חניה בכחול-לבן בהדר (צילום: חגי פריד)
חניה בכחול-לבן בהדר (צילום: חגי פריד)

העירייה מעלה את תעריף החניה לסכום המקסימלי

על פי חוק החניה החדש שיונח היום על שולחן מועצת העיר, סכום הגבייה באזורים המסומנים יגדל מ-5.80 ל-6.20 שקלים בשעה. נוסף על כך, כל משק בית יוכל לקבל שני תווי חניה אזוריים בלבד, ותמורת תו חניה שלישי הוא יצטרך לשלם אגרה של 4,840 שקל בשנה

פורסם בתאריך: 6.8.19 10:15

על שולחן מועצת העיר חיפה יונח היום (שלישי) חוק העזר החדש להעמדת רכב וחנייתו בנוסחו המלא והמעודכן. "חוק העזר מבטא תפישה חדשה ומתבסס בעיקרו על אבני הדרך שהותוו על ידי משרד הפנים בנוסח מומלץ", נכתב במזכר של היועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין למזכירת העיר ברכה סלע.

בדברי ההסבר לחוק העזר נכתב: "חלוף הזמן והעתים, ושינויים אשר חלו בנורמות המשפטיות מחד גיסא והשתנות הצרכים העירוניים מאידך גיסא, מחייבים התאמה משמעותית בתפישה נורמטיבית כוללנית של הסדרת נושא חניית כלי תחבורה ברחבי חיפה, אמצעים מיוחדים בתחומי האכיפה, ההרתעה והענישה וכן ייעול הטיפול המינהלי והסדרתו במרחב העירוני".

מעיון בנוסח החוק עולים שני שינויים מרכזיים ביחס למדיניות החניה הקיימת. הראשון נוגע לעלות שעת חניה במקומות חניה המוסדרים באמצעות כרטיסי חניה או אמצעים אלקטרוניים. בעוד שהיום גובה העירייה תשלום של 5.80 שקלים תמורת שעת חניה, על פי החוק החדש יהיה שיעור האגרה "התעריף המירבי עבור חניה שנקבע על פי הסדר החניה הארצי האחיד עבור כל שעה, המחושב באופן יחסי לזמן החניה המבוקש". הסכום המירבי עומד כיום על 6.20 שקלים לשעה, כלומר עלייה של 40 אגורות לשעה.

 

 

השינוי השני נוגע לבעלי מכוניות פרטיות הזקוקים לתו חניה אזורי כדי להימנע מתשלום תמורת חניה באזור מגוריהם. כיום יכול לקבל כל משק בית מספר תווי חניה בלתי מוגבל בהתאם למספר המכוניות שבבעלותו. על פי החוק החדש יהיה כל משק בית זכאי לכל היותר לשני תווי חניה. אם יש בבעלות משק הבית חניה פרטית, ייגרע ממנו תו חניה (או שניים, אם בבעלות המשפחה שתי חניות פרטיות). אם משק הבית יבקש תו חניה נוסף על השניים המגיעים לו, הוא יחויב באגרה בסכום של 4,840 שקל בשנה.

יצוין כי בעבר התבטאה ראש העיר עינת קליש רותם בדבר הצורך להפוך את חיפה מעיר המוטה לטובת כלי רכב פרטיים לעיר המוטה לעבר הולכי רגל ותחבורה ציבורית. עם זאת, גם בדבריה לקראת ישיבת המועצה שעסקה במדיניות החניה העירונית לפני קצת יותר מחודש היא הדגישה את השלביות ואת הצורך במציאת פתרונות חלופיים לתחבורה פרטית. "בכל העולם המתקדם כבר הבינו שהפתרון הוא תחבורה ציבורית מתקדמת, אלא שעשוי לעבור עוד זמן עד שמערכת התחבורה הציבורית בעיר תפעל ביעילות", נכתב במסמך שהופץ בין חברי המועצה. החוק החדש מהווה, אם כן, צעד לקראת הגבלת מספר החניות הפרטיות מבלי שניתן בינתיים מענה בצורה של שיפור התחבורה הציבורית והגדלת מספר החניונים הציבוריים.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

25 תגובות
  1. חיפאית

    כל הכבוד. התחבורה הציבורית בחיפה מחפירה. הגיע הזמן שגם אלה שאין להם מכוניות פרטיות יוכלו להתנועע בעיר הזו. כל הכבוד לקליש על המטרה והרצון שלה לשפר את התחבורה הציבורית בעיר.

  2. קליש והקואליציה שלה מעלים מיסים לתושבי העיר ללא שום תמורה

    עכשיו נשלם יותר ונקבל אותו דבר בדיוק.

    "עשוי לעבור עוד זמן עד שמערכת התחבורה הציבורית בעיר תפעל ביעילות". מסתבר שלהעלות מיסים לתושבים לא לקח הרבה זמן.
    מקווה שהתושבים ייזכרו את הביזיון הזה (כוללת העלאת הארנונה לכולנו שאושרה לפני כחודש).

    תזכרו את השמות: קליש, עציוני, חיון, קפלון, אלפר, זעאתרה, רמתי ועוד.
    כל אלו צריכים לשלם בקלפי עוד 4 שנים.

  3. אבנר בן נר

    תשובה לחיפאית. תחלקי מחמאות לראש העיר רק אחרי שתצליח לשפר באופן ניכר את התחבורה הציבורית. בינתיים יגיעו הגזירות והתחבורה הציבורית רחוקה מלהיות אלטרנטיבה לרכב הפרטי. ברור שאת מהמסונוורות שמחפשות כל דרך להגן על בחירתכן ההזויה.

  4. מצויין, זו החלטה נבונה.

    למה לקטר? הולכים קצת ברגל, שומרים הבריאות ועל הקופה האישית.

  5. חיפאית

    לאבנר בן נר – כמו שקליש וחיון הצליחו להפוך את "הפירמידה" ממוסד גוסס, מנוון ומיותר לגוף חשוב ותרבותי לרווחת כל שוחרי האומנות בעיר אני בטוחה שהם גם יצליחו לשקם והציל את התחבורה הציבורית בעיר, גם אם זה יקח זמן.

  6. לחיפאית

    חיפאית, עם כל הכבוד, יש לך מאפיינים ברורים של 'קומנדו קליש', חבורת ההזויים שקליש מפעילה ברשתות החברתיות שכל מטרתם לצווח הקולי קולות שכככככככככללללללללל מה שהגברת עושה זה מדהים. אבל 'חיפאית', האמת והמציאות שונים לחלוטין ממה שקליש אומרת לך לפרסם, ת ת ע ו ר ר י!!

  7. איציק שפיציק

    יש הגיון בתקנה החדשה
    למה בקריית חיים מזרחית, אין כחול לבן ואין דוחות חניה בכלל?
    תכילו את ההסדר החדש על כל שכונות העיר.

  8. כמו יהב רק הרבה יותר גרוע

    קליש מוכיחה שהדמוקרטיה הישראלית היא דמוקרטיה כושלת. הצבענו כדי להחליף את יהב ולא בכדי לקבל את יהב באישה והרבה יותר גרוע ממנו. הרחובות בחיפה מטונפים כפי שמעולם לא היו מטונפים. הערסים חוגגים ברחובות, משתוללים בגנים הציבוריים, נוהגים בפרעות במכוניות ברחובות באין מפריע ובמשך הלילה מנהלים מירוצי מכוניות בשדרות המרכזיות של העיר. כל הרעות החולות מזמן יהב, לרבות תכנון עירוני מחפיר, החלפת תבע"ות לבעלי הון (המכונות שינויי תב"ע נקודתיות) ממשיכים כרגיל. אותו סגל עובדים במשרדים מרכזיים בעירייה (שהשניא את העירייה על התושבים) נשארו במקומם ומשתוללים באין מפריע. מה קליש עשתה עד היום ? כינוס בנושא חתולים (צשום מה החתולים מפריעים לה) ועכשיו העלאת מחיר שעת חניה. קליש את אכזבה נוראית ומוכיחה לכולנו שאנחנו מבזבזים את זמנינו כשאנחנו הולכים להצביע בבחירות.

  9. אבי

    תמעים הפיתרון להכל העלאת מחירים אלי הגיעה הזמן ליתבוע את עיריית חיפה

  10. יאני, עיתונות חוקרת!?

    אולי תפסחקו עם הכתבות המסיתות ! חבל גם העיתון על הנייר. הכל במימון….יותר טוב לשמור על העצים והפרקים.

  11. למגיב שכתב - "קליש את אכזבה נוראית ומוכיחה לכולנו שאנחנו מבזבזים את זמנינו כשאנחנו הולכים להצביע בבחירות."

    אתה צודק לחלוטין שקליש היא אכזבה נוראית אבל טועה לחלוטין לחשוב שאנחנו מבזבזים את זמננו כשהולכים להצביע בבחירות.
    יש שמועות שעובדים על אלטרנטיבה לקרקס קליש והגועליציה שלה.

    צריך שאנשים יצביעו למועמדים אחרים, אחרת קליש והמשתפים איתה פעולה ימשיכו לנהל אותנו.

  12. ליאור

    אני יותר ויותר מרוצה שהצבעתי לקליש. וביננו, אחרי יונה יהב כל אחד הוא שיפור.

  13. חיים מגיב לחיפאית

    סיפקת הוכחה לכך שאת משתייכת למעריציה הסומים של קליש: לספר סיפורי מעשיות שקליש היא זו שהחייתה את פירמידה? נו באמת. ראשית לפני קצת למעלה משנה נפתחה פירמידה המשופצת – שיפוץ רציני מאד שהסתיים ב 2018 ביוזמתו של יונה יהב. אבל הזרקור האמיתי הראשון שהופנה לכוון פירמידה היה במחצית השניה של 2018, כשד"ר דליה בר-אור הובאה (על ידי אותו יונה יהב) להעלות את פירמידה על המפה. ואכן הפעילות שעשתה לחשיפת פירמידה הביאה המונים למקום בתקופתה. מקווה שלראש העיר הזו יהיה מספיק תבונה להחזיר את בר-אור לפעילות תרבותית בעיריה. נכון, לאחרונה היו מספר ימי שירה בפירמידה…ולזה את מייחסת שקליש "הרימה " את פירמידה? היא בסה"כ גוזרת סרטים של פעילות קודמה בתפקיד.. כבר מישהו ציין כאן שאת מאנשי "קומנדו קליש ליחסי ציבור". זה נראה ככה..

  14. ניר

    יש פה כמה ממורמרים שעדיין לא התאוששו שהציבור החיפאי זרק את יונה יהב הכושל לכל הרוחות. חחחח…

  15. איזה שיפור בתחבורה הציבורית אולי דירדור!!

    הפירמידה – מוסד מביך, שגליה בר אור לא שינתה בו מאום. נשאר מביך וקליקה של אמנים שדחקו כל מי שניסה לברר איך מתקבלים.
    תווי חניה אזוריים – צריכים לעלות כסף לתושבים, ובתמורה להוזיל בארנונה. למי שיש כסף להחזיק שני רכבים ורוצה חניה – שישלם עליה.
    תחבורה ציבורית בחיפה: כושלת. האוטובוסים נתקעים בשדרות הציונות בגלל רכבים פרטיים שחונים בתוך הנתיבים בירידה לרחוב הרצליה מדי בוקר נוצרים פקקים והעירייה למרות הבטחות לא קונסת את התושבים ולא גוררת את הרכבים המפריעים. האוטובוסים נתקעים!!!!!
    עד שלא יהיו אוטובוסים מהירים אל תספרו לנו על שיפורים לא נעשה כלום בתחבורה הציבורית בעיר הזאת.

  16. הכל בגלל תמ"א 38

    שגרמו לבנייה מיותרת עודפת, גידול בכמות המכוניות בסביבות מגורים ולסתימת כבישים ופקקים. שיקול גרוע של הנהלת העירייה, שרצתה יותר ארננה ל הבנייה. רחובות איינשטיין, אילון, ומסביבתם סתומים ומלאי פקקים ברוב שעות היום בגלל הבנייה של תמ"א 38. והיה, היום מנסים להציע פתרונות…שזה כלל לא פשוט!

  17. שי

    לחיפאית ה"חכמה", איפה בדיוק בכתבה שהגזירה על הנהגים תשפר לך את התחבורה הציבורית?
    מה שכתוב זה שייקח הרבה זמן לשפר את התחבורה הציבורית אבל בינתיים "נקנוס" את התושבים שלא משתמשים בחלופה שלנו שעדיין לא קיימת אבל מה זה משנה? אם אפשר לקחת עוד כסף מהתושבים אז למה לא?
    יונה יהב בטח יושב ונהנה לראות מה גרמנו לעצמנו בזה שבחרנו בקליש ולא בו אבל יהיו עוד בחירות ונחליף את קליש ה"קונסת" ויפה שעה אחת קודם!

  18. שי החמוד

    יהב יממן לך את עלות החניות. הוא גרם לכל הפקקים לאורך כל השנים. גם כך יהב מיעץ לך מה לכתוב לעיתון, אז גש אליו…

  19. תגובה לחיפאית שכותבת ל:שי החמוד".

    יהב באמת שלא אחראי לגידול הדרמטי ברכישת המכוניות הפרטיות בארץ וגם בחיפה. אבל הוא בהחלט פיתח כבישים חדשים וטובים מאד בחיפה (נחל הגיבורים כדוגמא, והמרכזית החדשה בצ'ק פוסט , ורחוב אבן גבירול ושיפוץ רחוב הנמל וחיבור הרצל לגיבורים ועוד ועוד…) אבל כשרוצים להצדיק בחירה שגויה בראש עיר חדשה, על סמך הבטחות בשמיים וללא קבלות, מתחילים לבלפף ולהאשים את הקודם בתפקיד.

  20. לשי החמוד ולמגיב

    תנסה ללכת במדרכות של רחוב יאנוש קורצ׳אק, גבעת דאונס ועוד, ואז נדבר? ניסית? נשארת בחיים? עכשיו תכתוב תגובות…תהיה בריא, וגם תהיה חמוד יותר מה חמוד הקודם.

  21. שי

    היי, אני לא בחרתי ביהב, הלכתי עם כולם על ה "רק לא יהב" ובחרתי בקליש, כתבתי שהוא יושב ונהנה רק כדי להדגיש את גודל האכזבה שלנו מהחלופה שבחרנו.
    אני לא מצליח למצוא דבר אחד שהשתפר מאז שבחרנו בקליש רק גזירות כלכליות ופחות שירות/שירות לוקה לתושבים.
    ואני עדיין לא מבין איך לקנוס את הנהגים במס חניה גבוהה יותר בלי לתת חלופה בצורה של תחבורה ציבורית סבירה יואיל לתושבים, אי אפשר להעלות את המיסים בכל הגזרות בלי לתת תמורה לאזרח המשלם.

  22. שי,סבלנות, אתה באמת חמוד.

    מה שנעשה בארבע עשרה שנה, לוקח מעט זמן לתקן. ״צעירים חסרי מנוח״, …לוקח זמן, מה שחשוב, לא השקל או החצי שקל הנוסף שאתה ואני נשלם, אלא מה נקבל בארבע השנים כולם. פה יש הרבה שמקטרים, דוקטורים שכותבים מאמרים מלאי חשיבה אקדמית על איך מתנהלת העיריה, על פיצוץ ישיבות ודיונים (לפי המנטליות הישראלית, להפריע כמה שיותר ), ושוב מאמרים שלא תורמים מאומה לך. ולנו התושבים. אין באמת משהו חיובי בחיפה? מה עם הטיסות הזולות לחיפה וממנה לחו״ל. למה לא כותבים על זה? למה לא מצלמים פינות יפות בעיר? למה? כי ככה בנויה תקשורת זולה, קוראים לזה : חוקרת!? מה היא חוקרת? מה יש בעיתון, כתבות ממומנות של בעלי עניין…סקירת אמנים שמשלמים לכתב כדי להופיע בעיתון. כדאי אולי לקבל מעט רעיונות מהעיתונות הדתית שמראה חיי משפחה ואורחות חיים של משפחות מאושרות עם כתבות על יעוץ זוגי ומשפחתי, ולא עוסקים כל הזמן בכתבות הסתה. זה מה שקוראים בכלבו למיניהם. ככה מחנכים את הנוער שלנו, עם כתבות הסתה שאחר כך קוראים למחרת על דקירות, עומס,נהגים שיכורים שיוצאים לכביש ועוד ועוד. אם לא נפל האסימון עד עכשיו לעיתונאים, אז אנחנו כולנו בבעיה. תפסיקו להראות לנו שאנחנו חיים בזבל, כשהאמת היא להיפך. יש צדדים יפים בחיפה. מה קרה לכם?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר