אגדות הכדורגל של בארסה במפגש עם ילדי "שער שוויון" (צילום: עמרי סילבר)
אגדות הכדורגל של בארסה במפגש עם ילדי "שער שוויון" (צילום: עמרי סילבר)

מרגש: אגדות הכדורגל של בארסה נפגשו עם ילדי קבוצת הכדורגל "שער שוויון"

רגע לפני שהם עולים על כר הדשא בסמי עופר, כוכבי העבר של ברצלונה נפגשו הבוקר (חמישי) עם ילדי קבוצת הכדורגל "שער שוויון" המותאמת לילדים על הרצף האוטיסטי, שנפתחה בתחילת שנת הלימודים במרכז החינוך ליאו באק

פורסם בתאריך: 7.9.23 15:20

רגע לפני שיעלו הערב (חמישי) על כר הדשא באצטדיון סמי עופר למשחק מול ותיקי מכבי חיפה, הגיעו אגדות העבר של ברצלונה למרכז הספורט העירוני גלי חיפה למפגש מרגש עם קבוצת הכדורגל "שער שוויון", של מערך החינוך המיוחד במרכז החינוך ליאו באק. מדובר פעילות ראשונה מסוגה של קבוצת כדורגל מיוחדת המותאמת לשחקני כדורגל על הרצף האוטיסטי, שנפתחה בתחילת שנת הלימודים.

קבוצת "שער שוויון" מונה 12 שחקנים בגילאי 21-16, המשולבים בבית הספר ליאו באק, כחלק ממערך החינוך המיוחד. מדי שנה משולבים כ-160 תלמידות ותלמידים המאובחנים על הרצף האוטיסטי (ASD), ברצף שמונה שנתי מכיתה ז' ועד כיתה י"ד  (גיל 21 לפי חוק החינוך המיוחד). מערך החינוך המיוחד בבית הספר שואף להוביל נערים ונערות אלו לאיכות חיים מרבית בבגרותם, מתוך אמונה שיש בכוחם להנהיג את עצמם לעצמאות, תוך הקטנת התלות בסיוע חיצוני.

אגדות בארסה, שהגיעו לחיפה למשחק נוסטלגי עם אגדות העבר של מכבי חיפה, הם שחקנים מהטופ העולמי, שהובילו את קבוצותיהם להישגים חסרי תקדים. הכוכבים סיירו בחיפה, בין היתר, בשוק תלפיות, בשדרות בן גוריון ובקריה הרפואית רמב"ם, וממש שעות ספורות לפני המשחק הגיעו למועדון הספורט גלי חיפה למפגש המרגש ולארוחת צהריים חגיגית.

 

 

מנכ"ל החברה הכלכלית לחיפה, אור שחף, שיזם את הביקור: "נפלה בחלקנו זכות הגדולה לארח במועדון הספורט העירוני גלי חיפה את אגדות הכדורגל מברצלונה, רגע לפני שהם עולים למגרש באצטדיון סמי עופר. החלטנו לנצל את ההזדמנות החד פעמית הזו ולהגשים חלום לשחקני כדורגל צעירים הנמצאים על הרצף האוטיסטי. הוכחנו שוב שכדורגל הוא הרבה מעבר למשחק ספורט. הוא אמצעי לחיבור קהילות ולמתן תקווה לילדים בכל העולם. אני משוכנע ששחקני העבר של קבוצת ברצלונה יהיו שגרירים בכל העולם של הרוח הספורטיבית וההתנדבותית שספגו חיפה. אין מילים לתאר במילים את השמחה של הילדים במהלך המפגש, ועד כמה השחקנים הגדולים בעולם לא נשארו אדישים".

מנכ"ל ליאו באק, הרב אופק מאיר: "קבוצת 'שער שוויון' היא פרויקט מיוחד וקרוב לליבי. מדובר בקבוצת ילדים אמיצים, חזקים ונחושים, המוכיחים לכולם, כולל לנו אנשי הצוות, שאין מגבלה העומדת בפני הרצון. אני רוצה להודות לחברה הכלכלית חיפה על החוויה המדהימה ומעוררת ההשראה  שהוענקה לילדים בזכותם ולראש מערך הכיתות התקשורתיות, מירב דרור, שדואגת לכל אחד מהילדים, כאילו היה הילד הפרטי שלה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר