שדה התעופה בחיפה (צילום: צבי רוגר)
שדה התעופה בחיפה (צילום: צבי רוגר)

משרד התחבורה: "משוחררים מהתחייבותנו לשדה התעופה"

מהלומה קשה לחלומה של עינת קליש רותם על הארכת המסלול של שדה התעופה. במכתב ששלח מנכ”ל משרד התחבורה עופר מלכה לראש העיר נכתב כי מכיוון שעיריית חיפה לא עמדה בהתחייבויותיה להעתקת הפעילות של התעופה הכללית מהרצליה לחיפה רואה עצמו המשרד משוחרר מהתחייבויותיו להארכת המסלול

פורסם בתאריך: 25.1.21 10:52

האם זהו הסוף לחלומה של ראש העיר עינת קליש רותם על הארכת המסלול של שדה התעופה בחיפה? במכתב ששלח אתמול (ראשון) מנכ”ל משרד התחבורה עופר מלכה לקליש רותם נכתב כי מכיוון שעיריית חיפה אינה עומדת בהתחייבויותיה להעתקת הפעילות של התעופה הכללית משדה התעופה הרצליה לשדה התעופה חיפה רואה עצמו משרד התחבורה משוחרר מכל התחייבויותיו להארכת המסלול בשדה.

במכתבו כתב מלכה: "ב-14 באוגוסט 2019 נחתם סיכום עקרונות בין משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, חברת נמלי ישראל, רשות שדות התעופה ועיריית חיפה, שנועד לאפשר תכנון כולל ומיטבי של הנמל הימי ושדה התעופה המצוי בסמוך לו, ולצורך כך הסכימו הצדדים כי לצד המשך הקמת נמל המפרץ ודרכי הגישה אליו ללא כל הפרעה, התוכנית המפורטת לשדה התעופה חיפה (תת"ל 80) תעודכן באופן שלא ימנע את המשך הארכת מסלול שדה התעופה כמבוקש על ידי עיריית חיפה. העירייה מצדה התחייבה לשתף פעולה ולסייע בהוצאות היתרי הבנייה הנדרשים להעברה זמנית וחלקית של פעילות התעופה הכללית משדה התעופה הרצליה לשדה התעופה חיפה, כך שההיתרים יינתנו תוך חצי שנה מחתימת סיכום העקרונות".

מלכה הוסיף כי "התחייבותה של עיריית חיפה להוצאת היתרי הבנייה בלוח זמנים שנקבע בהסכמת הצדדים היתה אחת מאבני היסוד של סיכום זה במטרה לשמור על רצף פעילות התעופה הכללית מיום הפסקת פעילותו של שדה התעופה הרצליה ועד להשלמת הקמתו של שדה התעופה לתעופה הכללית באתר חדרה מזרח. הצורך בקבלת התחייבותה של העירייה וקביעת לוח זמנים למימושה בא לעולם מכיוון ששנתיים קודם לכן, באוקטובר 2017, התחייבה העירייה במסגרת סיכום עקרונות להסדרת השימוש בחא 21 המתפנים ולקידום מימוש תוכניות חזית הים העירונית ופארק מורד נחל הקישון לפעול להוצאת היתרי הבנייה הנדרשים להעתקת הפעילות מהרצליה לחיפה, אך בפועל, למרות כל מאמצי רשות שדות התעופה לקבלת ההיתרים, סירבה העירייה לקיים את חיוביה ונמנעה מהוצאות היתרי הבנייה".

 

 

עוד כתב מלכה כי "בהתאם להתחייבויות של הצדדים בסיכום העקרונות פעלה רשות שדות התעופה לבחינת השינויים שנדרשו על ידי העירייה, ובמקביל, תוך מספר ימים מחתימת ההסכם, הגישה לגורמי הרישוי בעירייה בקשות לקבלת היתרי בנייה להקמת המבנים והמתקנים הנדרשים להעתקת פעילות התעופה הכללית לשדה התעופה חיפה. כל הבקשות ללא יוצא מן הכלל לא קודמו, כך שיותר משנה ממועד חתימת סיכום העקרונות ויותר מארבע שנים ממועד חתימת סיכום עקרונות 2017 לא ניתן ולו היתר בנייה אחד – מצב שמסכן את פעילות התעופה הכללית במדינה בהיעדר פתרון ביניים ומהווה הפרת הסכם בוטה מצד עיריית חיפה. לאור האמור, ומכיוון שהפרה זו היא בבחינת הפרה בוטה ומתמשכת של סיכום עקרונות 2017 שלא תוקנה באופן שלא מותיר מקום לספק כי עיריית חיפה כלל אינה מתכוונת לקיים את חיוביה, אנו רואים בזה כהפרה יסודית וכביטול הלכה למעשה מצד העירייה את סיכום העקרונות".

את מכתבו סיים מלכה בכך ש"מכיוון שמדובר בקידום ובפיתוח תשתיות לאומיות בחשיבות עליונה, משרדנו רואה עצמו משוחרר מהתחייבויותיו. אין במכתב זה כדי לגרוע ו/או למצות כל טענה ו/או זכות העומדת למשרד התחבורה לפי כל דין ו/או הסכם לרבות זכותו של משרד התחבורה להיפרע מהנזקים וההוצאות בגין הפרת התחייבויותיה של עיריית חיפה".

תגובתה של עיריית חיפה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

29 תגובות
  1. יונתן

    קודם כל צריך להחזיר את יונה יהב
    אחרי זה לחשוב איך מפצים את משרד התחבורה

  2. סיגל צ.

    העבריינית המורשעת משלמת עכשיו על האבו עלי שהיא עושה על משרדי הממשלה. אף אחד בממשלה לא סופר אותה, והתושבים משלמים את המחיר.

  3. אברהם

    בזמן שכל הערים בעולם, כולל אילת, מעבירים את שדות התעופה לחוץ לעיר, ה"געונה" שלנו רוצה את שדה התעופה בתוך העיר. מוזר…

  4. מה יהיה הסוף? כשלון אחרי כשלון.

    מעולם לא היתה לחיפה הנהגה כל כך כושלת.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ככה זה כשעבריינית מורשעת בפליליים מנהלת את העיר/עירייה
    כאילו זה קיוסק קטן !
    והסקיפר חושב שהעיר זה חלטורה !

  6. חיפאי

    ההפסד של תושבי חיפה והצפון ולא רק של קליש בלבד.
    למה העיתון מעדיף תמיד את רעתה של קליש שנבחרה בבחירות דמוקרטיות.
    קליש הייתה ועדיין בעד הארכת המסלול.

  7. יואב

    עיריית חיפה גם לא עומדת בהתחייבויותיה לתושבים
    וגם לא במחוייבותיה לתושבים כבעבר.

  8. קליש וצוק נגד כל העולם

    אם לא היה כזה בלגאן במדינה קליש כבר מזמן היתה עפה. רק מקלקלת. יקח שנים לתקן את הנזקים שהיא גורמת מול משרדי הממשלה (אוצר, תיירות, תחבורה). תמיד לעומתית, תמיד מתנגדת. מרגע שנבחרה פוגעת בנחישות ובהתמדה בעיקרון יסוד בדמוקרטיה והוא רציפות השלטון, כלומר העברת שלטון מסודרת וכיבוד הסכמים עליהם חתם השלטון הקודם. אצל קליש אף אחד מאלה לא התקיים. קליש הלוחמנית מתעמתת ומתנצחת עם כל העולם. את מחיר ההתנהלות הכושלת שלה וחוסר שיתוף הפעולה משלמת חיפה שפעם אחר פעם נפגעת ויוצאת מפסידה.

  9. אוהבים אותך יונה!

    כולנו עושים תיקון ומצביעים למפלגה של יונה יהב בבחירות הקרובות!!!

  10. יאן טיפראזי

    מוזר.
    איך זה בדיוק עובד?
    מנ"כל משרד התחבורה שולח מכתב לקליש ועושה CC לעיתון כלבו? או ששוב יש מישהו שפרץ חשבונות בעיריה?
    העיתון הזה לא אוהב את קליש מאז שהיא הפסיקה את מסורת יהב – קודם לשתף עם העיתון ואחר כך את הציבור.
    מאז שקליש ניפנפה איזו כתבת – העיתון כולו התהפך נגדה.

  11. שחר נץ

    זו הסיבה היחידה שהצבעתי לה. רציתי לטוס לחו״ל מחיפה! לא רואה את זה קורה ונמשיך לטוס דרך מדינת תל אביב.

  12. אזרח

    באמת שיש לה מזל יותר משכל כמו חתול נופלת תמיד על הרגליים תקופת הקורונה נזקפה ממש לזכותך אחרת כפי שאמרו כבר לא היית שם גדול עלייך לא מבין למה חיפשת כאב ראש כזה שעובר גם לתושבים.

  13. אזרח 2

    באמת שיש לה מזל יותר משכל כמו חתול נופלת תמיד על הרגליים תקופת הקורונה נזקפה ממש לזכותך אחרת כפי שאמרו כבר לא היית שם גדול עלייך לא מבין למה חיפשת כאב ראש כזה שעובר גם לתושבים.

  14. שרי

    אין קשר בין אהבה / אי אהבה לראש העיר.
    אלה עובדות שהיא לא יודעת לנהל.

    למען האמת גם את הבית הפרטי שלה היא לא יודעת להל כלכלית , אז למה ציפיתם?

  15. שוב מתברר שיהב מכר אותנו ולא קיבל כלום בתמורה

    משרד התחבורה מדבר על הסכם שערורייתי שיהב חתם בהסתרה ב-2017 להעברת פעילות שדה צעופה הרצליה אל השדה בחיפה?? על מה ולמה אנחנו צריכים לסבול מהמטוסים הפרטיים של עשירי סביון והרצליה??
    מה הקשר בין זה לבין ההתחייבות שקליש חתמה לקדם את חיבורי הנמל תמורת הארכת השדה ב-2019?
    מישהו במשרד התחבורה משקר לעיתון כאילו ההסכם נחתם בכלל ב-2017? ראש העיר שמכר אותנו לטייקונים תמורת כלום ושום דבר כרגיל = יונה יהב.

  16. דב אלידע

    ההטיה הברורה של כלבו נגד העיריה המכהנת ידועה, וכאן היא מתבטאת בעיתונאות ירודה. "תגובתה של עיריית חיפה תפורסם לכשתתקבל" היא כסת"ח עלוב וספק אם בכלל יתגשם. אך אם הכוונה בידיעה היא להשמיץ את העיריה, למי יש סבלנות או חשק לחכות לתגובתה?

  17. שפת פקידי הממשלה ושריה והכנסת היא "לשגר איומים"

    מצוין שקליש נלחמת עם ירושלים!
    ככה זה צריך להיות
    אנשיה הבטיחו מלחמה וצריך להילחם אפילו יותר.
    לאיים על ירושלים זאת בדיוק השפה שהם דוברים שם.
    לכן גם שלחו מכתבי איומים לעירייה.
    העירעיה צריכה לאיים חזרה בהשבתת שדות הכז משדה התעופה בחיפה.
    קליש קחי איזה מהנדס מהתחום שרק ישגר בשם העירייה איומים חזרה לירושלים מה יתקע בגללם, ויאשים אותם בשליחת מכתבי איום אותם יקריא למצלמה.

  18. המנכל חייב להתייחס

    אגב מדוע מנכ"ל העירייה אוהד שגב לא מגיב?
    אין לו פה?
    אוסרים עליו לדבר?
    מה קורה שם..
    תן תגובה מוחצת, די להסתתר.

  19. נהג

    איזה ראש עיר נפילה תעיפו אותה היא מחסלת את מה שעוד נשאר בעיר הזאת מיליונים נזרקו לפח בגלל המטומטמת הזאת

  20. דין דין

    חיפה מקבלת עונש מרגב.לא רוצים להעביר את שדה התעופה לחיפה לא תקבלו שדה תעופה בין לאומי.המדינה מתיחסת לעיר כבור זבל.נמלי דלקים מסופי חומרים מסוכנים זה כן.בקרוב רגב תלך לביתה ואז אולי נראה התיחסות אחרת.

  21. מיכאל

    בקיצור, קליש עבדה עלינו, אפילו הבטחת בחירות אחת היא לא תקיים. מחכים בקוצר רוח ליום שתעוף לנו מכס ראש העיר !

  22. מנה

    עינת קליש צודקת יש להפוך את שדה התעופה לשיר חזירים שידעה להם עוד מקום

  23. דודו

    הגברת קליש לא מפספסת שום הזדמנות לעשות טעות!!
    יורה לעצמה ברגליים על בסיס יומי…
    החיים לא לימדו אותה שחזון זה לא מבפיק!!
    צריך לדעת כיצד לממש אותו – לחבור לאנשים הנכונים, לדעת להסתדר עם גורמי מפתח , גם אם הם לא אנשי כוס הקפה שלה…
    לדעת לומר את המילים הנכונות..
    המצביעים שלה עשו טעות מרה והעיר נתקעה לעוד 5 שנים. אין לעיר חיפה זמן עוד ללמד אותה מה לעשות..!

  24. א.א.חיפה

    עינת קלוש רק הרס. כל חלקה טובה שהיתה לנו הרסה. אדיוטית אני ורבים כמוני החלטנו להחליף את יונה יהב. הבטיחה לנו הרים וגבעות קיבלנו רק שפלה. השפלה. מה שחשוב שחיפה לנו מכותרת ככתר ערימות של זבל. או ערימות של מחסנים. פחי אשפה. מי האדיוט שכל כך האמין בה. אפילו ארנונה בחודש שעבר נדחה כי רצו שנהנה מהנחה לבסוף בחודש הבא נשלם כפול בגלל שלא שילמנו.
    ניסתה לעשות טוב יצא בלאגן . או כל מי שהיא מעסיקה הם עושים אותה לבדיחה. לא מעבי- אותם כלום. כי כל מי שמעסיקה רובם לא תושבי חיםה. הלכה לשדות סרים להביא מומחים וקיבלה גורנישט.אנחנו קיבלנו אנשים שאין להם כל סימפטיה אלינו כי הם תושבי חוץ. פעולה הפוכה מה שיונה יהב דאג. עהטדה לתושבי חיפה. יש לנו מלא מוכשרים.

  25. קליש

    רבותי מדובר בראשת העיר הגרועה בתולדות חיפה כמה נזק היא עוד תביא לעירנו

    בכל מקום שהיא נוגעת רק נזק ונזק

    איך נפלנו איתה איך…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר