הכלב הפצוע על מיטת הווטרינר (צילום: אביעד פורמן)
הכלב הפצוע על מיטת הווטרינר (צילום: אביעד פורמן)

"מי שעושה דבר כזה לבעל חיים, יכול לעשות אותו דבר לבן אדם"

אכזריות בלתי נתפסת: ביום ראשון התעורר השף אביעד פורמן למחזה מזעזע - בונו, הכלב המשפחתי מסוג ג'ק ראסל, עמד בפתח הדלת כשהוא מכוסה בכוויות של חומצה. "הוא מחובר לאינפוזיה, לא יכול לאכול ולשתות לבד. כל הפה שלו עם כוויה", אומר פורמן בכאב, "תקופת השיקום הולכת להיות לא קלה. ימים מאתגרים לפנינו"

פורסם בתאריך: 12.7.23 12:03

כשבונו, כלב מסוג ג'ק ראסל, היה בן ארבעה חודשים, הוא אומץ על ידי המסעדן והשף אביעד פורמן. זה היה לפני 12 שנים שבהן הפך בונו לכלב משפחתי שמלווה את פורמן, אשתו ובנם הקטן לכל מקום. האידיליה שררה בבית המשפחתי בקרית ים, עד לבוקר יום ראשון.

פורמן, בוא תחזיר אותנו לבוקר הזוועות.

"אשתי קמה לעבודה מוקדם בבוקר, היא יצאה מהבית כבר ב-6:30, והכל היה בסדר. אני קמתי כרבע שעה אחריה, וכמו בכל בוקר הערתי את הילד. ישבנו בחדר שלו, שיחקנו כחצי שעה והתחלנו להתארגן לגן. צחצחנו שיניים ביחד במקלחת שלנו שגובלת בגינת הבית. לא שמעתי נביחות, זה היה נראה כמו בוקר רגיל ושקט. ארגנתי את התיק של הגן כשהתחלתי לשמוע את בונו מתנשף מחוץ לדלת. חשבתי שאולי הוא משחק עם הכלבה השנייה או משהו כזה, ולכן לא ייחסתי לזה חשיבות. אחרי כמה דקות, כשההתנשפויות לא הפסיקו, פתחתי את הדלת וראיתי מחזה שאני לא מאחל לאף אחד לראות על הבוקר".

אתה יכול לתאר מה ראית?

"הכלב כולו אכול. לא הבנתי מה זה בהתחלה. התקשרתי לאשתי לשאול אם קרה משהו חריג עם הכלב בבוקר, והיא אמרה שהכל היה רגיל. חשבתי שאולי הוא רב עם חתול שהוציא לו את העין, כי העין שלו היתה לבנה. כל הגוף שלו היה עם… לא הבנתי בכלל שזו כוויה. הבן שלי ניגש אלי ואל בונו, אבל לא יכולתי לתת לו לגעת בו. ביקשתי מחמי שגר לידינו שייקח את הילד לגן. כשנשארנו לבד, רחצתי את בונו עם קצת מים כדי לראות מה יש לו על הגוף, ורק אז הבנתי שזו חומצה כי כל העור נזל, ביחד עם הפרווה. מיד לקחתי אותו לווטרינר, שם אישרו שזו חומצה ואפילו חומצה חזקה מאוד. טיפלו בו, והוא מאושפז עד עכשיו. מורחים אותו כל הזמן עם משחות, הוא מחובר לאינפוזיה, לא יכול לאכול ולשתות לבד. כל הפה שלו עם כוויה כי או שהוא ליקק את החומר ששפכו עליו או שהשפריצו לו חומצה לתוך הפה".

 

הכלב והפציעות שגרמה החומצה (צילום: אביעד פורמן)

הכלב והפציעות שגרמה החומצה (צילום: אביעד פורמן)

 

זו הסיבה שהוא לא נבח.

"הוא לא נבח ולא יילל באף רגע, גם כששטפתי אותו, גם שהלכתי איתו לווטרינר. כלום. אולי הוא לא יכול".

מה הווטרינר אומר?

"יש שיקום ארוך לפניו כי כל העור שלו חשוף, יהיו לו גם נמקים בעור. הוא יהיה כלב סיעודי קצת".

 

הפציעות מהחומצה (צילום: אביעד פורמן)

הפציעות מהחומצה (צילום: אביעד פורמן)

 

 

יש לך מושג מה קרה או מי אחראי לדבר הזה?

"אני לא יודע, אולי זה אחד מהשכנים שהנביחות הפריעו לו. בונו הוא קצת נבחן, הוא כלב טריטוריאלי, כאלו הם הג'ק טריארים. אם מישהו עובר ליד הגדר הם נובחים, כמו שכל כלב אמור לעשות. זה הקטע של כלב – לנבוח. הכלבים שלנו עברו לחיות בגינה מאז שהילד נולד, בתנאים ממש טובים. זו גינה מרווחת ומוצלת ויש בה מלונה".

התלוננת במשטרה?

"בטח, זה כבר עלה לטיפול של גורמים בכנסת ושל קצינים בכירים במשטרה. הרבה אנשים נרתמו לעזרה, גם פעילי זכויות של בעלי חיים. הסיפור הזה נגע להרבה מאוד אנשים, לא רק פעילים".

לסיום, מה אתה מאחל לתוקף ולבונו?

"שבני אדם לא ישכחו להיות בני אדם. זהו סיפור קשוח מאוד. בשביל לעשות מעשה כזה אתה צריך להיות מישהו לא אנושי. מי שעושה דבר כזה לבעל חיים יכול לעשות אותו דבר לבן אדם בלי להתבלבל בכלל. מי שעשה את זה הוא בן אדם מסוכן. היום בונו אולי יחזור הביתה אם הוא יצליח לאכול ולשתות לבד, זה הטריגר כדי לשחרר אותו מהאינפוזיה. נטפל בו כמו שצריך. תקופת השיקום הולכת להיות לא קלה. ימים מאתגרים לפנינו".

 

אביעד פורמן

אביעד פורמן

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. יוחאי

    בהנחה שמישהו עולל לו זאת, הכתב לא יכול לסבול את ה"איחולים" שאני מאחל לו.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חלאות המין האנושי אכזריות בלתי נתפסת לתת את העונש המירבי

  3. מירב

    מי שעשה הזה שלא יזכה לראות אור יום חלאת המין האנושי שיעשו לו אותו דבר איך אפשר אכזרי כ"כ כמה רוע

  4. מזועזע

    רק שכן עשה זאת. זה מתוכנן !!! תנסה לחשוב מי התלונן או רב איתך וזה הוא

  5. נעמי

    מ ז ע ז ע ! ישנם מפלצות בדמות אדם.אל תשחררו את הכלבים לבד .!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר