המסגד של העדה האחמדית בכבביר
המסגד של העדה האחמדית בכבביר

האחמדים מבקשים להקים מוזיאון של העדה בכבביר

מנהיג העדה האחמדית האמיר מוחמד שריף העלה את הרעיון להקמת המוזיאון בפגישה שערך עם סגן ראש העיר ומחזיק תיק התרבות דובי חיון ועם חברת מועצת העיר נעמה לזימי שמשמשת כיו"ר דריקטוריון חברת המוזיאונים. חיון: "נקדם את הנושא"

פורסם בתאריך: 19.3.19 17:14

העדה האחמדית בכבביר מבקשת להקים מוזיאון שיציג את ההיסטוריה של העדה, את ערכיה ואת פעילותה. את היוזמה העלה היום (שלישי) מנהיג העדה בישראל ובחיפה האמיר מוחמד שריף בפגישה שערך עם סגן ראש העיר ומחזיק תיק התרבות דובי חיון ועם חברת מועצת העיר נעמה לזימי שמשמשת כיו"ר דריקטוריון חברת המוזיאונים.

הדת האחמדית היא קהילה רפורמיסטית באסלאם ומאמיניה, שמספרם נאמד בעשרות מיליוני אנשים, פזורים בכל רחבי העולם. בישראל מתרכזת העדה בכבביר שהוקמה בשנת 1850 ככפר על ידי משפחת עודה מהשומרון. בסוף שנות ה-20 ובתחילת שנות ה-30 של המאה ה-20 הגיעו לכפר המבשרים האחמדים, ותושביו הצטרפו לעדה. בשנת 1934 הוקם המסגד של העדה, והכפר הפך למרכז של העדה האחמדית בארץ.

בשל אופיה הייחודי של העדה ומיקומו הפסטורלי של הכפר שהפך לשכונה בחיפה, מטיילים רבים פוקדים את המקום ונחשפים להיסטוריה של האחמדים, לעקרונות אמונתם ולפעילותם למען קירוב לבבות. מדי שנה מקיימת העדה כנס שמטרתו היא לחשוף את העדה. כעת כאמור מבקשים האחמדים להקים מוזיאון לתולדותיה של העדה, והמיקום המועדף עליהם הוא מגרש ריק מול המסגד שנמצא בבעלותה של עיריית חיפה.

 

 

ראש העדה האמיר מוחמד שריף מסר בתגובה ל"כלבו – חיפה והצפון": "הרעיון עלה בגלל שבכל יום מגיעים אלינו תיירים רבים, ואנו זקוקים למוזיאון שבו יוכלו המבקרים לקבל הסברים על העדה במקום להשתמש במסגד לצורך זה. ביקשנו שיקצו לנו את המגרש מול המסגד, ואנחנו כבר נדאג לבנות את המוזיאון. הצגתי לחיון וללזימי סקיצה, והם הבטיחו שם יקדמו את העניין. זה רק הצעד הראשון".

חיון: "אנחנו רוצים לעזור לשריף, ואני מקווה להעביר את העניין לפסים מעשיים כי זהו פרויקט נהדר לחיפה מהיבטים תיירותיים וחברתיים. זה תפקידנו, ואנחנו נקדם את הנושא".

 

האמיר מוחמד שריף (צילום: שאדי שלש)

האמיר מוחמד שריף (צילום: שאדי שלש)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. למה צריך עוד מוזיאון לכל עדה?

    מתי יהיה מוזיאון שיסביר לתיירים על האוכלוסיה החרדית? מה עם מוזיאון לתולדות הייקים בחיפה? למה אין מוזיאון לקשרי היהודים והדרוזים?
    יץלא כל עדה ולא כל נושא מצדיק מוזיאון. יש בחיפה מוזיאון העיר לכל תולדות חיפה ושם רצוי שתהיה תערוכה כל העדה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר