הרכבלית (צילום: באדיבות נתיבי ישראל)
הרכבלית (צילום: עופר בן עוז)

צפו: כך תיראה באוקטובר הקרוב הנסיעה ברכבלית לטכניון ולאוניברסיטה

לקראת פתיחתה של הרכבלית לקהל הרחב בעוד כארבעה חודשים, ערכה בשבוע שעבר חברת נתיבי ישראל הרצה לפרויקט שנמשכה 24 שעות רצופות. הרכבלית תחבר את הצ'ק פוסט עם הקמפוסים של הטכניון והאוניברסיטה בתוואי שמשתרע על 4.4 קילומטר, כשבדרך תעצור בשש תחנות

פורסם בתאריך: 14.6.21 17:29

בשבוע שעבר ערכה חברת התשתיות הלאומית נתיבי ישראל, שאמונה על פרויקט הרכבלית, הרצה לפרויקט שארכה 24 שעות רצופות. במשרד התחבורה הודיעו כי ההרצה בוצעה בהצלחה, לקראת פתיחתה של הרכבלית לקהל הרחב כבר באוקטובר הקרוב.

הרכבלית היא פרויקט משותף למשרד התחבורה והעירייה, שהחל עוד בתקופת ראש העירייה הקודם יונה יהב. עלותו מוערכת בסכום של 300 מיליון שקל. הרכבלית תחבר את הצ'ק פוסט עם הקמפוסים של הטכניון והאוניברסיטה בתוואי שמשתרע על 4.4 קילומטר, כשבדרך תעצור בשש תחנות.

צפו במסלול הרכבלית לאוניברסיטה ולטכניון | צילום: באדיבות עוז גרטנר

מי שנבחרה להיות החברה המבצעת של הפרויקט היא יפה נוף, אולם ביולי אשתקד הודיע משרד התחבורה על סיום ההתקשרות עם יפה נוף והעברת הפרויקטים המשותפים לחברות תשתית ממשלתיות אחרות. חברת נתיבי ישראל היא זו שקיבלה את המשך ביצוע פרויקט הרכבלית.

בחודש שעבר חשף "כלבו – חיפה והקריות", כי החברה האוסטרית "דופלמאייר", שנבחרה להקים את הרכבלית, הגישה תביעה נגד יפה נוף, נתיבי ישראל ומשרד התחבורה, שבה טענו לעיכובים בפרויקט ולהפסדים כספיים, כתוצאה ממחדלים המיוחסים ליפה נוף. לטענת "דופלמאייר", נוצר מצב שבו אף חברה לא לוקחת אחריות מלאה על הפרויקט.

 

 

מנהל אגף ביצוע וחטיבת תשתיות הרכבת של חברת נתיבי ישראל, המהנדס מוטי לוין: "כחלק מהרצות הרכבלית ובדגש על בטיחות מקסימלית, ביצענו הרצה ראשונה מסוגה, שבה מערכת הסעת ההמונית, הרכבלית, הופעלה למשך 24 שעות ברציפות. הבדיקה, שנעשתה בהובלת חברת 'דופלמאייר', מקימת הפרויקט ותאגיד הרכבלים הגדול בעולם, הציגה תוצאות מרשימות, בהן לא הייתה אף תקלה – דבר שיאפשר הפעלות רציפות למתן שירות מיטבי עבור כל משתמשי הדרך מכל הארץ ותיירים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. שוקי

    אני לא עולה על הדבר הזה.איזה פחד. כבל אחד מחזיק את כל הדבר הזה מפחיד.

  2. חורף

    זה פועל רק בימי קיץ בחורף של גשם וסופות אי אפשר לנסוע. או להקיא מהניעור של הרוחות

  3. פלקו

    אתם אומרים שום תקלה בחורף בסערה ורוחות חזקות יהיו ניפגעים והפרויקט ייעצר יותר מדי קרונות במרווחים קצרים מה שיגרום למשקל עודף על הכבל

  4. לקרוא לו רכ

    בזבזני 300 מליון ש' ירדו לטמיון על רכבל מסוכן מיותר עם תחזוקה יקרה. מי יצטרך אותו בקיץ הקמפוסים סגורים. פשוט חלם
    למה האונ' והטכניון לא מימנו מכספם למה מכספי תושבי חיפה אם הרכבל משרת אטלי את תושבי הקריות גם זה בספק

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    והכבוד לפרוייקט…….
    מגיע כמובן ליונה יהב
    ברכות

  6. דבי

    למה בדיוק זה פרויקט של עיריית חיפה? הרכבלית היא מסלול עוקף חיפה שישרת את הסטודנטים והסגל הבאים מהקריות והצפון. אולי זה יפחית מהעומס בכבישים אבל גם יעודד הגירה של אותם אנשים אל מחוץ לחיפה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר