סגן גלעד רז, סגן בועז בן מנחם וסגן גיא רבינוביץ' (צילומים: דובר צה"ל)
סגן גלעד רז, סגן בועז בן מנחם וסגן גיא רבינוביץ' (צילומים: דובר צה"ל)

שלושה חיפאים סיימו את קורס חובלים מחזור 142

את קורס חובלים מחזור 142, שנמשך שנתיים וחמישה חודשים, סיימו השבוע שלושה חיפאים - סגן גיא רבינוביץ', סגן בועז בן מנחם וסגן גלעד רז - שיוצאים כעת לדרכם החדשה כמפקדים בזרוע הים של צה"ל

פורסם בתאריך: 5.3.21 08:36

ביום רביעי התקיים טקס סיום קורס חובלים מחזור 142, אשר מכשיר את הקצינים הלוחמים של זרוע הים, כאשר בין המסיימים היו שלושה חיפאים. מדובר צה"ל נמסר כי הקורס ארך שנתיים וחמישה חודשים, שבהם רכשו הצוערים ידע מקצועי במערכות לחימה טכנולוגיות, למדו תואר אקדמי במדעי המדינה באוניברסיטת חיפה ועשו רישיון סקיפר.

קורס החובלים, שיצא לדרך אחרי טירונות בסיסית בבה"ד זרוע הים, הורכב מחמישה שלבים. השלב הראשון – הבסיסי – אורך שישה חודשים של ימ"פ (ימאות ופיקוד) שבהם נפגשים הצוערים עם האתגרים בים ועוברים אימונים ומסעות, ובסיומם מוסמכים הצוערים לפקד על סאגים (סירות מנוע גומי); גם השלב השני – המתקדם – נמשך שישה חודשים והוא כולל התמחות במגמות שונות, שהיות בכלי ביטחון שוטף, סדרות חינוך, אימונים פיקודיים והפלגות לאורך חופי ישראל; השלב השלישי – האקדמי – נמשך שמונה חודשים שבהם רוכשים הצוערים תואר ראשון במדעי המדינה; השלב הרביעי – הייעודי – אורך ארבעה חודשים שבהם הם עוברים הכשרה עיונית לתפקיד העתידי; והשלב החמישי – ייעודי שטח – שבו מוצבים הצוערים בתפקידים בשטח ולומדים את העשייה לעומק.

שלושת מסיימי הקורס החיפאים הם:

סגן גיא רבינוביץ', בן 21 מחיפה: רבינוביץ' למד בבית הספר הריאלי, ובסיום לימודיו עשה שנת שירות בארגון הנוער של תנועת השומר החדש. הוא מספר כי בחר להתגייס לקורס חובלים מכיוון שחיפש תפקיד פיקודי שבו הוא יוכל לממש את שאיפותיו.

לדבריו, מי שעזרו לו לעבור את הקורס הם החברים בקורס: "מהשנייה הראשונה התפתחו קשרים חזקים בינינו, וכולם כאן האחד בשביל השני".

 

 

סגן בועז בן מנחם, בן 21 מחיפה: בן מנחם נולד בניו יורק, ומשפחתו עלתה לארץ כשהוא היה בן עשרה חודשים. הוא למד בבית הספר ליאו באק, ולאחר מכן יצא לשנת שירות בצופי הים, שם עסק בניהול השבט והשכבה הבוגרת ובתחזוקה של ספינות.

בן מנחם: "לפעמים קשה להסביר לאנשים מבחוץ מה אני חווה ומה עובר עלי במהלך הקורס. לכן האחווה בינינו הצוערים היא חשובה כל כך. אנחנו מבינים זה את זה ותומכים זה בזה בכל מצב".

סגן גלעד רז, בן 20 מחיפה: גם רז למד בבית הספר הריאלי, ובשנת הלימודים האחרונה שלו הוא השתתף באליפות כושר קרבי של בית הספר וזכה במקום הראשון. כמי שאביו ודודו היו חובלים, רז תמיד ידע שהוא רוצה להיות חובל. יש לו אחות שמשרתת כלוחמת ביחידת סנפיר בבסיס אשדוד של זרוע הים.

רז: "בקורס מוצאים חברים לחיים, ואת השלבים הקשים עוברים כולם ביחד".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. א.א.חיפה

    אני מאוד שמחה בשבילם. גאווה לנו .חיילים על הכבוד. אתם נותנים פרטים דל החיילים. העולם יש צא נגד החיילים שלנו. מאשימים את תם בכן מיני האשמות שיעמידו אותם לדין. אז מדוע ןתת להם חומר נגד כל! חד שגם טמציאו עליהם ויעשו עליהום שישתחררו מאוד מוזרה שהתקדורתממפרטת לא מוגזם מצידכם?

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גאווה לעיר חיפה, למשפחות ולשלושת החובלים. עלו והצליחו.

  3. יחיאל

    אתם לא אמורים לטשטש את התמונות? לא אמורים לחשוף קציני חובלים בתמונות בתקשורת…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר