הכרמלית (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
הכרמלית (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

משרד התחבורה: לעירייה אין סמכות להפעיל כרמלית בשבת

היועצת המשפטית של משרד התחבורה, ששמעה על כוונתה של מועצת העיר לדון בהפעלת הכרמלית בשבת, שלחה מכתב לעיריית חיפה שבו נכתב כי פעילות הכרמלית מעוגנת ברישיון שניתן על ידי משרד התחבורה וכי לעירייה אין סמכות לשנות את תנאי ההפעלה ברישיון

פורסם בתאריך: 3.12.19 19:44

הכוונה לאשר הפעלה של הכרמלית בסוף השבוע, כולל שבת, לאורך כל שעות היממה הוסרה מסדר היום בישיבת מועצת העיר שנערכה הערב (שלישי).

ההצעה, שאותה הגיש יו"ר סיעת הירוקים במועצה אביהו האן, לאחר שבעיריית חיפה התקבל מכתב, הממוען ממוען ליועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין, מהיועצת המשפטית של משרד התחבורה עו"ד מלי סיטון שבו נכתב: "הובא לידיעתנו כי במועצת העיר עתיד להתקיים דיון שעניינו תנאי הפעלת הכרמלית. כפי שבוודאי ידוע לך, הכרמלית על תשתיותיה ועל התקניה מהווה חלק ממארג התחבורה הציבורי בחיפה, ובהתאמה פעילותה מעוגנת ברישיון הפעלה שניתן לה על ידי המפקח על התעבורה במשרד התחבורה. רישיון ההפעלה קובע את תקופת ההפעלה ומפרט את הקווים, את תדירותם ואת שעות הפעילות בימי השבוע".

 

 

סיטון קבעה כי שינוי בתנאי הרישיון אינו בסמכות העירייה: "הסכם הפעלת הכרמלית בין ממשלת ישראל לבין חברת הכרמלית ובין עיריית חיפה גודר את אחריות הצדדים להפעלה תוך הכפפתה לרישיון ההפעלה. לפיכך, ככל שבכוונת מועצת העיר חיפה להעלות על סדר יומה שינוי בתנאי ההפעלה שקבועים ברישיון ההפעלה, נבקש להדגיש כי הסוגיה אינה עומדת כלל לפתחה של העירייה, אינה בגדר סמכויותיה ואיננה באחריותה".

מועצת העיר הצביעה בעד אי הכללת הנושא בסדר היום מטעמי היעדר סמכות.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. אילנה

    אז אולי צריכים האזרחים לחתום על עצומה לפתיחת הכרמלית גם בסוף השבוע, בעיקר לטובת האזרחים היוצאים לבלות בעיר. הדר, כרמל

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    טימטום . . דווקא באחד הימים שהכי זקוקים לכרמלית.

  3. נחשון הנחש

    משרד התחבורה הוציא את הערמונים מהאש עבור ראש העיר בפועל נחשון צוק, שיעשה הכל למען ההסכם הקואליציוני עם מיכי אלפר (כן, ההוא ששותק בעניין ההקצאות הבלתי חוקיות למגזר שלו). מעניין מה הובטח בתמורה למשרד התחבורה. ותהיו בטוחים שהתמורה תגיע. על חשבונכם כמובן.

  4. Dr NO

    אפשר להתגבר על הבעיה על ידי הפעלת הכרמלית בשבת ללא תשלום. כך פתרו את הבעיה בתל אביב. לא מדובר בעלות גבוהה ובוודאי פחותה בהרבה לעומת עלות הקמת בריכה אולימפית מיותרת ברמת הנשיא…

  5. שמואליק גלבהרט

    איך ההרגשה כאשר ראשי העיריה מוליכים שולל את המועצה, ואת הציבור כולו? כי הדיון בנושא, כפי שביקש אביהו האן מהירוקים, הוא בהחלט כן בסמכות המועצה!!! חד משמעית! בדיון כזה אפשר היה לגבש דעה בעד הפעלת הכרמלית בשבת, ולהעלות אותה בפני משרד התחבורה, שהנושא בסמכותו. אולם סגן רה"ע נחשון צוק מנע את הדיון, טענה השיקרית שאינו בסמכות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר