שוד בסילבסטר (צילום: Bloomberg)
שוד בסילבסטר (צילום: Bloomberg)

עיריית חיפה תבקש לא להפעיל את ההעלאה האוטומטית בגובה הארנונה

מטיוטת צו המיסים שיובא מחרתיים לדיון בוועדת הכספים עולה, כי הבקשה של העירייה לא להעלות את הארנונה מותנית באישור שתקבל להעלות את הארנונה לשימושים שונים שלגביהם הוחלט על העלאה. וגם: אילו רחובות ייכנסו לרשימת הרחובות שהעסקים בהם זכאים להקלות בארנונה?

פורסם בתאריך: 8.6.21 19:19

מחרתיים (חמישי) ידונו חברי ועדת הכספים בהצעת צו המיסים לשנת 2022. מטיוטת הצו עולה, כי גם בשנה הבאה תבקש עיריית חיפה שלא להפעיל את ההעלאה האוטומטית בגובה הארנונה (הטייס האוטומטי) של משרד הפנים בשיעור של 1.92 אחוז. לשם כך, תידרש העירייה להגיש בקשה מיוחדת הדורשת אישור וחתימה של שרי הפנים והאוצר.

בדברי ההסבר לחברי הוועדה, כותב מנהל אגף לחיובי ארנונה בעירייה, יוסי גדיאל: "חרף נוסחת העדכון האוטומטי, שמורה לעיריות איתנות הסמכות לפנות אל השרים בבקשה למתן היתר להפחתה חריגה בארנונה של שיעור העדכון האוטומטי. ההחלטה על אי-העלאת שיעור העדכון האוטומטי מחייבת את הרשות להגיש אל השרים בקשה להפחתה חריגה בארנונה של שיעור העדכון האוטומטי. אי-העלאת שיעור העדכון האוטומטי (1.92 אחוז) משמעה הפחתה בשיעור של 1.88 אחוז".

מוסיף גדיאל במכתבו: "יחד עם זאת, מאחר שעל פי הקווים המנחים, חלה חובה על הרשות המקומית להחיל את הפחתת הארנונה על כלל נכסי הרשות, לרבות על שימושים שמועצת העיר החליטה על העלאת הארנונה בעניינם, ובשל משמעותה הכספית של ההפחתה שיש לאזנה אל מול סעיפי העלאת ארנונה (מדובר בגריעת הכנסות מארנונה בהיקף של כ- 26 מיליון שקלים), מוצע לאשר במועצה התניה מלאה של הורדת שיעור העדכון באישור מלוא העלאות הארנונה. ככל שלא יאושרו כלל סעיפי ההעלאות, בשיעורים המרביים המבוקשים בהם, יבוטל כליל סעיף הבקשה להפחתת שיעור עדכון הארנונה האוטומטי , ושיעורי הארנונה, לכלל הנכסים בתחום הרשות המקומית, יועלו בשיעור של 1.92 אחוז כמתחייב בדין".

מטיוטת צו המיסים עולה עוד, כי העירייה מבקשת להעלות את הארנונה למפעלים לזיקוק מוצרי דלק, ייצור דשנים וכימיקלים במתחם בתי זיקוק וכן לתחנות דלק ולמתקני תקשורת סלולרית. יצוין, כי גם בשנה שעברה ביקשה העירייה לאשר העלאה לתחומים אלו, אולם היא לא קיבלה לכך את אישור השרים.

 

 

בנוסף, מבקשת העירייה להרחיב את רשימת הרחובות המקבלים הקלה בארנונה לעסקים בשכונת הדר ובעיר התחתית, לשם "עידוד ופיתוח מרכזי מסחר ותעסוקה הממוקמים ברחובותיהם הראשיים של מרכזי העיר ההיסטוריים, שבתחומי העיר התחתית והדר הכרמל, אשר חוו משך השנים ירידה חדה בהיקף פעילותם".

לפי הרשימה לרשימת הרחובות, שבהם בתי עסק מקבלים הקלה בארנונה, יתווספו הרחובות האלה: ציר מוריה (כל הרחוב), שדרות הנשיא (בצד המספרים הזוגיים מ-64 ועד סוף הרחוב ובצד המספרים האי-זוגיים ממספר 77 ועד לסוף הרחוב); דרך העצמאות (בצד המספרים הזוגיים מבית מספר 106 ועד סוף הרחוב, ובצד המספרים האי זוגיים מבית מספר 67 ועד סוף הרחוב); דרך יפו (בצד הזוגי מבית מספר 2 ועד 96, ובצד האי זוגי מבית מספר 1 ועד מספר 95), רחוב נתנזון (בצד הזוגי מבית 32 ועד סוף הרחוב, ובצד האי זוגי מבית 43 ועד סוף הרחוב), רחוב כורי (בצד הזוגי מבית מספר 12 ועד סוף הרחוב, ובצד האי זוגי – כל הרחוב); ובנוסף הרחובות הבאים לכל אורכם: ארלוזורוב, כטיב, יל"ג, הרצליה, אלנבי, שבתאי לוי, חטיבת גולני, י.ל. פרץ, יחיאל, פלי"ם, המגינים, שיבת ציון, שמריהו לוין, לונץ, ביאליק, קיבוץ גלויות, שוק תלפיות.

כמו כן, צו המיסים יקבע את אזורי השומה של הרחובות החדשים: כל הרחובות החדשים בשכונת אריק איינשטיין (גבעת זמר) יסווגו כאזור ב' הן למגורים, הן לעסקים והן לתעשייה ומלאכה; כך גם רחוב אריק שרון במעונות גאולה, רחוב חיים קסטן במבואות הדרומיים של העיר, והרחובות יונתן הרדי וישעיהו שווגר בנאות פרס ב'. לעומת זאת, רחוב עמירם חרלף ברמת אלמוגי יסווג כאזור א' למגורים וכאזור ב' לעסקים, תעשייה ומלאכה, ואילו רחוב זאב פרוש שבתל עמל יסווג כאזור ג' למגורים אך כאזור ב' לעסקים, תעשייה ומלאכה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר