מדרכות רחוב מסדה בכחול-לבן
מדרכות רחוב מסדה בכחול-לבן

מתי תתוגבר אכיפת החניה בהדר?

בעלונים שחילקה עיריית חיפה לתושבי הדר נכתב כי תגבור האכיפה יתחיל ב-4 בפברואר. בתגובת העירייה לכך שתושבים בשכונה חשים בלבול לנוכח צביעת המדרכות בכחול-לבן נמסר כי האכיפה המוגברת תחל ב-18 בפברואר. ומה עם מדחנים?

פורסם בתאריך: 28.1.18 11:28

תושבי שכונת הדר בחיפה קיבלו לאחרונה עלונים שמבשרים כי החל מיום ראשון הבא, 4 בפברואר, תוגבר אכיפת החניה בשכונה וכי על התושבים להסדיר את קבלת תו החניה כדי להחנות את רכבם ללא תשלום ברחובות שמדרכותיהם נצבעו בכחול-לבן. בשלושת החודשים האחרונים נצבעו בכחול-לבן המדרכות של הרחובות הלל, מסדה וטבריה, והתושבים חשו בלבול באשר לתשלום ברחובות אלה.

"הרבה חברים שבאים אלי מתבלבלים וחושבים שהם צריכים לשלם. הם לא יודעים אם להפעיל פנגו או לא. חלקם אף שילמו, ויש כאלה שניסו לשלם ולא הצליחו", מספר בוריס לוינשטיין, תושב רחוב מסדה. לדבריו, אכיפת חניה שתחול עד השעה 19:00 לא תפתור את מצוקת החניה מחריפה: "הבעיה העיקרית היא בשעות המאוחרות, אחרי 20:00, כאשר רוב התושבים חוזרים לביתם. יש לי חבר שמעדיף להשאיר את רכבו בטכניון ולחזור הביתה באוטובוס כי אין מקומות חניה פנויים ברחוב. זה לא משנה אם צובעים בכחול-לבן או לא – אין מספיק מקומות חניה בכל מקרה. צביעת המדרכות נועדה בשביל לגבות עוד כסף מהתושבים ולא כדי לפתור באמת את בעיות חניה. על מנת לפתור את מצוקת החניה צריך לייצר עוד חניות או לדאוג לכך שהתושבים יוותרו על רכב".

רנטה אדמסקי, תושבת רחוב ארלוזורוב, מספרת על אותה הבעיה: "אין לנו איפה להחנות את הרכב בערב. אני יוצאת מהבית 20 דקות לפני שבעלי חוזר ומנסה לתפוס לו מקום חניה כי אין ברירה אחרת. עדיין לא מובן לי איך תוגבר האכיפה כאשר אין ברחוב אף עמדת תשלום אוטומטית. כבר פעמיים נאלצנו לחנות על המדרכה ולשלם דוח חניה כי לא היתה שום ברירה אחרת. קיווינו שיצבעו בכחול-לבן את הצד של בית הספר ליאו בק הממלכתי, אבל צבעו דווקא את הצד הנגדי שבו יש מספר קטן יותר של חניות. הלכתי לעירייה ושאלתי את הנציג אם אפשרי לצבוע את הצד הנגדי כדי ליצור יותר מקומות חניה, והוא ענה לי 'לא משנה לנו איזה צד לצבוע. תשלחו פנייה בשם תושבי ארלוזורוב כדי שיצבעו לכם גם את הצד השני'".

 

 

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "החניות בשכונת הדר נצבעו בכחול-לבן לבקשת התושבים ובשל מצוקת החניה באיזור, אשר נובעת מריבוי רכבים של עובדים ובעלי עסקים שנהגו להגיע למקום עבודתם ברכביהם הפרטיים ולהחנות אותם ברחובות שבהם החניה היתה ללא תשלום. דבר זה יצר מצוקת חניה כבדה עבור תושבי השכונה שפנו לעירייה בבקשה למצוא פתרון לבעיה זו. העירייה צבעה את מדרכות הרחובות בשכונה בכחול-לבן תוך הנפקת תווי חניה חינמיים המיועדים לתושביה. יידוע התושבים על אודות הסדרת החניה בשכונה נעשה באמצעות שליחת איגרות מידע לתיבות הדואר החל מחודש דצמבר כדי לאפשר לתושבים זמן סביר להוצאת תו חניה. מ-18 בפברואר תחל העירייה לתגבר את האכיפה באיזור. תושבי השכונה מוזמנים להגיע למשרדי רשות החניה ברחוב חורי 3 כדי לקבל תו חניה ולהסדיר את חנייתם בשכונה. החניה לתושבי הרחובות בשכונת הדר שבהם הוסדרה החניה בכחול-לבן תהיה בחינם עם הוצאת תו חניה אזורי. יש לציין כי שכונת הדר נהנית ממערך תחבורה ציבורית איכותית, הכוללת מוניות שירות ומטרונית שנעה בתדירות גבוהה ברחבי השכונה, ומצויים בה חניונים רבים שעומדים לרשות הציבור".

 

העלון שחילקה עיריית חיפה לתושבי הדר

העלון שחילקה עיריית חיפה לתושבי הדר

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר