רכבת (צילום: רכבת ישראל)
רכבת (צילום: רכבת ישראל)

מינהל התכנון אישר את חשמול הרכבת בחיפה

בניגוד לעמדתה של עיריית חיפה: רשות הרישוי הארצית במינהל התכנון אישרה את ביצוע עבודות החשמול של מסילות הרכבת בחיפה. יו"ר הרשות שירה ברנד: "אישור החשמול לאחר שנים של עיכובים מהווה הסרת חסם משמעותי שישפר את תדירות הרכבות, יקצר את זמני ההמתנה ויאפשר להסב את צי הרכבות לחשמלי"

פורסם בתאריך: 14.8.23 15:26

רשות הרישוי הארצית במינהל התכנון בראשותה של שירה ברנד החליטה היום (שני) לאשר את ביצוע עבודות החשמול של מסילות הרכבת בחיפה. הוועדה דנה בתכנון לביצוע ובנספח הנופי סביבתי לאחר שהוצגו בפני חבריה מסמך מפורט וחוות דעת חיובית של הוועדה לשמיר העל הסביבה החופית (ולחו"ף) לשיפורים הסביבתיים והנופיים המתוכננים.

בהתאם לנספח הנופי שהוצג בדיון סברה הוועדה כי ביצוע התוכנית הנופית יתרום לשיפור הנגישות והחיבוריות בסביבה החופית, וזאת לנוכח הטיפול המוצע במעברים העיליים והתת קרקעיים, ויאפשר את ביצוע חשמול המסילות. על רקע מחלוקות ארוכות שנים בין עיריית חיפה לרכבת ישראל הכריעה הוועדה על שלביות בביצוע העבודות ובפיתוח שטחי המסילה הסמוכים לחוף.

בתוך כך, רשות הרישוי הארצית קראה לעירייה ולרכבת ישראל להמשיך בשיתוף הפעולה לשם קידום הפתרונות המוצעים בנספח הנופי סביבתי, אשר יתרמו לשיפור החזות והנגישות בסביבה החופית.

 

 

ברנד: "אישור ביצוע החשמול ומתן פתרונות לשיפור חזות הסביבה החופית לאחר שנים של עיכובים מהווה הסרת חסם משמעותי שיאפשר מתן שירות רכבתי מיטבי שישפר את תדירות הרכבות, יקצר את זמני ההמתנה, יאפשר להסב את צי הרכבות לחשמלי וישפר את ערכי איכות האוויר לתושבי המטרופולין".

מתכנן רשות הרישוי הארצית רון רקח: "מתן ההיתר מהווה נדבך חשוב ביצירת מערכת מסילות חשמלית שתקל על גודש התחבורה, תאפשר חיבור מהיר בין מטרופולינים ותהווה תשתית תחבורתית מודרנית להמשך שיפור וייעול השירות לנוסעים ולעידוד השימוש בתחבורה הציבורית".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. 7.

    עוד כישלון מוחלט שיירשם לעד על שמה של ראשת העיר הפסיכופתית הקיימת שפשוט חייבת לעוף הביתה בטיל בבחירות הקרובות שכבר נמצאות להן מעבר לפינה גם אם זה אומר לבחור בשטן במקומה.

  2. רק מינהור חייבים להילחם להשבית את העיר עד שתשונה ההחלטה

    יהב 7קליש במקום ללחום למינהור הרכבת הכבדה דרך ההר – נתנו יד למפגע הכי גדול בחיפה אי פעם. 4 מסילות ו-7 מטר גובה עמודי חישמול לכל אורך החופים ובאמצע כל העיר התחתית וקרית חיים.
    שניכם הרסתם את העיר לכו קיבינימט

  3. רונן

    בזיון.

    אין דומה חישמול המסילות בחיפה שמייצר חיץ בין העיר לחוף, לחישמול באיילון שעובר בין איילון צפון לאיילון דרום בשטח מת ממילא.

    קליש – אין ספר שאת תרשמי בדפי ההיסטוריה של העיר, ולא לטובה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר