אופניים ברכבת (צילום: דוברות רכבת ישראל)
אופניים ברכבת (צילום: דוברות רכבת ישראל)

שיתוף ציבור: העלאת אופניים לרכבת – כן או לא?

על פי המדיניות החדשה המתגבשת ברכבת, ניתן יהיה לעלות לנסיעות רק עם אופניים מקופלים הנתונים בתוך תיק נשיאה, בשל ההפרעה שגורמות אופניים החוסמים את המעברים בקרונות. הרכבת מזמינה את הציבור לחוות את דעתו על המדיניות החדשה באמצעות טופס מקוון

פורסם בתאריך: 11.11.19 09:34

משרד התחבורה ורכבת ישראל מזמינים את ציבור נוסעי הרכבת, ובעיקר את הנוסעים החיפאים, להליך שיתוף ציבור בנושא העלאת אופניים לרכבת בשעות השיא. לפי המדיניות החדשה אשר מוצעת לעיון הציבור, ניתן יהיה לעלות עם אופניים לרכבת רק כאשר הם מקופלים ומונחים בתיק נשיאה. הסיבה לגיבוש המדיניות החדשה היא הקושי שנוצר כתוצאה מהעלאת אופניים לרכבת.

בהנהלת הרכבת טוענים כי נוסעים שעולים לרכבת עם אופניים בשעות השיא עושים שימוש בקרון המיועד לנוסעים עם מוגבלויות, ובשל כך נפגע השירות לנוסעים אלו. "במקרים רבים נקשרים האופניים למעקות הבטיחות ולמעברים באופן שחוסם את המעבר לנוסעי הרכבת, בדגש על נוסעים עם מוגבלויות, על אזרחים ותיקים ועל נוסעים עם עגלות תינוקות", מציינים בהנהלת הרכבת, "בהיעדר תשתית מסילתית מספקת, לצד מחסור בקרונות ובצי נייד, לא ניתן כיום להאריך את הרכבות בקרונות נוספים ולהגדיל תדירותן. לכן נדרשת הרכבת לאזן בין צורכיהם של הנוסעים בה כדי להביא למיצוי מיטבי של המשאב הרכבתי המוגבל לטובת כלל הציבור. משרד התחבורה ורכבת ישראל מודעים לצורכיהם של רוכבי האופניים וליתרונות הגלומים בשימוש באופניים כמענה משלים לשימוש בתחבורה ציבורית, אך לנוכח הגידול בביקוש לנסיעות ברכבת והצפיפות בשעות השיא יש לאזן בין צורכיהם של כלל משתמשי הרכבת".

 

 

בתחום שיפוט העיר חיפה יש שש תחנות רכבת – המספר הגדול ביותר של תחנות בתוך עיר כלשהי – והמדיניות החדשה תשפיע בעיקר על תושביה. יצוין כי תיק נשיאה יכול להתאים לאופני מיני, שהם גם מתקפלים, אך הרוב המוחלט של האופניים בגודל מלא אינו מתקפל ולא ניתן לשאת אותו בתיק. משמעות הדבר היא למעשה חזרה למדיניות של הרכבת מלפני כשמונה שנים, לפני שהיא התירה העלאת אופניים רגילים לנסיעותיה.

את ההתייחסות למדיניות החדשה יכולים הנוסעים להגיש באמצעות טופס מקוון באתר האינטרנט של רכבת ישראל עד יום ראשון, 24 בנובמבר. בסיום ההליך יישקלו ההערות שיתקבלו מהציבור, ולאחר מכן ייקבע מועד לכניסת המדיניות החדשה לתוקף. בשנים האחרונות חווה רכבת ישראל גידול משמעותי בהיקף נסיעותיה, ובכלל זה עלייה משמעותית במספר זוגות האופניים אשר מועלים לקרונות. במקביל קיים גידול משמעותי גם בהיקף השימוש ברכבת בקרב נוסעים בעלי מוגבלויות.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רק קרון ייעודי מסומן מבחוץ לאופניים וקורקינטים

    צריך לאפשר קרון מיוחד לאופניים ורק בו. אין מקום? אל תעלו יותר.
    האופניים וגם הקורקינטים מהווים מטרד קשה. זורקים אותם במדרגות,
    על המעברים ובין הכסאות עם בליטות כלפי המעבר. אנשים נתקלים ונופלים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר