להקת המחול הייצוגית של חיפה (צילום: צבי רוגר)
להקת המחול הייצוגית של חיפה (צילום: צבי רוגר)

ילדי חיפה לא ירקדו בפסטיבל כרמיאל, והעירייה מתעלמת

המכרז להעסקת המנהל האמנותי של להקות המחול הייצוגיות של חיפה שחוזהו הסתיים יתקיים רק בחודש מאי, והלהקות נותרו ללא מנהל אמנותי. ההורים פנו ללשכת ראש העיר בבקשה לקיים פגישה דחופה אך לא נענו

פורסם בתאריך: 7.4.19 13:01

הורים לילדים מלהקות המחול הייצוגיות של עיריית חיפה פנו למנהלת לשכת ראש העיר רות בונה בבקשה להיפגש עם ראש העיר עינת קליש רותם בעקבות סיום העסקתו של המנהל האמנותי של הלהקות הייצוגיות בארי אבידן בתחילת חודש מרץ. לטענתם, משמעות הדברים היא שהלהקות לא יכולות להופיע בחודשים הקרובים, ובפרט בפסטיבל המחולות בכרמיאל aמהווה את פסגת הפעילות שלהן. עוד טוענים ההורים שפנייתם לעירייה לא נענתה.

לעיריית חיפה ארבע להקות מחול ייצוגיות שבהן חברים כ-130 רקדנים – אפרוחים, ניצנים, יובלים והלהקה הייצוגית של חיפה. הלהקות מופיעות בפסטיבלים, באירועים ובקבלות פנים בעיר וברחבי הארץ. חוזהו של המנהל האמנותי אמור היה להסתיים בחודש ינואר והוארך עד לסוף חודש מרץ, אך המכרז החדש לתפקיד יתקיים רק במאי, כך שנוצר פער שבעטיו אין ללהקה מנהל אמנותי.

איילת עציון ששתי בנותיה רוקדות בלהקות – האחת באפרוחים והשנייה בניצנים: "זהו עניין ביורוקרטי. אבידן משמש כמנהל אמנותי כבר יותר מעשר שנים. עד שהמכרז יתקיים והזוכה בו יוכרז נגיע כבר לאמצע חודש יוני. זה יחסל לילדים את השנה כי הם לא יכולים להישאר במשך חודשיים וחצי ללא מנהל אמנותי".

עציון מציינת שלהופיע בלהקות מחול הייצוגיות של העירייה זאת מסורת חיפאית ארוכת שנים ושגם סבן של שתי הבנות רקד בתחילת שנות ה-50 באחת מהלהקות. במכתב שנשלח לבונה כתבו ההורים: "הלהקה מהווה עבור ילדינו מסגרת מקצועית-חברתית עוטפת ותומכת. זוהי חלקת אלוהים הקטנה של ילדינו שבה הם לומדים ערכים של עזרה הדדית, אחריות, משמעת והבנה שהמאמץ בתהליך למידה ארוך וקשה משתלם בסופו של דבר, ורואים את התוצאות ואת התגובות של הסובבים".

 

 

הפסטיבל החשוב ביותר שבו מופיעות הלהקות הוא פסטיבל מחול כרמיאל שיתקיים ב-4-2 ביולי ושישתתפו בו 10,000 רקדנים מהארץ ומהעולם. היעדר של מנהל אמנותי יגרום לביטול השתתפותן של הלהקות החיפאיות. "ביטול השתתפות בפסטיבל כרמיאל יהיה שיא האכזבה לילדים. עוד לא היה דבר כזה שלא יהיה ייצוג חיפאי בפסטיבל הזה", אומרת עציון.

כעת, בהיעדרו של מנהל אמנותי, מדריכים מהלהקה הבוגרת עוזרים לחברי הלהקות הצעירות. "ראש העיר לא מבינה את ההבדל בין כוריאוגרף לבין יוצר אמיתי. משרת המנהל האמנותי היא משרת אמן ולא מרקיד, ועל זה אנחנו מתרעמים", אומרת עציון, "למרות העזרה של המדריכים, בלי מנהל אמנותי הלהקות לא יכולות להגיע לרמה גבוהה. ילדינו משקיעים בחזרות ובלמידת הריקודים מתחילת השנה, והם יתאכזבו קשות אם יגלו שמאמציהם היו לשווא ושהמופעים שאליהם הם מתכוננים יבוטלו. גם אנחנו ההורים, שעומדים משתאים לנוכח מאמציהם ומאמציה של הנהלת הלהקות, מצפים לקראת המופעים ומתרגשים איתם. אבידן הוא הכוריאוגרף, האמן, מעצב התלבושות והיוצר שהופך מוזיקה לפלא של ריקוד, והמחולות שהוא יוצר הן יצירות אמנות מעוררות השראה. הוא בעל חזון אמנותי שמרחיב ומותח את גבולות הריקוד העממי ומעניק לילדנו הזדמנות לחוות את עצמם כחלק מדבר גדול. הכבוד והגאווה שהלהקות מעוררות במי שצופה בהן מביאים כבוד לחיפה, וזה בזכותו של אבידן".

תגובת עיריית חיפה תתפרסם כשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ראש עיר שהולכת נגד הצעירים והילדים בחיפה….. כאילו לא היה מספיק גרוע לפניה

  2. אנונימוס חיפאי

    עוד סימן להרס ולחורבן של זקי ואקים הגזבר המופקר של עיריית חיפה. אבל קליש או שלא רואה או שלא מבינה מה שהיא רואה ….

  3. אולי קודם תבדקו מה ואיך אתם כותבים

    איילת עציון ששני בנותיה רוקדות בלהקות.. מינימום של הגהה?? שני בנותיה???

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר