אוטובוס (צילום: חברת אגד)
אוטובוס (צילום: חברת אגד)

תושבי חיפה אל-עתיקה יזכו לתחנת אוטובוס

בעקבות התערבותם של יו"ר סיעת חד"ש רג'א זעאתרה וח"כ עאידה תומא סלימאן החליט משרד התחבורה כי מ-17 בינואר 2020 יוסטו המסלולים של קווי אגד 236 ו-237 לרחוב יפו

פורסם בתאריך: 24.12.19 10:15

בקרוב יזכו תושבי שכונת חיפה אל-עתיקה בעיר התחתית לתחנת אוטובוס – כך עולה מהודעה של משרד התחבורה שפורסמה אתמול (שני). ההחלטה התקבלה בעקבות התערבותם של יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר רג'א זעאתרה וח"כ עאידה תומא סלימאן מהרשימה המשותפת.

בשבוע שעבר שלח זעאתרה מכתב למנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר ובו הוא כתב. "בשכונה מתגוררים עשרות משפחות עם ילדים וגם אנשים מבוגרים שאין בבעלותם רכב פרטי. בעבר עבר קו אוטובוס ששירת את התושבים, אלא שהתחנה בוטלה. היום נמצאת התחנה הקרובה ביותר בשכונת קרית אליעזר – מרחק הליכה של כ-20 דקות מחיפה אל-עתיקה, לרבות מעבר בעורק תנועה ראשי (צומת דולפין). אבקש את התערבותך האישית למציאת פתרון שיבטיח מעבר של קו אוטובוס אחד לפחות ברחוב יפו".

כאמור, גם תומא סלימאן פנתה למשרד התחבורה וביקשה את התערבותו, ובעקבות הפניות הוחלט כי מ-17 בינואר 2020 יוסטו המסלולים של קווי האוטובוס 236 ו-237 לרחוב יפו. מדובר בשני קווים של חברת אגד שמסלול נסיעתם הוא מתחנת הרכבת בת גלים לאוניברסיטת חיפה, ובכיוון ההפוך.

 

 

במכתב התשובה של משרד התחבורה לתומא סלימאן צוין גם כי "על מנת לשפר את השירות לשכונה, המשרד פנה לעיריית חיפה לביצוע תחנה חדשה ברחוב יפו, מזרחית לצומת דוגית-יפו (מאחורי מתחם השווארמות; ב"כ)".

זעאתרה אמר ל"כלבו – חיפה והצפון: "פניתי בנושא לעירייה בחודש נובמבר ונעניתי שעלו כמה הצעות לפתרון, ובהן העברתו של קו 236 לרחוב יפו, ושההצעות הללו לא אושרו על ידי משרד התחבורה. אני שמח שנמצא פתרון למאות התושבים, ובהם קשישים וילדים, שיוכלו בקרוב לנסוע בתחבורה ציבורית לבתי הספר, למרפאות, לקניות או סתם לבלות. בשבועות הקרובים נקיים אסיפת תושבים כדי ליידע את כולם על השינוי, וגם כדי להתארגן לנוכח כוונתה של חברת עמידר למכור את נכסיה בשכונה. נעודד את הדיירים המוגנים ואת כלל התושבים לקנות את דירותיהם בשכונה המיוחדת שתעבור בקרוב תהליך של התחדשות עירונית ביחד עם כל שכונות החוף".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דניאל

    הקו 236 חייב לעבוד בתדירות גבוהה.
    כרגע מעט מדי אוטובוסים ל2 הכיוונים.
    במידה והתדירות תגבר. מאות כלי רכב ישארו בחניות!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר