שדרות בן גוריון בתקופת חג המולד (צילום: ראובן כהן)
שדרות בן גוריון בתקופת חג המולד (צילום: ראובן כהן)

האם שדרות בן גוריון יהפכו למדרחוב בסופי שבוע?

בעקבות בקשות של בעלי עסקים ובזכות הצלחת אירועי דצמבר בודקת עיריית חיפה תוכנית לסגור מקטע של הרחוב. עמודי ברזל מתרוממים מהקרקע אשר נשלטים אלקטרונית יותקנו בקרוב ברחוב

פורסם בתאריך: 8.1.18 07:55

עיריית חיפה שוקלת לסגור בסופי שבוע את שדרות בן גוריון במושבה הגרמנית לתנועת כלי רכב ולהפוך אותו למדרחוב, וזאת לבקשת בעלי העסקים במקום. מדובר בקטע שבין רחוב המגינים לדרך אלנבי וברחוב אנילביץ' הסמוך.

לדברי יו"ר ועדת הביטחון העירונית ד"ר איתי גלבוע, העירייה תתקין בקרוב עמודי ברזל בכבישים במפגש הרחובות שדרות בן גוריון והמגינים, במפגש הרחובות שדרות בן גוריון ואלנבי וברחוב אנילביץ'. עמודים אלה יתרוממו בלחיצת כפתור, יחסמו את הכביש לתנועת כלי רכב, וישמשו כמחסומים בעת הצורך, למשל בחגים ובאירועים המוניים כפי שקרה לאחרונה בחג המולד ובסילבסטר. בעירייה מציינים שהדבר נועד ליעל את העבודה של חסימת הכבישים שנעשית עד כה על ידי מחסומים ניידים וכי העמודים ישמשו להפיכת שדרות בן גוריון למדרחוב בסופי שבוע.

 

 

פאדי נג'אר, הבעלים של מסעדת דוזאן ונציג בעלי העסקים: "אני שמח שהעירייה נענתה סוף סוף לבקשתי לשקול את העניין בחיוב. העליתי את הנושא בפני ראש העיר יונה יהב וגזבר העירייה ג'אקי ואקים כבר לפני שנים רבות. בהתחלה הם אכן נענו לבקשה והרחוב היה נסגר מדי פעם בחגים ובאירועים כמו צובחוץ. יהב וואקים הגיעו לפה בסופי שבוע וראו עד כמה עמוס פה. אחר כך הם אמרו לי שנושא סגירת הרחוב ירד מהפרק מסיבות תקציביות של תשלום לאבטחה".

איך אי כניסת כלי רכב לרחוב עוזרת לכם?

"זה מביא יותר לקוחות. היו בעלי עסקים שטענו שיש בעיית חניה באזור ואם הופכים את הקטע למדרחוב זה רק ירע את המצב, אבל אין בכך בעיה. עובדה שבחג של החגים הרחוב היה מפוצץ וכולם מצאו חניה. הסגירה רק תעלה את קרנו של הרחוב. אפשר לקחת את תוכנית המדרחוב לכיוונים נוספים כמו הבאת נגנים שינגנו פה, הפקת אירועי רחוב וקיום הפעלות לילדים. זה יהיה יותר רגוע ממה שהיה כאן בחג של החגים ויעזור לכולנו".

מהעירייה נמסר בתגובה: "המחסומים שיותקנו במקום יפעלו בצורה אלקטרונית בדומה למחסום בכניסה לגן האם". באשר להפיכת שדרות בן גוריון למדרחוב בסופי שבוע אמרו בעירייה כי "לנוכח הצלחת האירועים במושבה הגרמנית בחודש דצמבר ולאור פניות רבות של בעלי העסקים ותושבי המקום בוחנת העירייה את הנושא בכובד ראש".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר