הצפה בדרך ההגנה (צילום: דוברות שירותי הכבאות וההצלה)
הצפה בדרך ההגנה (צילום: דוברות שירותי הכבאות וההצלה)

כוננות סופה בעירייה: צפי למטחי גשם ולרוחות עזות

עיריית חיפה העלתה את רמת הכוננות לקראת מזג האוויר הסוער שצפוי להתחיל היום אחר הצהריים ולהימשך עד ליום חמישי. מזג האוויר צפוי לגרום להצפות ולקריסה של עצים, רמזורים וקירות תומכים. יחידות המטה העירוניות יתוגברו לפינוי סחף, לטיפול בהצפות ובחסימת כבישים ולפינוי מכשולים

פורסם בתאריך: 16.2.21 10:20

עיריית חיפה העלתה את רמת הכוננות לקראת מזג האוויר הסוער הצפוי לפקוד את האזור החל מהיום (שלישי) בשעות אחר הצהריים ועד ליום חמישי. הכוננות הותאמה לתחזית השירות המטאורולוגי ולפיה צפויים לרדת מהיום בערב ועד מחר בערב 120 מ"מ של גשם שילוו ברוחות במהירות של עד 100 קמ"ש. בכבישי רכס הכרמל עשוי להיווצר קרח, וייתכנו הצפות.

מזג האוויר הסוער צפוי לגרום להצפות, לקריסה של עצים, רמזורים וקירות תומכים, ולנזקים בחופי הרחצה. יחידות המטה העירוניות יתוגברו לפינוי סחף, לטיפול בהצפות ובחסימת כבישים ולפינוי מכשולים כמו עצים, עמודי תאורה ורמזורים. כמו כן נערכים עובדי מחלקת הדרכים לטפל באופן מיידי בבורות ובמכשולים אחרים שעשויים להיווצר בכבישים ולסכן את הציבור. כמו כן יוצבו בכוננות צוותי שאיבה לניקוז מים ולמקרים של פריצת ביוב, וכלים מכניים הנדסיים לפינוי סחף ולפתיחת צירי תנועה. פקחים של העירייה יסייעו בחסימת צירים ובפינוי תושבים במידת הצורך.

בתוך כך נבדקו מערכות ההתרעה מפני עלייה במפלס המים שהותקנו במעבר חלוצי התעשייה. משני עברי המעבר הוצבו עגלות חץ שבאמצעותן ייחסמו הכניסות למעבר מיד עם הפעלת מערכות ההתרעה. במקביל יקיימו עובדי עירייה סיורים שוטפים לאורך כל המעברים התת קרקעיים על מנת למנוע כניסה של כלי רכב והולכי רגל בעת הצפה.

 

 

שירותי הרווחה בעירייה נערכים להעניק סיוע לבעלי צרכים מיוחדים ולקשישים ולפתוח מרכזי שהייה לתושבים במקרה של הצפת דירות מגורים. במקביל יקיימו עובדי האגף סיורים יזומים בכל שעות היום והלילה במטרה לאתר דרי רחוב ולשכנעם להתפנות לדירות מסתור זמניות.

המוקד העירוני 106 יפעל במתכונת מתוגברת לקליטת פניות התושבים ולהעברתם לטיפול של צוותי החירום.

העירייה פונה לתושבים בבקשה לחזק ולקבע חפצים שעלולים להתנתק מרוח חזקה כמו דוודים, קולטנים, אנטנות, אדניות ועציצים, לנקות מרזבים, להימנע מנסיעות מיותרות ולדווח למוקד העירוני על דרי רחוב או על כל אדם אחר שזקוק לסיוע.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. כיצד מתכוננים ל"סופה" בעיריית חיפה?

    קנו לסגן ראש העיר יריעת ברזנט לכובע? אולי קנו לראש העיר מגפיים חדשות ?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר