בניין עיריית חיפה (צילום: חגית הורנשטיין)
בניין עיריית חיפה (צילום: חגית הורנשטיין)

גם עיריית חיפה: השלטון המקומי מצטרף לשביתת ההסתדרות

מרכז השלטון המקומי הודיע על הצטרפותו לשביתה של ההסתדרות. בהודעה לראשי הרשויות בארץ נכתב: "בהתאם לישיבת החירום שקיימנו, השלטון המקומי מצטרף לשביתת ההסתדרות. המשמעות היא עצירה מיידית של כל עבודת אגפי הרשויות, למעט בתי הספר והגנים שיפעלו עד לסוף יום הלימודים"

פורסם בתאריך: 27.3.23 11:36

מרכז השלטון המקומי הודיע היום (שני) כי הוא מצטרף לשביתה שעליה הכריזה ההסתדרות. בהודעה ששלח השלטון המקומי לראשי הרשויות בארץ נכתב: "בהתאם לישיבת החירום שקיימנו, השלטון המקומי מצטרף לשביתת ההסתדרות. המשמעות היא עצירה מיידית של כל עבודת אגפי הרשויות, למעט בתי הספר והגנים שיפעלו עד לסוף יום הלימודים. ככל שהשביתה תימשך גם מחר, יושבתו הקייטנות המופעלות על ידי הרשויות".

במסיבת עיתונאים שקיים הבוקר אמר יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד: "אנחנו ביום היסטורי, לא פחות מזה. נמצאים פה היום באולם נציגי עובדים, ראשי ועדי עובדים, חברי הנהגת ההסתדרות לצד המעסיקים. כולנו דואגים לגורל עם ישראל. דומה שמשהו לא ברור קורה לכולנו, ודומה שאיבדנו את הדרך. זה הזמן שביחד נחזיר את מדינת ישראל לשפיות ולדרך נכונה. זה הזמן שנגיד, ולא משנה אם אנחנו ימין או שמאל, ואתם יודעים שההסתדרות בראשותי מתרחקת מהפוליטיקה, אבל זהו עד כאן – אי אפשר יותר לקטב את העם הזה אי אפשר לשסות אותנו זה בזה".

עוד אמר בר דוד: "כולנו, מימין ומשמאל, ניצבים כאן כחזית אחת, כי אנחנו חיילים של מדינת ישראל הדמוקרטית. זאת מדינה ששייכת לכל אזרחיה, לאזרחים שבנו אותה, שנלחמו עליה, שאיבדו את המשפחות שלהם כדי שהמדינה הזאת תחיה. אני קורא לראש הממשלה – תעצור את החקיקה הזאת לפני שיהיה מאוחר".

יו"ר ההסתדרות התייחס לפיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט ואמר: "זה מה שבאמת הדליק לי נורה אדומה. לא יעלה על הדעת. שר הביטחון עומד ומתריע בפני סכנות ביטחוניות, זו חובתו כשר ביטחון מוביל ואחראי של צה"ל. מפטרים אותו בהינף יד. מה אנחנו, רפובליקת בננות? מה זה הדבר הזה? אתמול בלילה נחצו כל הקווים האדומים ונחצה פה קו אדום מאוד גדול ואני קורא לראש הממשלה – תשקול שנית את הפיטורים של שר הביטחון תחזיר אותו לתפקידו".

 

 

בעקבות ההכרזה על השביתה הודיע משרד הבריאות כי גורמי המקצוע במשרד נמצאים בקשר עם מנהלי בתי החולים וקופות החולים ועם ראשי המערכת הרפואית על מנת להבטיח את מתן המענה הטיפולי לכל מי שיידרש לכך.

מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב: "מערכת הבריאות היא תמונת ראי של החברה הישראלית, והפגיעה במרקם החברתי עלולה למצוא את ביטויה גם במערכת. נמשיך לדאוג לכך שהמערכת תמשיך ותהיה נקייה מכל שיקול שאיננו רפואי. אני מקווה שבמהרה יימצא פתרון למשבר שבו נמצאת המדינה, שיאפשר להשיב גם את המערכת לתפקוד מלא".

מהקריה הרפואית רמב"ם נמסר: "בהתאם להודעת יו"ר הסתדרות העובדים ויו"ר ההסתדרות הרפואית, מערכת הבריאות תושבת החל מהיום. בית החולים יפעל במתכונת מצומצמת. לא יושבתו: IVF;  מרפאות, טיפולים וניתוחים אונקולוגיים; ניתוחים דחופים; דיאליזה; חדרי לידה; חדרי מיון; פגיות; וטיפול נמרץ. בבית החולים תפעל ועדת חריגים. בהתאם להחלטת ההסתדרות הרפואית, יש לטפל בכל המטופלים שיגיעו היום לבית החולים גם אם אינם נמנים עם הרשימה".

בדף הפייסבוק של ארגון עובדי עיריית חיפה נכתב: "מחזקים את ידו של בר דוד לנוכח המשבר החברתי החמור שכמותו לא ידעה המדינה. העובדים מתבקשים לעזוב את מקום העבודה במיידי בהמשך להוראת יו"ר ארגון העובדים אמנון עידו".

להודעה צורפה ההודעה ששלח עידו: "הוחלט על שביתה כללית במשק. אתם מתבקשים לעזוב את מקום העבודה במיידי עד להודעה חדשה, למעט בית החולים בני ציון, חופי הרחצה והחינוך המיוחד. מערכת החינוך תשבות החל ממחר, למעט החינוך המיוחד".

במכללה האקדמית גורדון לחינוך יסתיימו היום הלימודים בשעה 12:00. מהמכללה נמסר: "לאור התרחשויות והפילוג הקשה בחברה הישראלית, מתוך דאגה לגורל העם ואחרי התלבטות קשות החלטנו להצטרף היום למחאה ולהשמיע את קולנו כמוסד חינוכי. אנו מצרים במיוחד על הפילוג הקשה שנוצר בחברה הישראלית וקוראים לכל חלקי העם להתאחד תחת המכנה המשותף של אחווה, רעות ואהבת האדם. הלימודים באקדמית גורדון יופסקו היום בשעה 12:00. הלימודים יחודשו מחר בתוכנית הרגילה, אלא אם תתקבל הודעה אחרת".

חברת החשמל הודיעה על סגירת מרכזי קבלת קהל. מוקדי השירות 103 ותיקון הפסקות חשמל יעברו לטיפול במתכונת חירום בלבד.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. בזיון מוחלט

    משה בר סימן טוב משבית את מערכת הבריאות?
    טוב מה אכפת לו 90 אלף שקל בחודש נכנסים לחשבון גם כשלא עובדים…
    אז באמת שימותו כמה אלפים למען "המחאה" מה זה אכפת לו..
    "

  2. א.א.חיפה

    חוצפה של ארנון מחליט להשבית את המשק והסתדרות . הסתדרות הכללית הצטרפה לשמאל כי הארגון לא כולם שמאלנים באיזה חוצפה החליט לסגור !

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר