עינת קליש רותם ונציגי הקהילה הגאה במפגש "אצלנו בלשכה" (צילום: בועז כהן)
עינת קליש רותם ונציגי הקהילה הגאה במפגש "אצלנו בלשכה" (צילום: בועז כהן)

קליש רותם על פרשת הספרנית ודגלון הגאווה: "הייתי עושה זאת שוב"

עינת קליש רותם קיימה מפגש עם נציגי הקהילה הגאה במסגרת סדרת הפגישות שלה "אצלנו בלשכה", שבו הוצגה תוכנית מיפוי לצרכי הקהילה, אך זה הפך תוך זמן קצר למופע של הטחת האשמות בין חברים ממועצת השינוי לראש העיר ששוב סיפקה אמירה מעוררת מחלוקת

פורסם בתאריך: 25.1.23 07:56

המפגש של ראש העיר עם נציגי הקהילה הלהט"בית בחיפה הפך למופע של הטחת האשמות בין חברים ממועצת השינוי לעינת קליש רותם.

אתמול (שלישי) קיימה קליש רותם מפגש עם נציגי הקהילה הגאה במסגרת סדרת הפגישות שלה "אצלנו בלשכה". בפגישה הוצגה תוכנית מיפוי לצרכי הקהילה מתוך נתונים שאספה העירייה במדיות השונות. בין הממצאים שעלו היו כי הפעילויות המוכרות ובעלות שיעורי ההשתתפות הגבוהים ביותר הן קבוצות חברתיות גאות, ציון ימים חשובים לקהילה הגאה ופעילויות פנאי ותרבות, וכי החשיפה הנמוכה ביותר היא לסדנאות הסברה במקום העבודה.

כמו כן עלה כי 59 אחוז מהמשיבים מכירים את המענה הפסיכוסוציאלי, אך שיעור המשתמשים בו הוא כשליש מהאנשים שמכירים אותו. בשל כך הומלץ לבדוק את הסיבות להיכרות הנמוכה ולשיעורי ההשתתפות הנמוכים. ממצא נוסף היה כי פעילויות ספורט מטעם עיריית חיפה נתפשות כלא אטרקטיביות בקרב חברי הקהילה.

בדברי הפתיחה התייחסה קליש רותם לשינויים הפוליטיים במדינה ולנושא הלהט"ב, ואמרה כי "למרות הרוחות הקשות שנושבות, בכל הקשור לקהילה ולצרכיה אנחנו ממשיכים כרגיל. חיפה זו עיר מבצר. אנחנו כאן בשביל לעבוד וגם לשמוע".

במפגש נכחו גם חברי מועצת השינוי סופי נקש, שרית גולן שטיינברג ויצחק בלס שבאו להשמיע את דברם, והמפגש הפך לזירה של הטחת האשמות בראש העיר. נקש, המשמשת יו"ר ועדת הכספים, אמרה כי "בשנה האחרונה אפילו שקל לא הועבר לפעילויות ביוזמתכם. הנתונים לא משקרים. אי אפשר לדבר בסיסמאות. כשרצו להקצות נכסים לכל מיני אוכלוסיות ומגזרים עשו את זה בשנייה".

 

 

כזכור, לפני כשלוש וחצי שנים יחסיה של קליש רותם עם הקהילה הגאה עלו על שרטון בעקבות דרישה לאסור על הספרנית חנה קפויה מהספרייה העירונית בנוה שאנן להסיר דגלון גאווה שהוצב על שולחנה. כשהנושא הובא לידיעתה של קליש רותם היא שלחה הודעה למנהלת המחלקה לספריות באגף החינוך, עם העתקים למנכ"ל העירייה דאז איתן שטיאסני ולמנהלת אגף החינוף אילנה טרוק, ובו כתבה כי "לשיטתי, יש להיות רגישים מאוד עם הבעת עמדות אישיות במקומות עבודה שנותנים שירות לציבור הכללי ולהימנע מזה ככל שניתן. בביתנו הפרטי מותר לנו לעשות ככל שנחפוץ, ואילו במקום עבודה ציבורי שנותן שירות לקהל הרחב עלול להיות בזה טעם לפגם".

בעקבות הדברים פרצה סערה, אך קליש רותם התבצרה בעמדתה, ובמכתב ששלחה לעובדי העירייה היא הורתה לעובדים שמקבלים קהל להימנע משימוש ב"סממני זהות" עד להנחיות מהמשנה ליועץ המשפטי לממשלה. הוראה זו הובילה להפגנה של הקהילה הגאה מול בניין העירייה ולקרע גלוי בין הצדדים, וכעבור כחודש יזמה ראש העיר מפגש "פיוס". יצוין כי קפויה נכחה גם היא במפגש אתמול בלשכת ראש העיר.

גולן שטיינברג עקצה את קליש רותם על פרשת הספרנית והדגלון, ואמרה: "אנחנו רוצים לתת מבנים לקהילה, ואנחנו רוצים שלקהילה הגאה יהיה דגל, ואנחנו גם רוצים מאוד שאם מישהו מרגיש צורך לשים דגלון על שולחן העבודה שלו במבנה עירוני יהיה מותר לו לעשות את זה, בלי שראש העיר תאסור עליו את זה. לכן היה חשוב לנו לבוא לפה".

קליש רותם פנתה לנוכחים ואמרה: "עזבו רגע התנצחויות פוליטיות מטופשות. מצעד הגאווה השנה היה המצעד הגדול ביותר בהיסטוריה של העיר".

אבל גולן שטיינברג לא ויתרה ואמרה: "על התקציבים אנחנו נלחמים עבורכם בישיבות התקציב, אבל זה הרבה מעבר. לדיון סביב סוגיית דגלון הגאווה בחרה ראש העיר לא להגיע, זה היה חבל לנו כי אנחנו חושבים שאל"ף-בי"ת של קידום זכויות לקהילה להטב"ית זה לאפשר להם ביטוי וסמלים במרחב הציבורי העירוני".

גולן שטיינברג ניגחה את קליש רותם גם בנושא ההצעה לסדר שעברה במועצת העיר עוד במרץ 2021, ולפיה העירייה תנפיק תעודות משפחה לידועים בציבור, ובהם גם זוגות להט"בים: "כשאני קידמתי את ההצעה לסדר ראש העיר ברחה, ועד היום היא לא מיישמת את הצעת ההחלטה שעברה במועצת העיר. אפשר לדבר נורא יפה על מיפוי צרכים, ושאולי במקביל זו שנת בחירות, אבל אני לא ראיתי את 'אצלנו בלשכה' לקהילה להט"בית לפני שלוש שנים כשהיו לה את כל שנות הקדנציה. מה שראיתי זה צניחה בתקציבים, והגעתי לכאן כדי להבין מה העירייה מספקת לכם. ואם העירייה הזו רק מורידה את התקציבים, לא מאפשרת ביטוי לקהילה הלהט"בית, ואתם לא מקבלים מענה לצרכים האמיתיים שלכם, אז למה באנו לכאן?".

בשלב זה אמרה גולן שטיינברג כי "הצבת דגל הגאווה בבית הקהילות זה בוודאי חשוב, אבל אני מדברת למשל על עובדת עירייה שמניחה דגלון גאווה על השולחן שלה". כאן קליש רותם שיגרה הצהרה מפתיעה: "הייתי חוזרת על זה שוב. חד משמעית".

מבין הדברים שעלו בישיבה ציינה קליש רותם כי נבחנת אפשרות להקצות עוד מבנה לקהילה, נוסף על בית הקהילות ברחוב מסדה, ולפרוש את פעילויותיו למקומות נוספים ברחבי העיר. נציגי הקהילה התלוננו על הנראות של בית הקהילות ועל כך שלאורך השנים לא נתלה עליו דגל הגאווה ואפילו לא הוצב שלט המציין את קיומו. ראש העיר טענה כי היא שומעת על כך לראשונה וביקשה לבדוק את הנושא.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה 2000 חברי קהילה מסובבים את העירייה שצריכה לדאוג לעוד 280,000 תושבים אחרים?
    מופע הטחת האשמות, אז תעזבו את העיר תקימו עיר להטב-סיטי

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר