מסעדת צ'יוויטו
מסעדת צ'יוויטו

"כל הרחוב קורס, מה מפריעות להם המנורות?"

פקחים של עיריית חיפה הגיעו לרחוב שער פאלמר ודרשו מבעלי מסעדות להסיר גרילנדות תאורה ורמקולים מהחזיתות. לנוכח הירידה בהיקף העסקים, בעלי העסקים זועמים על הדרישות, ובעיקר על התזמון. העירייה: "נמסרו הודעות דרישה להסרת חוטי חשמל פיראטיים המהווים סכנה בטיחותית"

פורסם בתאריך: 5.12.23 07:47

בעלי העסקים ברחוב שער פאלמר בעיר התחתית נדהמו כאשר פקחים של עיריית חיפה הגיעו לרחוב בצהרי יום ראשון ודרשו מהם להסיר גרילנדות תאורה ורמקולים מחזית המסעדות. כעת, לנוכח הירידה בהיקף העסקים בשל המצב הביטחוני, זועמים בעלי העסקים על הדרישות, ובעיקר על התזמון.

אחת מהמסעדות שאותן פקדו הפקחים היא צ'יוויטו. הבעלים זיו גולדצוויג טוענת שהיא נדרשה להוריד את המנורות שנתלו בחוץ: "ביום ראשון בסביבות השעה 15:00 הגיעו שלושה פקחים ואמרו שיצאה הוראה מעיריית חיפה להסיר את כל התאורה. הם השאירו לנו ולעוד מסעדות ברחוב דרישה להסיר את התאורה, ולחלק מהן גם את הרמקולים, לפני שהם רושמים דוח. אני לא מבינה מה זו ההוראה הזו. אם בעירייה רוצים, הם מוזמנים להתקין לנו תאורה ברחוב, להוסיף פחי אשפה ולנקות את האזור. אנחנו משלמים ארנונה גבוהה מאוד".

עוד אמרה גולדצוויג: "מה מפריעות להם המנורות? הם טוענים שחוטי החשמל לא חוקיים? אף אחד לא בדק, זה לא שהיה איתם חשמלאי. אנחנו התקנו את התאורה כי אין תאורה ברחוב. נראה לי ממש תמוה שהעירייה מתעסקת בזה כאשר כל המסעדות מסביב נסגרות. על זה אתם מתעסקים איתנו עכשיו? תראו, כל הרחוב קורס".

 

 

מסעדה נוספת שאליה הגיעו הפקחים היא סן רמו, שבעליה נדרש לפרק את כבלי החשמל ואת הרמקולים התלויים על העצים ליד המסעדה בטענה שהם מהווים סיכון ומפגע. "הם באו גם אלינו וביקשו שנוריד גרילנדות של תאורה", אומר הבעלים רדיק סידורנקו, "אני לא מבין את הציניות המגעילה הזאת, שבזמן מלחמה, כשיש כל כך הרבה אנשים במילואים ואין כוח אדם, העירייה מצאה את הזמן להתעלל בעסקי המסעדנות. גם ככה אנחנו על הקשקש, גם ככה אין עבודה, גם ככה כולנו סובלים, אז עכשיו הם מצאו את הזמן לחפש מנורה".

לדבריו, "גובים מאיתנו ארנונה משוגעת, לא מנקים פה, יש כאן ריח של ביוב כל הזמן ועכברים בכל מקום, ועכשיו מפריע להם שהמסעדות התקינו תאורה ללקוחות בחוץ אז הם רוצים שנוריד את זה כי זה לא בטיחותי. אם זה לא בטיחותי, בואו ותסבירו מה בטיחותי ומה לא, ומכספי הארנונה שלנו תבנו את התשתית שתהיה בטיחותית. ומה באשר לתזמון? זה פשוט לירוק לכולנו בפרצוף ולהשתין עלינו בקשת. בשבילם אנחנו כלום ושום דבר. הם צריכים לנשק לנו את הידיים ואת הרגליים על זה שאנחנו מביאים לפה תיירות פנים. אותו דבר לצ'יוויטו. במקום לחזק אותנו ולתת הנחה בארנונה, הם אומרים 'גם ככה קשה לכם, גם ככה אין עבודה, גם ככה פיטרתם חצי מהצוות – אז גם לא תהיה לכם תאורה בחוץ'. גועל נפש שאי אפשר לתאר במילים. זה אפילו לא ביזיון, אני מרגיש שאין עירייה, אין אמא ואבא".

מעיריית חיפה נמסר: "נמסרו הודעות דרישה להסרת חוטי חשמל פיראטיים המהווים סכנה בטיחותית. כמו כן נמסרה דרישה להורדת רמקולים הפועלים בשעות הלילה המאוחרות, תוך פגיעה באיכות חיי התושבים שפנו לעירייה בבקשה לפעול להפסקת המטרד".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. חיפאי

    עירייה מגעילה שיגיעו הבחירות כבר, רמקולים שעובדים עד שעות הלילה המאוחרות לא ידעתי ש11 זה מאוחר בלילה וגם למי בדיוק זה מפריע שם? מתעסקים בשטויות, עד לפני חודש היה שם המבורגר אבו סוסו.. כולכם מבינים מי היו הבעלים ומי היה הקהל.. מוזיקה ערבית בפול וליום על כל הרחוב, אופנועים על המדרכה, צעקות, אבל לשם לא היה לכם אומץ להתקרב נכון ? אתם הולכים על מי שקל. עירייה של אפסים.

  2. כל חיפה הפקרות

    לא בטיחותי וגם מה שקורה בשדרות בן גוריון במושבה עם הטירוף המוחלט של סינוור נהגים וזיהום אור מעודפי התאורות
    כבר הפך להגזמה פראית ולא ברור למה העירייה לא מוציאה כללים כמו בכל עיר אחרת בעולם מה מותר ומה אסור מחוץ לבתי העסק
    המסעדות במושבה מתפרעות, שודדות את המדרכות, מציקות להולכי רגל, מסנוורות הולכי רגל ונהגים, מוזיקה, רעש, לכלוך…
    די פשוט די

  3. תקדמו את חיפה אל תרמסו אותו

    לא הבנתי מה הבעיה שיש אנשים שרוצים להינות . ולשמוח
    . מה שהופך את עיר למחקדמח. ולהתעניין בה.לאיכות חיים
    מסעדות . אוכל .תרבות זה משהו שיש בו צורך. צריך לקדם אותם ולתת להם אפשרות לצמוח. זה שיש אנשים שרק מתייבשים בבית .ולא רוצים להינות מחיים בחיפה . ולשמוח.לעשות כייף. אתם לא יכולים כול פעם להמר על מקום ספציפי בחיפה להשקיע בו כי שם זה כסף.בכול מקום בחיפה צריך שאהיה בילוי .תרבות.אוכל.אומנות. מוזיקה. יכולת לשגשג ולא לחיות בזועמה. לחיפה יש את כול נתונים להצליח ולשגשג אתם פשוט מזלזלים בה ובתושבים בה

  4. עופר "המפנה" חיפה

    שאלה לבעלי העסקים .
    אתם לוקחים אחריות ללא הוכחת נזק על כל מקרה של פציעה או הריגה בשוגג ?! שתתרחש בגלל החשמל שהוצאתם ???
    אם כן – תגישו בקשה מפורטת לרישוי עסקים וקדימה – הכל טוב .

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תמיד הייתה העיריה הכי כושלת נגד הצלחה נגד שימחה .עד היום לא הבינו שכדי להחזיר את העיר לקדמת הבמה .כן צריך שמח בלגן.ולצאת מהריבוע וכמו כן לסלק את מסילות הרכבת למקום אחר

  6. ר. מרגלית

    שמאלנים הם אנשים רעים מהיסוד! ראש עירית חיפה היא סופר שמאלנית , מהקיצוניים שבהם! היא לא אוהבת אנשים – רק חזירים! היא יודעת מה הסיכוי שלה לשרוד בחיים הציבוריים אחרי הבחירות והיא תעשה כל דבר למנוע כל אקט שיש בו שמץ של סיכון בטיחותי ושהיא יכולה לאסור בלי לקבל רשות מבית המשפט. זה שהיא מעמיסה על בעלי העסקים את החובה להוכיח שמערכות החשמל והכריזה תקניות- לא ניתן לתקיפה ובעלי העסקים צריכים לפעול בנושא על פי דרישות החוק ולא למרר וליילל למה בבת גלים כן ואצלנו לא כי זה לא יעזור להם כלום. אם בעלי העסקים בשיר פלמר לא רוצים לעבוד על פי החוק – שיקבלו דוח , ילכו לבית המשפט, יוכיחו שישנה אכיפה בררנית ואז ייצאו זכאים או עם קנס סמלי

  7. איציק

    איך זה שהעירייה נטפלת רק לעסקים של יהודים? בינתיים האויב חוגג כי רוב הפיקוח הם שבדים שלא יעשו כלום לאחים שלהם

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חברה נא לדייק
    לקרוא לצ׳יוויטו מסעדה זה הטעיית הציבור – לא מתאים

  9. Aristochat

    מה לעשות?
    ישראלי חושב שמה שבא לו לעשות זה קדוש.
    יש חוקים, יש בטיחות, יש זהום אור בלילה.
    לכו לאירופה, שם עדיין רואים כוכבים. בישראל, עוד מעט, גם במדבר אי אפשר יהיה לראות כוכבים.
    ליכלוך. שכל אחד ינקה מול העסק שלו וגם מסביב. עם לוונטיני שחושב שאחר צריך לנקות .
    צאו מזה, קצת תרבות.

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    את אומרת שיש ריח וביוב ברחוב, עכברים בכל מקום…
    רק שתבינו שכנראה זה ככה בכל מקום.
    למי יש חשק בכלל לאכול בחוץ כשעוד שומעים את זה מבעלים של מסעדה.
    עכברים, מקקים, ביוב…
    תאכלו בבית ולא תופתעו…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר