיית הפקקים. 68 אחוז מאמינים כי שיפור התחבורה הציבורית יתרום במידה רבה או במידה רבה מאוד לצמצום תאונות הדרכים.

 

 

כאשר נשאלו מהו הפתרון לפקקים העריכו 52 אחוז מהנשאלים כי שיפור התחבורה הציבורית יכול להקל על הפקקים, 33.5 אחוז טענו כי תוספת של נתיבי תחבורה ציבורית יוביל לפתרון בעיית הפקקים, ועשרה אחוזים טענו כי סגירת מרכזי הערים לרכב פרטי תסייע בפתרון הבעיה.

על השאלה מה יגרום להם לעבור מהרכב הפרטי לנסיעה בתחבורה הציבורית השיבו 41.5 אחוז כי שיפור זמינות ואמינות התחבורה הציבורית יגרום למעבר, 13 אחוז טענו כי תוספת קווים תגרום למעבר ו-12.5 אחוז ענו כי הוזלת המחיר תגרום למעבר.

מנכ"ל עמותת אור ירוק עו"ד יניב יעקב: "המצב בכבישים הפך בלתי נסבל, וכולנו מרגישים זאת. כולנו מבזבזים יותר ויותר זמן יקר בשל עומסי התנועה. הציבור מעיד כי התחבורה הציבורית היא לא נוחה ולא זמינה, ולכן הוא משתמש ברכב הפרטי. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים נכשל בהעברת משתמשים מהרכב הפרטי לתחבורה הציבורית – זוהי החמצה לאומית. שיפור מערך הסעת ההמונים הוא פעולה נדרשת, וההשקעה כלכלית תחזיר את עצמה תוך זמן קצר. כאשר פחות ייסעו ברכב הפרטי ויותר ייסעו באוטובוס, נוכל לחסוך כסף רב למשק הישראלי. כולנו נחסוך זמן יקר, נפחית את זיהום האוויר ונצמצם את תאונות הדרכים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ברור .כי העיריה המטומטמת בזמנו של יונה יהב החליטה שאוטובוסים של אגד לא יוכלו לעלות על הנתיב של המטרונית ברחוב העצמאות להגיע לרכבת ונאלצים לעמוד מאחורי המשאיות חצי שעה בבוקר הלוך וחצי בערב חזור…חלם ושחיתות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר