מאי קורמן בטקס קבלת פרס הצטיינות על המצאתה
מאי קורמן בטקס קבלת פרס הצטיינות על המצאתה

בת 15 מקרית חיים תדליק משואה ביום העצמאות

מאי קורמן שנולדה חירשת המציאה פטנט שסייע לה לפתור בעיה אישית של נפילת השתל, ועליו היא ביססה פטנט נוסף שמונע את התופעה של שכחת ילדים בכלי רכב

פורסם בתאריך: 9.4.18 07:57

מאי קורמן, תושבת קרית חיים בת 15, נבחרה להדליק משואה בטקס הממלכתי שיתקיים בערב יום העצמאות בהר הרצל בירושלים. קורמן, שנולדה חירשת, פיתחה לפני כשנתיים בעת לימודיה בתיכון קרית חיים פטנט ייחודי למניעת התופעה של שכחת ילדים ברכב.

קורמן מספרת כי היא המציאה פטנט שנועד לפתור בעיה אישית של נפילת השתל שלה בכל פעם שהיא מבצעת תנועות מסוימות והתפרקותו לגורמים. עלות שתל כזה, כולל ניתוח להתקנתו, הוא כ-250,000 שקל. בהמשך היא הגיעה למסקנה שבאותו האופן אפשר להיטיב גם עם אחרים והתמקדה בילדים שנשכחו במכונית. קורמן חקרה לעומק את הנושא, ובעקבות הפרויקט "גם אני יכול" שתיכון קרית חיים השתתף בו, היא פגשה את חנן מי-רום, בעל חברת המחשוב יורוסוניק, שסייע לה להוציא את הרעיון אל הפועל.

הפטנט מבוסס על מערכת האזעקה של הרכב שממנה נמתח חוט שמתחבר למערכת ההנעה ולמושב הבטיחות של הילד. כאשר נועלים את האוטו בזמן שהילד עדיין יושב על המושב, מופעל לחץ על הפלאג שגורם לכל החלונות ברכב להיפתח ולמערכת האזעקה לפעול כל עוד היא לא מופסקת ידנית.

 

 

אירית קורמן אמה של מאי: ״כשסיפרתי למאי על הבחירה בה כמדליקת משואה היא הופתעה מאוד והתרגשה. היא נולדה חירשת ועברה כמה ניתוחים בחייה. כיום היא מושתלת בשתי אוזנייה אבל מדברת ושומעת כמו כל אחד אחר ולא מרגישים הבדל. היא ילדה חזקה, מנהיגה ומובילה שנותנת מעצמה למען הקהילה ואוהבת לעזור. היא היתה חברה במועצת התלמידים בתיכון קרית חיים ויו"ר מועצת התלמידים האזורית".

מתי שמתם לב שלמאי כשרון להמצאת פטנטים?

״מאי ומקצוע המדעים תמיד הלכו ביחד. כבר כשהיתה בכיתה ה׳ בבית הספר גורדון היא נבחרה להציג עבודה שהיא עשתה במדעים מטעם בית הספר. היא נותנת מעצמה ואוהבת את זה".

לדבריה של האם, מאי כבר הרצתה בנושא הפטנט שלה בכנס של סוכני ביטוח לפני מאות אנשים: "היא ילדה מאושרת ולא מרגישה נכה. זה מדהים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר