בלונים של גז קצפות (צילום: שני הקו-קורטמן, לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
בלונים של גז קצפות (צילום: שני הקו-קורטמן, לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

בזמן שישנתם: המתבגרים שלכם מרחפים עם גז קצפות וברבי

בפוסט שהעלתה בפייסבוק כתבה שני רוט קפון על תופעה מדאיגה של שימוש בגז קצפות בגנים ציבוריים: "הבעיה שאנחנו כסיירת הורים לא מוסמכים להחרים לילדים את בלוני הגז, לכך אמור לדאוג השיטור העירוני שמכיר את התופעה". וזה לא הכל, בני הנוער מתמסטלים לאחרונה גם מברבי - הסם החדש בשוק

פורסם בתאריך: 9.10.22 07:56

הורים למתבגרים בחיפה ובקריות, האם אתם יודעים מה קורה בלילות עם ילדיכם, איפה הם מסתובבים ומה הם עושים? בפוסט שהעלתה אתמול (שבת) בפייסבוק כתבה שני רוט קפון, מאמנת אישית לבנות נוער המתגוררת בקרית חיים, על תופעה מדאיגה של שימוש בגז קצפות. הפוסט מלווה בתמונה ובסרטון שצולם על ידי סיירת הורים בגינת הכלבים ברחוב משה שרת בקרית חיים, אשר יוצאים בערבים בהתנדבות כדי לנסות ולשמור על בני הנוער.

בפוסט, שמטרתו היא ליידע את ההורים ולהרתיע את בני הנוער, כתבה רוט קפון: "בני הנוער משתמשים בגז קצפות המסוכן הגורם לתחושת ריחוף וניתוק. הגז נפוץ בקרב תלמידי חטיבה ותיכון ומשמש תחליף סם במסיבות ומפגשים, והוא בעל השפעה הזייתית וגורם לאופוריה. השימוש בגז זה נקשר למגוון תופעות לוואי, חלקן מסכנות חיים, כגון אובדן הכרה, נזקים נוירולוגיים וסכנת התמכרות. שלושה בני נוער כבר איבדו את חייהם – אנא פקחו עיניכם".

בהמשך מובא הסבר על השיטה להסנפת הגז: "מזרימים את הגז מהמיכלים הניתנים לרכישה בקלות לבלון ושואפים את תכולתו. בתקופה האחרונה גז הקצפות הפך ללהיט קטלני ומסוכן. ניתן לקנות את הציוד בכל חנות וגם דרך הטלגרם".

 

 

רוט קפון, מהו היקף התופעה?

"אנחנו נתקלים בזה המון ובהגזמה. הבעיה היא שאנחנו כסיירת הורים לא הוסמכנו לקחת ולהחרים לילדים את בלוני הגז. אנחנו לא שוטרים, לכך אמור לדאוג השיטור העירוני שיודע ומכיר את התופעה. כשאנחנו מגיעים בלילות לגינות הכלבים, לחוף הים, לגני משחקים ומאחורי בית נגלר ותופסים את בני הנוער על חם, אנחנו מדווחים למשטרה. מה שהיא עושה עם זה – אין לי מושג וכדאי שהיא תענה על כך".

אז מה אתם כן עושים?

"אנחנו עוסקים בהסברה – מדברים עם בני הנוער ומספרים להם על הנזק שנגרם למוחו של בן 15 לאחר ההסנפה הזו וכמה זה דופק את המוח. לאחר שהם שואפים את הגז, הם מנותקים לכמה שניות ומרגישים ריחוף. זה שלב מסוכן מאוד. בגלל שההשפעה חולפת די מהר, הם עושים את זה עוד ועוד. המטרה שלנו היא להציף את הנושא כי אני נתקלת יותר ויותר בתגובות של הורים שבכלל לא מכירים את התופעה. גם מורים לא. הגעתי להרצות בכיתה בקרית מוצקין, והמורה בכלל לא שמעה על התופעה שרק הולכת ומתרחבת. יש גז קצפות, ויש עכשיו בשוק משהו חדש שבני הנוער משתמשים בו – דוסה. זהו סם שמסניפים, כמו קוקאין, אבל זה לא קוק. לפעמים הוא נקרא ברבי בגלל צבעו הוורוד. גם על כך ההורים לא יודעים".

 

בלונים של גז קצפות בקריית חיים (צילום: שני הקו-קורטמן, לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

בלונים של גז קצפות בקרית חיים (צילום: שני הקו-קורטמן, לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר