מתחילים בהריסת הלבנייה של בזן שקרסה (צילום: יח"צ בזן)
מתחילים בהריסת הלבנייה של בזן שקרסה (צילום: יח"צ בזן)

הריסת הלבנייה של בזן שקרסה תחל ביום ראשון הקרוב

שנה לאחר הקריסה, מתחילה בזן במלאכת הריסת הלבנייה. העבודות יתבצעו בארבעה שלבים ויימשכו מספר שבועות. מנכ"ל בזן משה קפלינסקי: "פירוק הלבנייה נעשה בלב כבד. אירוע הקריסה היה כואב, מדובר במבנה היסטורי וסמלי, שעבור רבים מאיתנו היה הנוף שגדלנו עליו"

פורסם בתאריך: 22.6.21 12:25

שנה לאחר הקריסה: ביום ראשון הקרוב, 27 בחודש, תחל מלאכת פירוק הלבנייה שקרסה בחודש יוני בשנה שעברה. תהליך הפירוק צפוי להימשך מספר שבועות. בזן תבחן בהמשך הצעות לאזכור הלבנייה בסמיכות למקום שבו הייתה ממוקמת.

מנכ"ל בזן משה קפלינסקי: "פירוק הלבנייה נעשה בלב כבד. אירוע הקריסה היה כואב, מדובר במבנה היסטורי וסמלי, שעבור רבים מאיתנו היה הנוף שגדלנו עליו. עם זאת, לאחר קבלת הממצאים החד משמעיים שעלו מחוות הדעת, נקטנו בכל האמצעים לבצע את הפירוק באופן מהיר ובטיחותי".

במסגרת הפירוק נעשה שימוש במכשיר המכונה "קראשר", מכשיר הידראולי למעיכה כירורגית של בטון, שנבחר לטובת המשימה מטעמי בטיחות. הטיפול הכירורגי צפוי להבטיח את הטיפול הבטיחותי ביותר. ההריסה תבוצע ברצועות טבעתיות, בכל שלב כשני מטרים, כאשר שמירת הסימטריה של המבנה היא הערובה ליציבותו.

 

 

ההריסה תבוצע בארבעה שלבים: שלב א' (כשלושה שבועות): תבוצע "תספורת" של ראש הלבנייה להסרת כל החלקים הרופפים. בהמשך תבוצע הריסה זהירה ליישור הלבנייה למפלס תחתית החריץ, מפלס 48.5 מ'; שלב ב' (כשלושה שבועות לאחר סיום שלב א'): תבוצע הריסה עד גובה מפלס של 25 מ'; שלב ג' (כשלושה שבועות לאחר סיום שלב ב'): ה"קראשר" יותקן על גבי באגר שימשיך את ביצוע ההריסה ברצועות; שלב ד': פינוי ההריסות לאחר השלמת הפעולות.

ב-12 ביוני אשתקד, קרס חלקה העליון של הלבנייה, אחד משני מגדלי קירור המים ההיסטוריים, שאינם פעילים זה יותר מעשור. בזן פנתה לקבל חוות דעת, והמומחים בתחום המליצו להרוס את שארית המבנה באופן יזום ומתוכנן. העבודות שיתבצעו על ידי חברת "ציוני המתכת" קיבלו את כל האישורים הרגולטוריים הנדרשים, בין היתר, צו הריסה שהתקבל מעיריית חיפה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר