החוף השקט (צילום: בועז כהן)
החוף השקט (צילום: בועז כהן)

העירייה מונעת את פתיחתו של החוף השקט

למרות שעונת הרחצה נפתחה בשבת, עיריית חיפה אינה מאפשרת לחברת מפעלי ים לפתוח את החוף השקט אשר משמש חוף מופרד בימי חול ומשרת את הציבור החרדי. בפגישה עם ראשי הסיעות החרדיות עלתה האפשרות להפוך את חוף מרידיאן לחוף מופרד באופן זמני

פורסם בתאריך: 24.3.21 11:35

למרות שעונת הרחצה נפתחה ביום שבת, החוף השקט נותר סגור בשל חילוקי דעות בין עיריית חיפה לחברת מפעלי ים אשר מפעילה את החוף.

ביום חמישי הודיעה העירייה על פתיחתה של עונת הרחצה, אך במקביל קיבלה חברת מפעלי ים הודעה על כך שבשלב זה החוף השקט לא ייפתח ודרישה להסיר כל סממן שעשוי להיות "נחזה לרחצה" ועלול להטעות את הציבור, לרבות הצבת שלט אזהרה "הרחצה אסורה". עוד דרשה העירייה מהחברה לוודא כי שערי הכניסה נעולים ולא לאפשר כניסה של אנשים לחוף. כמו כן עדכנה את החברה בכך שצוותי אכיפה יקיימו סיורים שוטפים במקום על מנת למנוע כניסה אסורה לחוף.

החוף השקט הפך לפני יותר מעשור לחוף מופרד בימי חול, ובשבת הוא פתוח לכל הציבור. הסכם ההפעלה שנחתם בין העירייה למפעלי ים יפוג ב-31 באפריל. בשנה האחרונה התגלעו חילוקי דעות בין הצדדים, וזאת לאחר שהעירייה סירבה לשלם לחברה 410,000 שקל תמורת הפעלתו של החוף ברבעון הראשון של שנת 2020. בית המשפט המחוזי נענה לבקשתה של החברה למינוי בורר, וחילוקי הדעות נפתרו.

לפני שבוע וחצי פורסם ב"כלבו – חיפה והקריות" כי העירייה פנתה לרשות מקרקעי ישראל (רמ"י) בבקשה להקצות לה את השטחים שבבעלותה של הרשות בחוף השקט. בכך למעשה מבקשת להפסיק את התקשרות עם חברת מפעלי ים, להפעיל בעצמה את החוף, ובכך לחסוך תשלום של דמי הפעלה לגורם חיצוני.

בחברת מפעלי ים טוענים כי הם הציעו לעירייה כמה אפשרויות לפתרון המשבר, שאחד מהם הוא העברת הסמכויות להפעלתו של החוף השקט לידיו של אגף החופים בעירייה בתנאים מסוימים, אך בעירייה מסרבים לקיים שיח עמם.

כעת מתברר כי לפני שבועות אחדים קיימה ראש העיר עינת קליש רותם פגישה עם ראשי הסיעות החרדיות בעיר – יו"ר סיעת דגל לתושב ומ"מ ראש העיר מיכי אלפר, יו"ר סיעת אגודת ישראל אריה בליטנטל ויו"ר סיעת ש"ס הרב אורי אוזן. בפגישה עודכנו הנוכחים על ההתפתחויות בגזרת החוף השקט, ועלתה הצעה להכשיר את חוף מרידיאן לחוף מופרד לציבור החרדי באופן זמני.

 

 

הרב אוזן, שהביע התנגדות נחרצת למהלך, אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "בהתחלה העירייה עירבה אותנו בנושא החוף השקט, אבל בשבועות האחרונים זה לא מתנהל כך. אם נראה שהנהלת העירייה פועלת לבד בנושא הזה ולא יהיה חוף לציבור החרדי, נשקול את צעדינו. נחכה ונראה היכן זה עומד מול ראש העיר. אלפר הציע להעתיק את החוף המופרד לחוף מרידיאן כפשרה, אבל אני לא הסכמתי לכך. אני לא מוכן שהחוף המופרד יעבור למרידיאן. אי אפשר להכשיר שם חוף שמיועד לחרדים מכיוון שמדובר בשטח פתוח, ובמקרה כזה גם מחיצות מפרידות לא יעזרו".

גם בליטנטל נוטה שלא לאמץ את הצעת הפשרה. "הישיבה התקיימה לנוכח בקשתי לפתוח את עונת הרחצה בחוף השקט", הוא הסביר, "עלו שם כמה אופציות, ובהן הכשרתו של חוף מרידיאן לחוף מופרד. לא אתפשר בנושא כהוא זה, אלא רק לאחר קבלת אישור לכך מרבני הקהילות. הם אלה שיחליטו אם אפשר לעבור למרידיאן".

בינתיים שומע בליטנטל מהציבור החרדי תלונות על העיכוב בפתיחת עונת הרחצה: "אני מקבל הרבה תלונות ובקשות ממתרחצים שכבר רגילים להתרחץ בים בתקופה הזו. עדיין אין לי תשובה, אבל יכול להיות שיש פתח לפתרון הסוגיה".

מחברת מפעלי ים נמסר: "עונת הרחצה נפתחה ביום שבת אך החוף השקט נשאר סגור בהוראה של אגף החופים בעיריית חיפה. אחרי 27 שנות הפעלה עם העירייה ואחרי 70 שנות פעילות של החוף השקט, זוהי הפעם הראשונה שבה הוא נסגר. העירייה ניתקה מגע עם מפעילי החוף ללא סיבה נראית לעין. לחברה המפעילה יש כמה הצעות לטובת העירייה אך אין עם מי לדבר. מי דואג למתרחצי חיפה הדתיים והחילוניים? מה מתכננת העירייה לעשות? כל מהלך שלה ייקח זמן רב, ובינתיים תושבי חיפה סובלים".

את תגובתו של אלפר לא ניתן היה להשיג, ועיריית חיפה סירבה להגיב.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. רחמים

    להיפרד מחוף השקט, אין הצדקה לביזבוז הכספים הזה. עדיף לפתוח חוף רחצה דתי נפרד בבת גלים, כמו שהיה לפני הרבה שנים. זה הפתרון המושלם.

  2. עדנה, כרמל

    410 אלף שקלים העיריה העבירה עד היום למנהלי חוף השקט כל שלושה חודשים? זה טירוף מוחלט, הפקרות,בזבוז כספי ציבור. הגיע הזמן לסיים מיד את ההתקשרות איתם ולמצוא לדתיים חוף אחר. בנושא הזה עיריית חיפה צודקת מאד.

  3. איציק1

    להעיף את ראשת היר ההזויה הזו כמה שיותר מהר ויותר רחוק

  4. אבנר

    אני לא מבין. העירייה גם שילמה כל 3 חודשים 410 אלף שקלים דמי שכירות, וגם מימנה את משכורות המצילים והמנקים? זה נשמע מטורף.

  5. חוף איספאהן בחיפה

    אוי לה לעיר הפועלים , עירו של אבא חושי וסמל הציונות החילונית. עיריית חיפה מבקשת להפעיל בעצמה חוף במתכונת איראנית. מן הסתם קליש תמנה גם בעלי תפקיד לחוף שמקדם את ערכי ימי הביניים.

  6. ראש עירעית הבלאגן יהב - חבל שאין כתבי אישום

    הנזק שיהב עשה, יקח עשור שלם לתקן.
    כל שבוע שבועיים מתגלה עוד מהבלאגן והשקשוקה.
    בלאגן במבני חינוך
    בלאגן בחופים
    בלאגן ביפה נוף
    בלאגן באתו"ס
    בלאגן בגזברות
    בלאגן בתמיכות
    בלאגן ברווחה
    בלאגן בחזירי הבר
    בלאגן אנטנות סלולר
    בלאגן ברכבל המיותר
    פשוט 15 שנה הכל התנהל בלהסתיר מהציבור כמה הכל לא מתנהל וכמה הארגון שנקראנעיריית חיפה כושל.
    וכדי לממן את הבלאגן והניפוח יהב העלה ארנונה בקדנציות שלו פי 2 מכל עיריה אחרת. אתם הבנתם??

  7. חיפאית

    עכשיו אני מבינה למה בתקופת יונה יהב הארנונה לחיפאים הוכפלה…

  8. העיריה משלמת ויכולה לסגור את החוף

    היות ושילמה מראש עד 31.5 העיריה יכולה להחזיק את החוף סגור עד למועד זה. מיום 1.6 יוכלו החוכרים לפתוח בעצמם יום לזכרים ויום לנקבות.

  9. קומבינה להקמת מרינה

    למגיב ״ראש עיריית הבלאגן״ – נדמה שקצת התבלבלת. לידיעתך, ראש עיריית חיפה בשנתיים וחצי האחרונות זאת עינת קליש והבלאגן בעיר חוגג. מעולם, ותחת הנהגתו של אף ראש עיר אחר, לא היה בלאגן כל כך גדול בחיפה. ועכשיו, נדמה שהחוף השקט הוא המטרה הבאה שאותה קליש והעזר כנגדה צוק סימנו לפגיעה. לא יעזור להם: שום קומבינה לא תקים להם בבת גלים מרינה! תושבי חיפה לא יתנו להם! להפוך את חוף מרידיאן לחוף דתיים?! להקים מרינה בחוף השקט בבת גלים?! בשביל מה ובשביל מי?! לשנות סדרי עולם ולהפוך את היוצרות רק כדי שלצוק תהיה מרינה כמעט פרטית על יד הבית? האם תקין שאדם אחד שמנהל את העיר ואת העומדת בראשה, מחזיק בבית ספר לשייט, ביאכטות, ובנכס בשכונת בת גלים, יוביל בדורסנות ובחשאיות מהלך חד צדדי של בניית מרינה בבת גלים? לא תקין.

  10. שרגא ש.

    מצטרף לחברי החיפאים – לסגור את חוף השקט ולהפסיק את בזבוז הכספים המטורף הזה. לדתיים ניתן להסדיר חוף נפרד במקום אחר.

  11. גלית, כרמל

    איפה שלא נוגעים בעיר הזו רקוב. מסכנה קליש. יהב לא השאיר לה עיר מתפקדת, הוא השאיר לה בור ביוב פתוח.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר