דגל הגאווה (צילום: אילן אסייג)
דגל הגאווה (צילום: אילן אסייג)

החוג הגאה בעבודה לראש העיר: "חזרי בך מהחלטתך"

החוג הגאה במפלגת העבודה הצטרף לגל הביקורת נגד ראש העיר עינת קליש רותם: "את המימון לקמפיין הבחירות המוניציפליות קיבלת ממפלגת העבודה, ובזכות מימון זה נבחרת לתפקיד ראש העיר חיפה. חזרי בך מהחלטתך, זו איננה דרכנו"

פורסם בתאריך: 18.7.19 12:50

החוג הגאה במפלגת העבודה דורש מראש העיר עינת קליש רותם לחזור בה מהחלטתה בנוגע להורדת דגל הגאווה משולחנה של ספרנית בספרייה העירונית ע"ש ש. שלום בנוה שאנן.

כזכור, ביום שלישי פורסם בלעדית ב"כלבו חיפה והצפון" כי לפני שבועות אחדים התלונן מבקר בספרייה העירונית על הצבתו של דגל גאווה קטן על השולחן של אחת מהספרניות. בעקבות התלונה פנתה הנהלת הספרייה אל מנהלת המחלקה לספריות באגף החינוך בעיריית חיפה רונית ברזילי, וזו העבירה את הפנייה לראש העיר שתקבע כיצד לנהוג בסוגיה הרגישה.

לאחר שבחנה את העניין השיבה קליש רותם לברזילי במייל, עם העתקים למנכ"ל העירייה איתן שטיאסני ולמנהלת אגף החינוך אילנה טרוק: "יש להיות רגישים מאוד עם הבעת עמדות אישיות במקומות עבודה שנותנים שירות לציבור הכללי ולהימנע מזה ככל שניתן. בביתנו הפרטי מותר לנו לעשות ככל שנחפוץ, ואילו במקום עבודה ציבורי שנותן שירות לקהל הרחב עלול להיות בזה טעם לפגם".

הקהילה הגאה בחיפה סערה בעקבות דבריה של ראש העיר, והיום (חמישי) מתוכננת הפגנה של חברי הקהילה ברחבת העירייה. בדף האירוע שנפתח בפייסבוק לקראת ההפגנה נכתב כי "בבסיס ההחלטה המקוממת מונחת הנחה להט"בופובית וחשוכה". חברי מועצת העיר שרית גולן שטיינברג מהקואליציה וסופי נקש ויוסי שלום מהאופוזיציה כבר אישרו את השתתפותם בהפגנה, כמו גם מחזיק תיק הגאווה בעירייה תבור להט.

 

 

היום כאמור הצטרף גם החוג הגאה של מפלגת העבודה אל גל הביקורות נגד קליש רותם. "נדהמנו לשמוע על החלטתך בנוגע לדגל הגאווה", נכתב בדף הפייסבוק של החוג, "הרי את המימון לקמפיין הבחירות המוניציפליות קיבלת ממפלגת העבודה, ובזכות מימון זה נבחרת לתפקיד ראש העיר חיפה. החלטתך בנוגע להורדת דגל הגאווה במשרדה של הספרנית בעירך נוגדת את ערכי מפלגתנו, ועלייך לחזור בך מהחלטה זו באופן מיידי. מפלגת העבודה היא חוד החנית של המאבק הגאה בישראל, מפלגה שמתוכה יצאו נשים כמו יעל דיין, אורה נמיר ז"ל ומרב מיכאלי; מפלגה שבראשה עמד יצחק רבין שביטל את האפליה נגד להט"ב בצה"ל; מפלגה שבמקום הראשון בפריימריז שלה נבחר אדם מהקהילה שלנו אשר מגדל משפחה לתפארת. דגל הגאווה מייצג סובלנות ואת קבלת האחר והשונה. הוא מפיץ אור בכל מקום שבו הוא נמצא ומגדיל את היכולת של להט"ב להרגיש בטוחים במרחב שבו הם נמצאים. כניעה לכוחות להט"בופוביים והורדת הדגל משמעה הפיכת המרחב לפחות בטוח וסובלני עבורנו. זו המשמעות של דרישתך להוריד את דגל הגאווה, ולא נשתוק לגביה. חזרי בך מהחלטתך, זו איננה דרכנו".

נוסף על כך, גורמים במפלגה אמרו ל"כלבו – חיפה והצפון" כי הם מתקשים להבין את תגובתה של קליש רותם ולו רק בשל כך שרק לפני שלושה שבועות התקיים בעיר מצעד הגאווה וראש העיר התגאתה בתליית דגלי גאווה ובצביעת מעברי חציה ומעקות בצבעי גאווה. "האם אז לא היה מדובר במקומות ציבוריים?", תהו הגורמים.

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. גילה

    ולאיפה נעלם הרב דובי חיון שמתיימר להציג עצמו כפלורליסט ומתקדם? מדוע הוא שותק כעת כשקיבל את הכיסא והמשכורת של סגן ראש העיר…

  2. אבי גרין

    אני לא מבין-ילדים חסרי ישע נהפכו למטבע עובר לסוחר? כל אחד יכול לקנות אותם מאמם כדי למלאת את חייו באור ? הזכות להורות שייכת רק למי שלקח אחריות התחתן עם אישה והתמסר ביחד אתה לילד….הזכות היא קודם כל של הילד הקטן שלא יכול להגיד לכם הגדולים לא! שמתם לב שאף אחד אפילו לא שואל את הילד אם הוא רוצה לגדול כך? כופים עליו חיים שבהם הוא לא ידע חום של אמא ואבא…גילה את אישה? תפקידך להגן על ילדים ולא על הקהילה הגאה-אני מבין אתכם גאים. אני גלמוד ואני מבין את הצורך באהבה. אבל תלמדו ממני-למרות שנפשי יוצאת לאהבה-אני לא עושה בזה קיצורי דרך [אין לי בית – לאן אביא את אישתי? איך אתן לילדי ביטחון?]

  3. כל הכבוד לגברת קאליש

    בחרנו בך ובמשך חודשים רבים היינו סקפטיים לגבי הצלחתך בתפקיד.
    סוף סוף החלטה שמעמידה אותך בעמדה טובה למרות הסתה חמורה ומילים קשות שמטיחים בך חברי הקהילה שהם מיעוט אפסי עם כוח תקשורתי אדיר(מה עם גילוי נאות וניגוד אינטרסים?)
    הדברים הם מאד פשוטים: במקום ציבורי אין מקום להשמיע גילויים/רמזים/סממנים מיניים.
    בביתם הפרטי שיעשו כרצונם.

  4. לחוג הגאה: שבו בשקט ואל תגידיו לאחרים איך להתנהל

    עדיף שתהיו צנועים ותתרמו לקהילה ולחברה במעשים טובים ומילים טובות במקום במיליטנטיות דורסנית.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר