מכוניות חונות בפארק בנאות פרס
מכוניות חונות בפארק בנאות פרס

נהגים מסכנים ילדים בפארק נאות פרס

תושבי השכונה קובלים על כך שנהגים המגיעים למשחקים מחנים את רכביהם בשטח הפארק, פוגעים בתשתיות ומתקשים להבחין בילדים שעדיין משחקים בו. לטענתם, העירייה לא מנסה לתת מענה לבעיה

פורסם בתאריך: 12.3.18 07:57

נהגים אשר נוסעים בתוך פארק נאות פרס מסכנים את הילדים המשחקים בו ופוגעים בתשתיות הפארק. תושבי השכונה טוענים כי מדובר בעיקר באוהדי כדורגל שקבוצותיהם משחקות באיצטדיון העירוני, וכי הבעיה חריפה בעיקר בלילות מכיוון שבפארק אין תאורה והנהגים שנכנסים אליו מתקשים לראות את הילדים שמשחקים במקום.

מכיוון שבנאות פרס אין אזורי משחק לילדים, רוב ילדי השכונה משחקים בפארק. הורים שעמם שוחחנו סיפרו שבגלל כניסת כלי הרכב הם חוששים להסתובב עם תינוקות בעגלה, ולדבריהם היו כבר כמה מקרים שהסתיימו בנס לאחר שרכב כמעט פגע בעגלת תינוק. פעילי השכונה ותושבים פנו לעיריית חיפה ונענו שהעירייה מחלקת דוחות לנהגים שחונים שם שלא כחוק, אך לטענתם חלוקת דוחות לא תמנע את האסון אם חס וחלילה יקרה שם.

אלעד אסף מפעילי השכונה: "הפארק נמצא כעת בפיתוח ומושקע בו כסף רב. לפני כל משחק שנערך באיצטדיון נכנסים אוהדים עם מכוניות ועם אופנועים לתוך הפארק כדי לחפש מקום חניה. מדי שבוע מתבצעים שם מעשי ונדליזם, והתשתית שהתקינה העירייה נהרסת בין אם על ידי כלי הרכב ובין אם על ידי אוהדים שהורסים להנאתם את מה שנכרה בדרכם. כל דבר יפה שהעירייה עושה בשבילנו נהרס, והיא לא עושה דבר כדי למנוע את זה".

למי פניתם בעירייה?

"למי לא? זו בעיה ישנה שלא מטופלת, ולאחרונה היא הגיעה לשיאים חדשים. בשלושת החודשים האחרונים יצרנו קשר עם האגף לשירות ופניות הציבור וגם העלינו את הנושא בפני ראש העיר יונה יהב במפגש שולחנות עגולים שהתקיים בשכונה, אבל כלום לא נעשה".

אבי ברקו, פעיל נוסף: "הדרישה שלנו מהעירייה היא שבזמן אירוע באיצטדיון יוצב במקום מנהל אירוע שיהיה אחראי עליו מבחינת ביטחון ובטיחות. כמו שיודעים להציב את שלטי ההכוונה לחניות, צריך דמות אחראית מפקחת שתוודא שנאסרת הכניסה לשטחים ציבוריים, שתציב שלטי אזהרה וסדרנים שתודרכו כראוי, ושתדאג לאכיפה מוגברת. אנחנו מבקשים מהעירייה לעשות את כל מה שצריך מבעוד מועד כדי למנוע את הבעיות ולא לטפל בדברים רק בדיעבד".

 

 

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "הכניסה לפארק עם כלי רכב היא אסורה, ולכן היא נחסמה על ידי העירייה. מכיוון שהפארק נמצא עדיין בתהליכי בנייה ופיתוח הוצבו בשלב זה מחסומים ארעיים המאפשרים כניסה של רכבי עבודה. לפי הנהלים, על הקבלנים לסגור את המחסומים בסיום כל יום עבודה. לצערנו, למרות הנוהל שנקבע בנושא, המחסומים לא הוחזרו למקומם בסיום העבודה ביום שישי. הקבלנים המבצעים יוזמנו לבירור כדי לוודא כי אירוע דומה לא יחזור על עצמו. בשל איסור הכניסה נרשמו דוחות למי שחנה בפארק. עם סיום העבודות להקמת הפארק תיחסם הכניסה אליו לכלי רכב על ידי מחסום קבוע. בתוך כך יתקיים השבוע סיור בשכונה בהשתתפות נציגי העירייה, אנשי הנהלת האיצטדיון וחברות האבטחה של האיצטדיון במטרה לגבש דרכים נוספות שימנעו מטרד מהתושבים בזמן המשחקים. יצוין כי באזור האיצטדיון הוכשרו 14 חניונים, שמהם תשעה פתוחים לציבור ללא תשלום וחמישה נוספים המיועדים לבעלי מנויים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דני דין

    מי שיקנה דירה בחיפה דרום יקבל מינוי חינם להופעות באיצטדיון זה יכנס לו דרך החלון

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר