מחאת הנשים (צילום: תומר אפלבאום)
מחאת הנשים (צילום: תומר אפלבאום)

מפת פעילויות המחאה של שביתת הנשים בחיפה

באוניברסיטת חיפה תתקיים עצרת הזדהות בת שעתיים עם המאבק נגד אלימות כלפי נשים, שבמהלכה לא יתקיימו לימודים. בשעה 10:30 יתקיימו במקביל עצרות בעיר התחתית, בהדר, במרכז הכרמל ובצומת מת"מ

פורסם בתאריך: 4.12.18 08:00

במסגרת אירועי המחאה שצפויים היום (שלישי) ברחבי הארץ תחת הכותרת "מצב חירום – אני אשה שובתת" יתקיימו כמה פעילויות בחיפה. בשעה 10:00 תיפתח באוניברסיטת חיפה עצרת הזדהות עם המאבק נגד אלימות כלפי נשים שתימשך עד לשעה 12:00. הדוברים בעצרת יהיו דיקנית הסטודנטים פרופ' ג'ני קורמן, מנהלת מרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בחיפה והצפון עו"ד שני אלוני, אשת החינוך נבילה אספניולי הפעילה בארגוני נשים ונציגי הסטודנטים יסמין מורג,שרון תורג'מן, אנואר סעיד ויקין חאלד. מהאוניברסיטה נמסר כי בשעתיים שבהן תיערך העצרת לא יתקיימו לימודים בכל רחבי הקמפוס.

בשעה 10:30 יתקיימו עצרות הזדהות בכמה מקומות במקביל. במפגש הרחובות המגינים ושיבת ציון בעיר התחתית תנאם חברת מועצת העיר שהירה שלבי (חד"ש); בהדר יתכנסו המשתתפים בגן הזיכרון ויצעדו לבית הקרנות, שם ינאמו יועצת ראש העיר לשוויון מגדרי ולקידום מעמד האשה ביאטריס רוזן-כץ ומנהלת עמותת מעון חירום לנשים רחל זיו; במפגש הרחובות דרך הים ושדרות הנשיא במרכז הכרמל ינאמו חברת מועצת העיר עו"ד שרית גולן שטיינברג (חיפה בשבילנו), צמרת הרשקו ואדוה שי מהמרכז הפמיניסטי אשה לאשה ויעל אלון, פעילה חברתית בלוט"ם – היחידה למאבק בטרור מגדרי; בצומת מת"מ ליד קניון חיפה תתקיים עצרת שבה ינאמו רכזת החינוך במרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית עתליה שיינפלד ומנהלת מקלט חירום לנשים וילדים נטע רותם; כמו כן מתוכננת עצרת במרכז זיו בנוה שאנן.

 

 

הרשקו: "הפעילויות שיתקיימו היום הן שיאן של האירועים וההפגנות שהתקיימו ברחבי הארץ בשבוע וחצי האחרונים כדי לבטא את הזעם שלנו על חוסר הטיפול בנושא האלימות נגד נשים. הממשלה לא עושה דבר כדי למגר את התופעה הזו. הקש ששבר את גב הגמל היו הרציחות שאירעו לאחרונה של שתי נערות – האחת בת 12 והשנייה בת 16 – והפלת ההצעה להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת הנושא של אלימות נגד נשים על ידי הקואליציה".

לדבריה של הרשקו, אם המדינה אכן רוצה לטפל בבעיה היא צריכה לקחת אחריות על המתרחש: "הממשלה צריכה להעביר תקציבים לפתיחת מקלטים רבים יותר לנשים מוכות ומרכזים לטיפול בגברים מכים. נוסף על כך, עליה לא לגרום למרכזים הללו להיות תלויים בכל פעם בחסדי משרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים. הדבר החשוב מכל הוא שהממשלה תשיק תוכנית חינוך רחבה שתופעל בקרב כל הגילאים – מגן ועד כיתה י"ב – כי המטרה האמתית של המאבק היא שינוי התפישה החברתית כלפי נשים וכלפי הערך של חיי נשים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר