המבצע בעזה ( צילום: javax_ber/depositphot(os.com
המבצע בעזה ( צילום: javax_ber/depositphot(os.com

חיפה מתגייסת לעזרתם של תושבי הדרום

העמותה לתיירות חיפה, חברת מוזיאוני חיפה, בתי מלון בעיר ועסקים מקומיים משלבים כוחות וקוראים לתושבי הדרום ועוטף עזה להגיע לחיפה וליהנות מסיורים בחינם, מכניסה למוזיאונים בחינם, ומהנחות במלונות, במסעדות ובעסקים מקומיים. בינתיים מתארגנות גם יוזמות פרטיות לאירוח תושבים מהדרום

פורסם בתאריך: 10.5.23 14:50

אתמול, עם התחלתו של מבצע "מגן וחץ", פרסם פיקד העורף הנחיות חדשות למוגנות והודעות על סגירת צירים מרכזיים בעוטף עזה. ברשויות המקומיות בעוטף מתארגנים לעזיבת תושבים ומנהלים רישומי יציאה במסגרת התוכנית "משב רוח" שפועלת בתיאום עם משרד הביטחון אשר מממן את האירוח של התושבים ברחבי הארץ.

בינתיים החלו להתארגן בחיפה יוזמות שמבקשות לסייע לתושבי הדרום. העמותה לתיירות חיפה, חברת מוזיאוני חיפה, בתי מלון בעיר ועסקים מקומיים משלבים כוחות וקוראים לתושבי הדרום להגיע לחיפה "וליהנות מסיורים מודרכים בחינם, מכניסה למוזיאוני חיפה בחינם, ומהנחות במלונות, במסעדות ובעסקים מקומיים".

האחראים על היוזמה הם יו"ר סיעת הבית היהודי במועצת העיר יואב רמתי, המשמש יו"ר העמותה לתיירות חיפה, ומנכ"לית העמותה רונית עקיבא. "חיפה עומדת לצד אחינו בדרום במעשים ולא בדיבורים", אמר רמתי, "אנו מזמינים אותם אלינו עד שהמצב יירגע. אני קורא לעסקים ולגופים נוספים בעיר להצטרף אלינו. ביחד נעמוד כתף אל כתף עם תושבי הדרום".

בין בתי העסק החיפאיים שמשתתפים ביוזמה: מסעדת שאלתיאלי, פאב הדיוק, יודי בר אוכל וטורטוגה.

 

 

גם חברת המועצה עו"ד שרית גולן שטיינברג נרתמת לסייע לתושבי הדרום. גולן שטיינברג מארגנת רשימות של תושבי העיר שמבקשים לארח בביתם תושבים מהדרום. בפוסט שפרסמה ברשתות החברתיות היא קראה למשפחות חיפאיות לצרף את שמן לרשימה.

גולן שטיינברג: "למרבה הצער, תושבי הדרום נאלצים שוב לעזוב את בתיהם בשל מבצע לחימה. תושבי חיפה ידועים באדיבותם ובנכונות שלהם לארח. לקחנו על עצמנו לחבר בין חיפאים מארחים לתושבים מהדרום, ואני מקווה שגם עסקים חיפאיים יצטרפו ליוזמה במתן הטבות והנחות כדי לשמח את תושבי הדרום ואת ילדיהם. אנחנו אוספים שמות של תושבים שמתנדבים לארח משפחות מהדרום ומחברת אותם למשפחות באמצעות הרשתות החברתיות".

על יוזמת סיוע נוספת אחראי המרכז הטיפולי חווייתי מהלב לאמיר במרכז הכרמל, שמזמין את תושבי הדרום ועוטף עזה להגיע להפוגה בתקופת המתיחות הביטחונית ולהתאכסן במקום. המרכז פעיל בימים כתיקונם כנופשון למשפחות עם ילדים עם צרכים מיוחדים, וכעת הוא מציע את המקום לתושבי הדרום.

בעלת המרכז עטרה חיימוביץ': "אני מזמינה את כל המשפחות להתארח להפוגה במרכז מהלב לאמיר. יש כאן 16 חדרים עם שירותים ומקלחת בכל חדר. כל חדר מתאים לעד ארבע נפשות. פרטים ניתן לקבל בטלפון 050-8574187".

אוניברסיטת חיפה מזמינה סטודנטים מהדרום להתארח במעונות הסטודנטים שלה: "הסטודנטים יוכלו ליהנות משירותי הספרייה של האוניברסיטה, מפאב המעונות ומנגישות קלה באמצעות הרכבלית למרחב העירוני החיפאי, בתקווה שהמדינה כולה תשוב לשגרה במהירות". המעוניינים מוזמנים לפנות לטלפון 04-8240363 בשעות 16:00-8:30.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אליס

    חבל ששרית גולן קופצת לתפוס טרמפ על אירוע קשה, כאילו שזה יביא לה קולות. שרית גולן שטיינברג – את שקופה, ולא, לא נצביע עבורך.

  2. חיפאי

    ממש לא מתגייסים למען בוחרי ממשלת האסון שיאכלו את הדייסה שבישלו דיקטטורה הם רוצים שיאכלו טילים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר