עו"ד עדי בראונר ז"ל (צילום: מתוך סרטון של חברת צבר רפואה)
עו"ד עדי בראונר ז"ל (צילום: מתוך סרטון של חברת צבר רפואה)

עו"ד בראונר, התובע במשפטו של עמוס ברנס, הלך לעולמו

עו"ד עדי בראונר נפטר בגיל 82 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. כסגן בכיר בפרקליטות במחוז חיפה והצפון הוא שימש תובע בתיק הרצח החיילת רחל הלר שהסעיר את המדינה ואשר במסגרתו הורשע עמוס ברנס, שזוכה כעבור 26 שנים. בשנת 1980 נמצאה גופתה של אשתו השלישית כשהיא ירויה בביתם בכרמליה

פורסם בתאריך: 7.2.21 08:00

עו"ד עדי בראונר נפטר אתמול (שבת) לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן, והוא בן 82 במותו.

בראונר נמנה עם הפרקליטים המובילים בחיפה והיה סגן בכיר בפרקליטות במחוז חיפה והצפון. הוא זכה לפרסום נרחב כאשר שימש תובע בתיקים מתוקשרים רבים, ובהם רצח החיילת רחל הלר שהסעיר את המדינה. במשפט זה הורשע עמוס ברנס בבית המשפט המחוזי בחיפה בשנת 1976 ונידון ל-18 שנות מאסר. ברנס ריצה שמונה וחצי שנות מאסר לאחר שעונשו נקצב על ידי נשיא המדינה, אולם הפרשה כולה וטענותיו של ברנס לחפותו נפרשו על פני שלושה עשורים עד לזיכויו בשנת 2002 ופיצויו בחמישה מיליון שקל על ידי המדינה. לאורך כל הדרך דבק בראונר בכך שהתיק התנהל ללא רבב, ועם סיום משפטו של ברנס עבר בראונר לפרקטיקה הפרטית.

גם חייו האישיים של בראונר היו מתוקשרים מאוד. הוא היה בן זוגה של האדריכלית נירה רייכמן, לימים אשתו השנייה של פרופ' אוריאל רייכמן, ובשנת 1980 סערה המדינה שוב עם מציאת גופתה של אשתו השלישית יעל כשהיא ירויה בדירתם ברחוב רות בשכונת כרמליה, ולצדה בתם התינוקת גילי. בדירה נמצאה גם גופתה של שרית ענברי, מזכירתו לשעבר של בראונר, והחשד היה כי ענברי היא זו שירתה באשה ולאחר מכן התאבדה. בראונר הכחיש שמועות על רומן שהתנהל כביכול בינו לבין ענברי, ובריאיון חושפני לעיתון "העולם הזה" הוא אמר: "אני עדיין בהלם. אני לא יודע מה לחשוב ולא יודע מה יהיה. נשארתי עם טרגדיה נוראה ועם גילי, הבת שלי בת השנה, שהיתה עד לפני שבוע הילדה הכי מאושרת בעולם ופתאום היא יתומה".

לאחר הרצח עזב בראונר את ישראל ללונדון במטרה לפתוח דף חדש. שם הוא הכיר את קרול, עובדת במשרד נדל"ן, נישא לה ובהמשך שב איתה לארץ.

 

 

לפני שנים אחדות הוא אובחן כחולה בסרטן ונאלץ לעבור ניתוחים קשים. "הוא נותח בניתוח מסוכן מאוד, הצליח לעמוד בו ולחיות עם המחלה", מספר חבר קרוב, "לפני כמה חודשים הרופאים אמרו לו 'זהו'".

בחצי השנה האחרונה החמיר מצבו הרפואי של בראונר. הוא השתתף בקמפיין של חברת צבר רפואה – מערך אשפוז בבית, ובאחד מהסרטונים שיצרה החברה ואשר עלה לרשת בחודש ספטמבר הוא אמר: "אני יודע שאין לי מה לעשות. אני לא רוצה יותר לבדוק, לא רוצה שידקרו אותי, טוב לי בבית יותר מאשר לשכב באיזה בית חולים ושינסו לתקן. אני לא מאמין בזה. על כל אחד שהוא פלא רפואי שאתם רואים בטלוויזיה יש 1,000 שסבלו, דעכו ומתו בדרך. אני לא מוכן להיות בידי המערכת הזאת. אני מעדיף להיות בבית שלי עם האשה שלי ועם צוות שמטפל בי".

בראונר נפטר אמש בביתו בזכרון יעקב כפי שביקש. העיתונאי שי רזיאלי, חבר קרוב של בראונר, אמר אמש עם היוודע דבר מותו: "הכרתי את עדי כשהוא עורך דין פלילי. נפגשנו הרבה בבתי משפט כשסיקרתי רציחות, עבריינים ועולם תחתון. למעשה, כיסיתי כמעט את כל הטרגדיות האישיות שלו והפכנו לחברים. הוא היה משפטן פלילי מדהים כפי שרק בסרטים הוליוודיים ניתן לראות. קשה שלא היה לאהוב אותו, בין אם שופטים ובין אם זה קולגות שמולם ניהל משפטים, וזאת בשל הצורה שבה הוא ניהל משפטים והדרך שבה הוא התנהל והתנהג. אין היום אנשים כאלה".

לשכת עורכי הדין במחוז חיפה פרסמה אמש הודעה שבה נכתב: "לשכת עורכי הדין מחוז חיפה מודיעה בצער על פטירתו של חברנו עו"ד עדי בראונר. תנחומים למשפחה האבלה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שרה

    בראונר אחד מהפליליסטים הטובים בחיפה תענוג היה לדבר איתו גם שיחת חולין מדהים יהי זכרו ברוך

  2. שלמה

    היה אדם מדהים שתמיד שמחתי לראות וגם קרול מקסימה . היום כבר אין אנשים כאלה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר