Omnivore Gastrobar
Omnivore Gastrobar

"אנחנו תשושים, מעורטלים וחלשים, אך עדיין בחיים"

אולגה גורל השקיעה את כל כספה במסעדת Omnivore Gastrobar בשוק התורכי בחיפה. כעת היא מספרת בגילוי לב על ההפסדים בעקבות משבר הקורונה, מבטיחה לפתוח את המסעדה למרות הקשיים, ופונה לציבור בבקשה לתרומות: "יש לנו כסף כדי לקנות סחורה לשבוע הראשון, אבל אין לנו כדי לשלם חובות"

פורסם בתאריך: 11.5.20 07:59

כמי שרוב מקומות הישיבה של המסעדה הקטנה שלה נמצאים בחוץ, תחת כיפת השמים, במדרחוב בשוק התורכי, חיכתה אולגה גורל בקוצר רוח לבוא האביב, במיוחד לאחר חורף סוער כל כך שעבר עלינו. משבר הקורונה תפס אותה, כמו את מרבית המסעדנים בארץ, ממש לא מוכנה.

"אנחנו תשושים, מעורטלים וחלשים, אך עדיין בחיים", כתבה גורל, הבעלים של מסעדת Omnivore Gastrobar שנפתחה לפני כשנה וחצי, בעמוד הפייסבוק שלה. ההצהרה הדרמטית הובילה לפוסט ארוך מאוד ברוסית, אשר מגולל את הקשיים שבהם היא ובעלה איליה נתקלו בחודשיים שעברו מאז נכנסנו לסגר בהוראת ממשלת ישראל.

"קיבלנו את ההחלטה הכי מטורפת בחיינו – לנסות להפעיל מחדש את Omnivore שלנו", היא כתבה, "אחרי חורף לא מוצלח במובן הכלכלי הגיע מיד סגר לא צפוי. את כל ההפסדים של החורף התכוונו לכסות במרץ ובאפריל, כפי שהיה בשנה שעברה, ולהיכנס לעונת הקיץ. לצערנו זה לא קרה. לאורך כל הסגר עבדנו קשה מאוד – כל כך קשה שלא היה לנו זמן לספר ברשתות חברתיות על עבודתנו".

כשגורל כתבה שהם עבדו קשה מאוד, היא התכוונה בעיקר לבעלה – שלו היא קוראת גיבור – אשר אחראי על העיצוב ועל האדריכלות, בעוד שהיא זו שמוציאה מהמטבח הקטן מנות של אוכל רוסי נוסטלגי: "בעלי הגיבור עבר לגור במסעדה ושיפץ לבד את המקום – מטבח, מחסן, בר, חשמל. בזמן הסגר איליה חזר הביתה שלוש פעמים – לאכול אוכל חם, להתקלח, לישון במיטה נורמלית ולחבק את הילד".

בכל אותו הזמן המשיכה גורל לגלגל ולמלא הררי כיסונים מכל סוג ופתחה מערך משלוחים קטן שהלך והתרחב בעזרתם של עובדים וחברים שעשו זאת ללא תמורה, אבל המצב לא היה טוב. "הנפש סוערת", היא המשיכה לתאר את שעבר עליהם, "איך לא להשתגע, איך לשמור על טוב לב ועל אהבת חינם כדי שהאוכל ייצא טעים, איך לעשות שבתמונות של הכיסונים לא תראו את הכאב, את הדמעות, את הפחד ואת הייאוש? אין לנו גב שיכול לתת תמיכה. האם שרדנו? אני לא יודעת. אבל אנחנו נפתחים. ננסה. נפתחים לשבוע, לחודש, לחצי שנה – לא יודעת, לכמה שנוכל בעזרת השם ובעזרתכם. אני בכלל יכולה לכתוב את זה רק בגלל עזרתכם. אני קוראת לכם 'צדיקי הסגר' – האנשים שהיו איתנו בזמן המטורף הזה וממש הצילו אותנו".

 

אולגה גורל (צילום: מריה טרוינקר)

אולגה גורל (צילום: מריה טרוינקר)

 

 

גורל, שעלתה לארץ עם בעלה ועם בנה מרוסיה לפני חמש שנים, השקיעה את כל מרצה במסעדה הקטנה שהפכה להיות מקור הפרנסה היחיד של המשפחה. כעת היא מתנצלת מעומק לבה על שלא תוכל לשלם משכורות בזמן הקרוב לעובדים או לספקים: "הצוות שלי – סלחו לי בבקשה שלא יכולתי לשלם לכם תשלום מלא על עבודתכם ולתת לכם להמשיך לעבוד, תודה על הבנתכם. הספקים שלי – סלחו לי על העיכוב בתשלומים ותודה על ההבנה. בעל הבית שלי – תודה שהצעת לנו הנחה של 50 אחוז על דמי השכירות. את הכסף עדיין אין לי, אבל החוב כבר לא מחריד כל כך. רואה החשבון שלי – תודה על יכולת עבודה במצב חירום, על שמירה על השפיות הכלכלית שלי ועל הסבלנות".

את הפוסט סיימה גורל באופטימיות זהירה: "אני לא מאשימה אף אחד. אני לא מחכה לעזרה מהמדינה. אני פשוט חיה. השקעתי כל כך הרבה שזה יהיה טיפשי ולא פייר לעזוב הכל עכשיו. אנחנו נפתח אפילו למען הפתיחה. אם יתמזל המזל, נפתח כדי לחגוג את הסוף של כל האבסורד הזה. נפתח אפילו בשביל מסיבה אחת, אפילו בשביל שולחן אחד, אפילו בשביל לקוח בודד. בשביל זה יש לנו כסף. בשביל משהו מעבר – כבר אין. את כל מה שנצליח להרוויח נשקיע בעסק. לדאוג לערובות עתידיות – כאשר הלקוח משלם עכשיו ומקבל שירות בתום הסגר – אני לא מוכנה. אני לא בטוחה שאוכל לעמוד בהתחייבויותי. בגלל זה אין לי זכות לקחת כסף בצורה כזאת. אבל אני יכולה להכריז על הפעלה מחדש של Omnivore. יש לנו כסף כדי לקנות סחורה לשבוע הראשון, אבל אין לנו כדי לשלם חובות עבור החודשיים האחרונים ולפתור בעיית תחבורה (הרכב שלנו התקלקל)".

לדבריה של גורל, החובות הצטברו לסכום של 100,000 שקל, והיא פונה לעזרת הציבור במטרה לגייס תרומות. היא גם לא פוסלת משא ומתן למכירת חלק מהמסעדה. "אנחנו זקוקים לעזרתכם", היא מסיימת.

תרומות ניתן להעביר לבנק מזרחי טפחות באמצעות ביט לטלפון מס' 055-9443314 או לבנק ВТБ הרוסי בטלפון מספר 79852981107+

 

Omnivore Gastrobar

Omnivore Gastrobar

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תיקון עוול היסטורי

    למתחם קוראחם מאז ומעולם המרכז המסחרי הישן.
    לא שוק ולא תורכי או טורקי או כל המצאה אחרת.
    אל תחטאו לעיוות השיןוקי המוזר שעשה ראש העיר הקודם.
    אין שוק שם. זה המרכז המסחרי הישן.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר