סערה בבת גלים (צילום: דוברות עיריית חיפה)
סערה בבת גלים (צילום: דוברות עיריית חיפה)

העירייה תקים חפ"ק במקרים של סופות קיצוניות

בפגישה שהתקיימה במינהל התפעול בעיריית חיפה הוחלט על הקמת חפ"ק משותף לעירייה ולגורמי הביטחון השונים והתבצע תיאום בין עבודת העירייה לגורמים כמו המשטרה, כיבוי האש ותאגיד מי כרמל. כמו כן בוצעו הכנות שנתיות לחורף שכללו ניקוי תעלות ניקוז ובדיקת תקינות למערכות שאיבה

פורסם בתאריך: 24.10.19 14:31

עיריית חיפה תקים חפ"ק משותף עם כוחות הביטחון וההצלה ועם היחידות העירוניות הביצועיות במקרה של אירועי סופה קיצוניים – כך נקבע בפגישה שהתקיימה במינהל התפעול בעירייה בהשתתפותם של גורמי הביטחון. נוסף על כך תואמה עבודת העירייה עם משטרת ישראל, עם שירותי כיבוי האש וההצלה, עם תאגיד המים מי כרמל, עם המרכז לניהול תנועה, ועם האגפים הביצועיים בעירייה במקרים של תקלות נקודתיות כמו הצפות, פריצות ביוב, חסימות כבישים ואירועים שמצריכים פינוי של תושבים.

כמו כן, במסגרת ההכנות השנתיות של העירייה לקראת החורף ניקו עובדי העירייה את הפתחים ותעלות הניקוז הראשיים לאורך עשרות קילומטרים בעיר, והושלמה בדיקת תקינות מערכות השאיבה והחיישנים במעברים התת קרקעיים. במקביל רועננו נוהלי פתיחת מרכזי הפינוי שיהיו ערוכים לקליטת תושבים במידת הצורך, ונקבע מערך של כוננים שיסיירו בלילות קרים ברחובות העיר על מנת לאתר מחוסרי דיור לצורך הבאתם לדירות חמות עד חלוף הסערה.

 

 

ראש מינהל התפעול בעירייה דוד לוריא: "למרות ההיערכות המוגברת והפעולות שננקטו על ידי העירייה, המבנה הטופוגרפי של חיפה עלול לגרום להצפות לפרקי זמן קצרים. הדבר נכון בעיקר בגשמים הראשונים של החורף, אשר שוטפים עמם סחף רב שנצבר במהלך הקיץ".

בעירייה קוראים לתושבים להיערך לקראת החורף באמצעות חיזוק החיבורים של דודי שמש, סככות וחפצים אחרים שעלולים לעוף ברוח, בעיקר מגגות וממקומות גבוהים.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. הכסתח זועק לשמיים

    למגיב לפניי החפק המטופש לא היה מוגן מאש ונדמה לי שספג נזק בשריפה במדעטק אבל אמרו שכל הציוד היה מיושן גם ככה אז הנזק לא גדול.
    חפק שמפק, אין תחנת כיבוי אש נורמלית שהייתה אמורה לקום ליד המנהרות ועדיין כבאיות נתקעו. מהיינה בפקקי מוריה. יופי של הכנה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר