תחנת הצלה בחוף זמיר (צילום: אלה אהרונוב)
תחנת הצלה בחוף זמיר (צילום: אלה אהרונוב)

ועד המצילים: "חשים שהולכנו שולל על ידי העירייה"

במכתב ששלח יו"ר ועד המצילים בעיריית חיפה רוני נגר למנכ"ל העירייה איתן שטיאסני הוא מתלונן על כך שהעירייה לא עמדה בהסכמים עם המצילים: "בעוד שהמצילים נתנו את חלקם נמנעת העירייה מלמלא את התחייבותה לפי הסכם ההבנות בין הצדדים"

פורסם בתאריך: 22.10.19 11:50

יו"ר ועד המצילים בעיריית חיפה רוני נגר שלח מכתב למנכ"ל העירייה איתן שטיאסני שבו הוא מתלונן על כך שהעירייה לא עמדה בהסכמים עם המצילים וטוען כי הם הולכו שולל על ידה.

נגר טוען במכתבו כי בין ועד המצילים להנהלת העירייה הושגו הבנות שהועלו על הכתב על ידי מנהל אגף התפעול בעירייה דוד לוריא, ולפיהן הוארכו עונת הרחצה ושעות הרחצה, "כאשר הדברים נעשו על אף העובדה כי הם לא אושרו על ידי הוועד הארצי של המצילים, וזאת מתוך רצון לבוא לקראת העירייה ולקראת  התושבים". לדבריו, ההבנות עסקו גם בסעיפים שמסדירים את התקינה הקיימת – הוספת מצילים לתגבור עונתי ושדרוג של בעלי תפקידים שונים, אך הנהלת העירייה לא עמדה בהסכם איתם.

"בעוד שוועד המצילים עמד בצורה מלאה בכל התחייבויותיו ופעל להוביל להסכמת המצילים להגדלת שעות העבודה ביממה, וכן נתן את הסכמתו בניגוד לעמדת הוועד הארצי להארכת עונת הרחצה ב-24 ימים, העירייה לא עמדה בהתחייבותה כלפי ועד המצילים והמצילים עצמם. המפתיע הוא שהנהלת העירייה וראש העיר עינת קליש רותם בעצמה פרסמו את דבר ההסכם ברשתות החברתיות בגאווה גדולה".

 

 

עוד טוען יו"ר ועד המצילים כי "לא בוצעה הסדרה של התקינה בדרך של תקנון 14 תקני מצילים קיימים, לא בוצע תקנון של 12 תקנים לתגבור עונתי לעונת רחצה, ולא שודרגו מצילים המשמשים כמספרי 2 בתחנות, כך שהם יוכלו למלא את מקומם של מנהלי התחנות בהיעדרם".

בהמשך כתב נגר: "אנו עומדים סמוך לתום עונת הרחצה, והמצילים וועד המצילים חשים שהם הולכו שולל על ידי העירייה. בעוד שהם נתנו את חלקם נמנעת העירייה מלמלא את התחייבותה לפי הסכם ההבנות בין הצדדים. המצילים חשים מנוצלים ופגועים לנוכח התנהלותה והתייחסותה של העירייה אשר בוחרת להתחמק ממילוי התחייבויותיה לפי ההבנות, וללא שקיבלו את זכויותיהם. כעת, סמוך לתום עונת הרחצה, עומדים הם בבחינת 'הכושי עשה את  שלו'".

בסיום מכתבו מבקש נגר משטיאסני לקיים איתו פגישה כדי להסדיר את יישום ההבנות ולתיקון המצב והוסיף: "אם לא כן, ניאלץ לפעול בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו".

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. שמואל

    סתם בכיינים !! תצילו בשקט .
    עושים עבודה טובה — ובאותה נשימה המשכורות גם ככה גבוהות מדיי

  2. יותר נכון עיר שלמה הולכה שולל על ידי המצילים

    עד היום עבדו מעט הרוויחו ים כסף. התחילו לעבוד בזכות ראש העיר החדשה ועכשיו מבקשים עוד. אגפים שלמים בעירייה רגילים לקבל מתנות מיונה יהב, הגיע הזמן להתחיל לעבוד חברים.

  3. עדנה, כרמל

    בתקופת יהב הם התרגלו לא לעבוד. הם לא מבינים שתקופת הניצול והחגיגות על חשבון הקופה הציבורית הסתיימה. עינת קליש היא לא יהב, למזלנו, היא אדם הגון.

  4. אחד שאכפת לו

    שמואל תתבייש לך המצילים עושים כל יום עבודת קודש בהצלת חיי אדם איך אפשר בכלל להשוות את כל המאמץ והשעות כולל השבתות והחגים שהם עובדים לבין מה שמבטיחים להם עיריית חיפה מאז חילוף השילטון בוחרת להתעלם לא רק מהמצילים אלה גם מתלונות חמורות אחרות והגיע הזמן שמישהו ישלם את המחיר כי אם היו סוגרים לך או לכל תושב אחר במדינה את החוף או שוללים ממך לשחות בים ולא היו מצילים היית זועם על כך ומתלונן בלי הפסקה והתשובה הזו מופנית גם אל ההשניים הנוספים שהגיבו תפסיקו להיתיפייף העיר הזו חולה מה שהיה בתקופת יונה לא יחזור וחבל לפחות הוא לא שם מחבל שיהיה אחראי במצבי חירום על העיר

  5. גל

    אף אחד לא חילק מתנות בתקופת יונה יהב. זה הכל סיסמאות של קליש.
    אולי מספיק עם זה?
    יונה יהב היה הגון כפליים וגם לא סחט את הציבור

  6. עבודה כמציל בים-מפעל הפיס!

    אין ספק שעבודה כמציל היא חשובה ומצילת חיים אבל הרבה אנשים היו מוכנים להתחלף עם המצילים אם רק יפרשו…
    עבודה בים,בטבע,שכר עצום בעונה ושכר גם לא בעונה,מעמד, תיירות ונשים בשפע,חילוף עם מצילים נוספים(המשמרת אינה רציפה כל היום),העסקה ע"י העירייה עם תנאים הטובים ביותר..אין יותר טוב מעבודה כמציל!
    יש אנשים שמוכנים לשלם עשרות אלפים רק כדי לעבוד כמציל ואני בינהם.
    אבל ככה זה ישראלים ,נולדו לבכות ולעולם לא יעזבו זכייה במפעל הפיס..

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר