הארכיבישוף ד"ר יוסף עאמר מתא (צילום: הכנסייה היוונית-קתולית)
הארכיבישוף ד"ר יוסף עאמר מתא (צילום: הכנסייה היוונית-קתולית)

הכנסייה היוונית-קתולית: "להפסיק לאלתר את כל סוגי האלימות והתוקפנות"

על רקע הלחימה בדרום והאירועים האלימים האחרונים ברחובות העיר, פרסם היום הארכיבישוף ד"ר יוסף עאמר מתא, ראש העדה היוונית-קתולית בארץ, גילוי דעת: "הנקמה נחשבת לקשה יותר מהאלימות עצמה. מבלי קשרי ידידות משותפים, לא יתאפשר עתיד טוב יותר לדורות הבאים"

פורסם בתאריך: 20.5.21 16:00

הארכיבישוף ד"ר יוסף עאמר מתא, ראש העדה היוונית-קתולית בארץ, שמושבו ברחוב הגפן בחיפה, פרסם היום (חמישי) גילוי דעת מטעם הכנסייה וקרא למאמינים "להתאזר בסבלנות ולהפסיק לאלתר את כל סוגי האלימות והתוקפנות, הרי הדבר יביא אותנו למבוי סתום ויעלה לנו מחיר יקר של דם והרס".

כותב הארכיבישוף: "המדינה חוזה גל של אלימות והסלמה חמורה של התנהגות אלימה. הדבר עלה בנפשם של אנשים ופגע באזרחים רבים, בנוסף לפגיעה ברכוש הפרטי והציבורי. הסכנה עדיין מרחפת ומאיימת על יציבות ביטחונם של האזרחים בכל התשתיות והאזורים בארץ. העימותים החדשים הפתיעו אותנו ברמת האלימות החדה והפראית, נדהמנו גם מהסכמת אנשים רבים למה שמתרחש ונטילת חלק בו".

הארכיבישוף קורא לכל האזרחים, מתוקף חובה, אמונה ואחריות לחתור לשלום, כדי לחזור לדרך הדיאלוג והמפגש בין הצדדים. לדבריו, המפגש והיד המושטת באופן אמיץ הם הדרך לשלום ולהרמוניה בקרבנו.

 

 

"האלימות הפנאטית אינה מכירה זולת ההרס כאמצעי להגשמת תקוות ומטרות מושלות", הוא כותב, "הנקמה נחשבת לקשה יותר מהאלימות עצמה. מבלי קשרי ידידות משותפים, לא יתאפשר עתיד טוב יותר לדורות הבאים, האלימות הינה במה למי שחפץ לפגוע במרקם החברתי".

הכנסייה היוונית קתולית קוראת למדינאים, למנהיגים ואנשי הביטחון לזנוח את הפתרונות המלחמתיים הצבאיים, לתת קדימות לקדושת האדם ולאמץ את הדיאלוג כדרך קבע ללא ויתור, כדי להשיג תוצאות קיימות בדרכי שלום, תרבות ואנושות. "הרי הסובלנות היא סגולת החזקים", כותב הארכיבישוף, "וגולת הכותרת של המעשים הטובים והינה חלק בלתי נפרד מהצדק. רק האמיצים אינם נרתעים מסובלנות למען השלום. בארץ זו יש לנו עתיד וגורל משותפים ותקוות משותפות ואנו חולקים את החיים על אותה קרקע וחיים בשותפות בערים ושכונות משותפות בכבוד ובשכנות טובה זה עשרות שנים".

"אין מקום לכעס שישלוט בכם ואל תשכחו שלמחרת כולנו נתעורר לאותה מציאות, שלא תשתנה, אלא אם כן נכבד ונאהב איש את רעהו. אנו מגנים את כל תופעות האלימות והתקיפה ומדגישים את רגשותינו ונוכחותנו לצד כל הפצועים והסובלים. רחמים לכל הקורבנות ומשפחותיהם".

את גילוי הדעת מסיים הארכיבישוף במילים: "נושאים תפילה לבורא עולם, להעניק לנו את כוח הסובלנות והסבלנות, החוכמה, דרך הישר ואריכות האף, כדי לעבור את המשבר הזה באמונה שלמה לפי רצונו של הבורא הטוב הנמצא בכל אדם כדי שיחזיר לארצנו את היציבות ויעניק לנו רחמנות ואהבה בצל השלום, הצדק והאמת".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר