מיון חבילות בדואר ישראל (צילום: גיל כהן מגן)
מיון חבילות בדואר ישראל (צילום: גיל כהן מגן)

חיפה במקום ה-12 בארץ בהזמנת חבילות מחו"ל ב-2020

מנתונים של חברת דואר ישראל עולה כי תושבי חיפה הזמינו בשנת 2020 כ-2.07 מיליון חבילות - 7.3 חבילות בממוצע לכל תושב. תל אביב מובילה במספר החבילות עם כ-4.7 מיליון חבילות שהוזמנו השנה, ופתח תקוה מובילה בהזמנות לנפש עם 11.8 חבילות לתושב בממוצע לשנה

פורסם בתאריך: 24.1.21 10:01

חיפה מדורגת במקום ה-12 בישראל בהזמנת חבילות מחו"ל ביחס לגודל האוכלוסייה – כך עולה מנתוני חברת דואר ישראל לסיכום שנת 2020. מהנתונים עולה כי תושבי חיפה הזמינו בשנת 2020 כ-2.07 מיליון חבילות – 7.3 חבילות בממוצע לכל תושב. בשנה שעברה דורגה חיפה במקום השביעי. תל אביב מובילה במספר החבילות עם כ-4.7 מיליון חבילות שהוזמנו השנה, ופתח תקוה מובילה בהזמנות לנפש עם 11.8 חבילות לתושב בממוצע לשנה.

מדוח הסחר המקוון של דואר ישראל לשנת 2020 עולה כי בשנה החולפת נמסרו בישראל כ-50 מיליון חבילות שהוזמנו מחו"ל לעומת כ-68 מיליון חבילות מחו"ל שנמסרו בשנת 2019 – ירידה של 26.4 אחוז. מסקר שערך מכון שילוב I2R עבור חברת דואר ישראל עולה כי אתר הקניות הבין לאומי הפופולרי בקרב ישראליים הוא עלי אקספרס, במקום השני SHEIN, ואחריהם ebay, אמזון ו-Next. המדינות המובילות שמהן מגיעות החבילות ישראל הן סין, ארצות הברית ובריטניה. עוד עולה מהסקר כי אתר הקניות הישראלי הפופולרי הוא סופר פארם, ואחריו טרמינלX' עזריאלי.קום, וואלה שופס וקסטרו.

הקטגוריה המובילה בקניות ברשת בשנת 2020 היתה ביגוד, ואחריה הנעלה, קוסמטיקה, בישום ואיפור, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, גאדג'טים, כלי בית, סמארטפונים ואביזרים לטלפון, ואביזרים וקישוטים לבית.

 

 

הנתונים מראים כי 22 אחוז מהקונים באתרים ישראליים מעריכים שהיקף הקניה שלהם בשנת 2020 היה עד 500 שקל בשנה, 23 אחוז הוציאו בין 500 שקל ל-1000 שקל, 19 אחוז הוציאו בין 1,000 ל-2,000 שקל, 11 אחוז הוציאו בין 2,000 ל-3,500 שקל, שבעה אחוזים הוציאו בין 3,500 ל-5,000 שקל ושמונה אחוזים לא ידעו להעריך את הוצאתם.

עוד מראים הנתונים כי 27 אחוז מהקונים באתרים בין לאומיים מעריכים כי ההוצאה הכספית השנתית שלהם במהלך 2020 היתה עד 100 דולר, 36 אחוז קנו ב-500-100 דולר, 18 אחוז קנו ב-1,000-500 דולר, עשרה אחוזים קנו ביותר מ-1,000 דולר, ושמונה אחוזים לא ידעו להעריך את היקף הקנייה.

מנכ"ל חברת דואר ישראל דני גולדשטיין: "בשנים האחרונות הפך דואר ישראל לשחקן משמעותי בשוק הסחר המקוון שתורם רבות להורדת יוקר המחיה בישראל. בשנת 2020 הפכו הקניות ברשת לאמצעי המרכזי לביצוע קניות, וזאת בשל הקורונה, סגירת השמים לטיסות לחו"ל וסגירת הקניונים בארץ. העובדה שרוב האתרים המובילים מוצגים בעברית בממשק משתמש נוח ופשוט, והמחירים מוצגים בשקלים, מאפשרת לציבור להזמין מהם בפשטות ובנוחות, ומקלה על הקניה גם עבור בני נוער וצעירים. בעקבות הקורונה ראינו השנה התחזקות של רכישות באתרים ישראליים וגידול בקטגוריית השליחים, וזו הזדמנות עבור אתרי הסחר בארץ להגיע לקהלים חדשים על בסיס היכרות עם הטעם הישראלי ושירות משלוחים עד הבית באותו יום או ביום שלמחרת".

 

מיון חבילות בדואר ישראל (צילום: גיל כהן מגן)

מיון חבילות בדואר ישראל (צילום: גיל כהן מגן)

 


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בחיפה?

הורידו את אפליקציית "כלבו – חיפה והצפון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כלבו – חיפה והצפון" באייפון

הצטרפו לקבוצת הוואסטאפ של "כלבו – חיפה והצפון"


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. זהר אורן

    חבל שלא התיחסתם לשירות הגרוע של דוטר ישראל .

    איזו עיר סבלה מהדואר

  2. פולינה

    הנהלה יושבת על משכורות שמנות והדוורים עם גרושים. ולאף אחד מהם לא אכפת מהשירות הגרוע שלהם.
    האנשים מתחלפים בגלל המשכורות הנמוכות. עד שזה לא ישתנה לא נראה שינוי.

  3. היפר צריכה של כלום ושום דבר. מיותר לסביבה, לכיס, לכולם

    ציבור משועמם יושב בבית וכל הזמן מחפש ריגושים של רגע בקניית מוצרים… די עצוב.
    פעם היינו זומבים של קניונים, עכשיו זומבים של אתרי קניות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר