"מיצובה של חיפה כמרכז ליזמות טכנולוגית". צוק (צילום: ראובן כהן, עיריית חיפה)
"מיצובה של חיפה כמרכז ליזמות טכנולוגית". צוק (צילום: ראובן כהן, עיריית חיפה)

בית התוכנה המרכזי של זרוע הים יעבור מרמת גן לחיפה

במסגרת הסכם שנחתם בין משרד הביטחון, זרוע הים בצה"ל ועיריית חיפה, תעבור יחידת התקשוב של זרוע הים, המונה מאות משרתים בתחומים טכנולוגיים, אל מתחם ייעודי חדש שיוקם בבסיס חיל-הים בחיפה

פורסם בתאריך: 6.4.21 11:54

עיריית חיפה ומשרד הביטחון חתמו לאחרונה על הסכם להעברת יחידת מפת"ח (מחשוב ופיתוח תוכנה חיל הים), יחידת התקשוב המרכזית של זרוע הים, ממחנה השלישות הראשית ברמת גן לבסיס חיל הים בחיפה.

בית התוכנה המרכזי של זרוע הים, המונה מאות משרתים בתחומים טכנולוגיים, ישמש עוגן טכנולוגי לפיתוח סביבה טכנולוגית נוספת בעיר. בעקבות חתימת ההסכם, החלו גורמי המקצוע בזרוע הים וביחידת מתוו"ה (מקרקעין, מיסוי מוניציפאלי, תכנון, תשתיות ושיווק מחנות והגנת הסביבה) באגף "אמון" של משרד הביטחון בתכנון המתחם החדש, כהמשך המימוש של הסכם "שוה"מ 3" להעתקת בסיסי צה"ל ממרכז הארץ.

 

 

ראש תחום הסדרי מקרקעין צפון במשרד הביטחון, תמי שנוולד: "העתקת יחידת התקשוב של זרוע הים לחיפה היא חלק ממהלך לאומי והיסטורי להוצאת בסיסי צה"ל ממרכז הארץ. המהלך יביא לחיפה את אחת מיחידות הטכנולוגיה המובילות של צה"ל, ובמקביל יאפשר לקדם מיזמי מגורים ותעסוקה בשטחי המחנות המתפנים באזורי הביקוש".

סגן ומ"מ ראש עיריית חיפה, נחשון צוק, שהוביל את ההסכם מטעם העירייה: "העתקת יחידת התקשוב המרכזית של זרוע הים לחיפה תהווה מנוע להגדלה משמעותית של מספר חברות הסטארט-אפ מתחום הטכנולוגיה הימית ('בלו-טק'), הפועלות בחיפה, והיא מהווה גורם משמעותי בחיזוק מיצובה של חיפה כמרכז ליזמות טכנולוגית למטרופולין ולמחוז הצפון כולו".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. ביבי

    שימו לב מה כתבו להוציא את בסיסי צהל ממרכז הארץ
    ברור יעבירו לחיפה, כי בחיפה אין מה לעשות בערב . ככזה שתל אביב רוקדת ירושלים לומדת וחיפה יושנת .

  2. גל

    בתור אחת שמשרתת ביחידה הטכנולוגית של חיל הים… מדברים על זה כבר שנים, קליש אפילו טענה שזה כבר קרה. בפועל חלק נמצאים בטירה אבל מי שברמת גן לא יעבור עד עוד הרבה זמן, וגם זה יהיה רק לטירה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר