נמל המפרץ (צילום: רמי שלוש)
נמל המפרץ (צילום: רמי שלוש)

מערכת היחסים הרעועה בין העירייה לחברת נמלי ישראל עלתה שלב

אתמול בבוקר חסמה המשטרה את כניסת המשאיות למסוף המכולות בנמל בעקבות דרישת העירייה לפתור את בעיית עומסי התחבורה במפרץ חיפה. בנמלי ישראל לא נשארו חייבים: "העירייה היא זו שלא דאגה במשך שנים לפתח כבישים"

פורסם בתאריך: 22.4.21 10:00

התנגשות נוספת בין עיריית חיפה לחברת נמלי ישראל (חנ"י). אתמול (רביעי) חסמה משטרת ישראל את כניסתן של משאיות למסוף המכולות של חנ"י, ובעירייה מיהרו להוציא הודעה, כי הצעד נעשה בעקבות דרישתה לפתור את עומסי התנועה, הנגרמים על ידי המשאיות שמגיעות למסוף וחוסמות את הכבישים המהירים המובילים לחיפה מהקריות ומהצפון, בהם כביש 22, רחוב יגאל ידין וכביש 23 (מנהרות הכרמל) ע"י משאיות המגיעות למסוף המכולות.

בעירייה טוענים, כי לאחר שהפניות לחברת נמלי ישראל לא נענו, היא נאלצה לפנות למשטרה ולמשרד התחבורה בבקשה לטפל בבעיה. שלשום (שלישי) התקיימה פגישה בין נציגי משרד התחבורה, חברת נמלי ישראל, המשטרה והעירייה, שבה נציגי העירייה פירטו את הסכנות שעלולות להיגרם מטורי המשאיות הממתינות להיכנס למסופים של חנ"י. בעירייה הוסיפו, כי בתום הפגישה הוחלט על חסימת הכניסה למסוף המכולות עד להסדרת הנושא על ידי חנ"י.

 

 

בחברת נמלי ישראל לא נותרו אדישים להודעת העירייה, והחליטו להשיב לה בתגובה משתלחת כמוה לא זכורה אף במערכת היחסים הרעועה בין הצדדים. תגובת חנ"י: "מערכות הדרכים הכושלות של עיריית חיפה הביאו לכך שלא ניתן לתת מענה לעומס נקודתי של תנועת משאיות שמיועד לאפשר פעילות תקינה של סחר החוץ. בניגוד לעירייה, שלא דאגה במשך שנים לפתח כבישים, במשבר הנמלים הנוכחי חנ"י התגייסה לסייע והקצתה עבור חברות לוגיסטיקה בעורף הנמל שטחים נוספים לקליטת המכולות הריקות, ובמקביל הקצתה שטח המתנה מסודר למשאיות ושליחתן באופן מבוקר למסוף, דבר אשר  מקטין את הגודש בכניסה למסוף העורפי".

מנכ"לית רשות נחל הקישון שרון נסים אמרה בתגובה, כי ההחלטה על חסימת כניסת משאיות למסוף המכולות של חברת נמלי ישראל לא הפתיעה אותה. "לצערנו, הכתובת הייתה על הקיר. התרענו על כך שוב ושוב. הליך אישור נמל המפרץ ושטחי הלוגיסטיקה הצמודים אליו לקה בחלמאות, תוכנן בצורה לקויה, טלאי על טלאי וללא מחשבה מעמיקה בצורכי הציבור. אחת התוצאות שכבר נראית בשטח היא עומס בלתי נסבל בכבישים. לא ברור לי על מה חשבו מוסדות התכנון, כאשר אישרו את תכניותיה של חנ"י, אבל ברור לי על מה הם לא חשבו. על הציבור".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. נכון מאוד. קודם תושבי העיר שממהרים לעבודה ואז המשאיות של המזהמים

    העירייה לא חייבת לפתח כבישים שמי שייסע בהם זה לא התושבים אלא המשאיות של המפעלים והטייקונים. אם לא טוב לחנ"י אז שתיבנה לבד כבישים.

  2. אייל חיפה

    נמל המפלץ צריך להתבטל.
    העיר הלוגיסטית ההזוייה המלאה במיכלי חומרים מסוכנים ולוגיסטיקת שינוע כימיקלים מזהמים של סין לאירופה דרך חיפה המסכנה
    זה דבר שחייבים לבטל.
    שהמשאיות ישלמו אגרת גודש על מעבר בתוך חיפה
    אי אפשר לנסוע בעיר התחתית. עשרות משאיות "מלוות" אותך בכבישים הצרים של דרך העצמאות שהפכה צרה וצרה צרורה בגלל
    נתיבים קטנים בכלל רציפי וקוי המטרונית. מעולם זה לא היה כל כך חמור.

  3. רוני

    כל הכבוד לעירייה. העירייה צריכה לשרת תושבים ולא את נמלי ישראל, שהורסים לנו ים ומזהמים אויר.

  4. משה הנהג

    הבעיה זו ראשת העיר ועושי דבריה עכשיו היא נזכרת? תצאו למרחב חיפה ותראו את מצב הכבישים ללא כל קשר לנמל.

  5. יניב

    משאיות רק בלילה…כמו בחצי אירופה…
    ולגבי המפלצת שדחף לנו ישראל כץ מתחת לאף!!
    אנחנו נשלם את המחיר בזמן שטייקונים ירוויחו.

  6. אוהד ירוק

    רשות נחל הקישון
    מה הישגיה של שרון ניסים בכל שנות מנכלותה ? חוץ מכשלונות ותבוסות בכל מוסדות התיכנון לא עשתה כלום. פשוט בדיחה ,רשות לא מתפקדת שאף אחד לא סופר

  7. הרס טוטאלי

    אין בקישון כלום
    בחנ"י יושבים וצוחקים על פארק מטרופוליני
    דרכו יעברו 4 גשרים ענקיים מעל הקישון שבקושי יאפשרו שיט קיאק דרכו. חסימת הקישון. גידור כמה עשרות מטרים מגדות הקישון לגןבה 3 קומות ובנייה לגובה 10 קומות של מחסני ענק סודיים שיתמלאו בפסולת תעשייה שסען מחפשת בכל העולם היכן ניתן לשנע אותה ל"אחסון " כלומר הכנסת זיהום ענק לסביבה הזו.
    זה המסמר בארון הקבורה של מרכז חיפה.
    נמל המפרץ ימית את מה שעוד נשאר מהקישון והמעגנה. וישתלט גם על קרית חיחם שיברחו ממנה בגלל זיהומי ים אדירים

  8. רמי

    חבל שהעירייה לא מתוחכמת, כי אנו התושבים מפסידים.
    העירייה צריכה לפעול בכלים החוקיים שלה ולבלום יום יום את פעילות הנמל!!!
    חנ"י הוא מפלצת רעה שקמה על כולנו, היא פוגעת ודורסת. לא מעניין אותה התושבים של העיר או האזרחים של המדינה, מעניין אותה רק כסף כסף וכסף וכסף ועוד כסף ושכולנו נלך לעזאזל.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר