בניין ועד קרית חיים (צילום: דורון גולן)
בניין ועד קרית חיים (צילום: דורון גולן)

בקרית חיים מחממים מנועים לקראת הבחירות לוועד בחודש הבא

בעוד חודש בדיוק יצעדו תושבי קרית חיים לקלפיות ויבחרו את נציגיהם למורשון או בשמו המוכר יותר "ועד קרית חיים". "כלבו - חיפה והקריות" עושה לכם סדר: מהן הרשימות, מי עומד בראשן ומה הן מבטיחות

פורסם בתאריך: 24.6.21 11:35

הבחירות לוועד קרית חיים נכנסות לישורת האחרונה. יום שלישי השבוע היה המועד האחרון להגשת הרשימות שמתמודדות בבחירות. שש רשימות ניגשו, לעומת ארבע רשימות שהתמודדו בבחירות בקדנציה הקודמת.

שש הרשימות הן "תנופה", בראשותה של צילה ברוך; "כן" בראשותו של חבר מועצת העיר חיפה מסיעת הליכוד אלי בן דיין; "לב לקרית חיים" בראשותו של עו"ד משה פרץ; הסיעה המשותפת "עצמאות" ו"עבודה" בראשותו של פסח טבק; "קרית חיים 1" בראשותם של יצחק פיטרמן וחבר מועצת העיר מסיעת הירוקים מוטי בליצבלאו, ו"עתיד לעצמאות קרית חיים" בראשותו של אלברט עזימי. מהרשימות עולה כי היו"ר הנוכחי, שלמה אוחיון, אינו מתמודד. את תגובתו של אוחיון לא ניתן היה להשיג.

רשימת "תנופה" בראשות צילה ברוך

רשימת "תנופה" בראשות צילה ברוך

ועד קרית חיים, או בשמו הרשמי "אגודה הדדית בע"מ קרית חיים ארלוזורוב", הוא אגודה שיתופית אשר עיסוקה באספקת מים לתושבי קרית חיים. עם השנים התרחבה פעילותה של האגודה לתחומים שנוגעים להיבטים נוספים בקהילה כמו רווחה ותרבות, כאשר בשנת 1981 הקימה האגודה קרן רווחה תחת השם "קרן השקל", שתקציבה מבוסס על אגרה המשולמת מדי חודש על ידי חברי האגודה, ובאמצעות קרן זו מסייעת האגודה במקרי רווחה שונים. כמו כן בבעלותה מצויים גם נכסים.

הבחירות לוועד מתקיימות אחת לארבע שנים, ועם בעלי זכות הבחירה נמנים תושבי הקריה, שבבעלותם ברז מים על שמם. התושבים בוחרים את נציגיהם למורשון, אותו מאיישים 71 חברים, כאשר מתוכם נבחרת מועצת הוועד המונה 45 חברים מהמורשון. חברי המועצה הם אלו שבוחרים מתוכם תשעה חברי ועד (הנהלה), והוועד ממנה מתוכו את יושב הראש.

השנה יתקיימו הבחירות ב-27 ביולי כשההצבעה תתקיים ב-20 קלפיות (שמונה קלפיות בקריה המערבית ו-12 במזרחית), שיוצבו בשישה מוקדים שונים – שלושה בקרית חיים המערבית ושלושה בקרית חיים המזרחית. במערבית יוצבו הקלפיות בבית הספר דגניה, במרכז הנוער "צ'רנה" ובמרכז הקהילתי "בית היינה". במזרחית יוצבו הקלפיות בבית נגלר, בתיכון קרית חיים ובבית הספר ארלוזורוב. 5 ביולי יהיה המועד האחרון לתיקון הליקויים ברשימות, אם יהיו כאלה, ב-19 ביולי יפורסמו רשימות המועמדים הסופיות, וב-25 ביולי, יומיים לפני הבחירות, יהיה זה היום האחרון שבו יש להציג את ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו בין הרשימות.

"תנופה" להיפרדות מחיפה

אחת הרשימות החדשות היא "תנופה", שבראשה עומדת צילה ברוך וכוללת פעילים ודמויות מוכרות מהקריה. בסדר יורד ניצבים בעשירייה הראשונה ברוך שמאילוב, שני רוט-קפון, זיו פישמן, ליאת נחמני, יוסי לבוב, ליהי ניצן-דרוקר, אורן סולומון, אסנת פרץ ויוסי לפיד. במצע הרשימה שפורסם בימים האחרונים מופיע קידום ההיפרדות של קרית חיים מחיפה כאחד העקרונות המרכזיים: "נמשיך את היוזמה ונפעל לקידום היפרדות קרית חיים מחיפה והחזרתה לעצמאות, בגבולותיה המקוריים, להעצמת הערבות ההדדית והחוזק הקהילתי שאפיין את הקריה בשנות הקמתה, נפעל בכל הדרכים ונפנה לכל הגורמים הרלוונטיים לקידום מטרה זו".

עוד על פי המצע, הרשימה תפעל לקביעת תקנון לחלוקת כספי התושבים מהקרן הקהילתית והנכסים; בינוי מערכות המחשוב של אגודת המים שבבעלות הוועד ובדיקה נרחבת של איכות והרכב המים; ארגון אירועים קהילתיים, יוזמות חינוכיות בשיתוף בתי הספר והגנים, מופעים וכו' כחלק מקידום התרבות; הקמת ועדת מעקב אחר ליקויים בדרכים ותיקונם; ניהול כלכלי מיטבי של הנכסים שבבעלות הוועד ומקסום הרווחים שלהם. כחלק מהתנהלות הוועד מול עיריית חיפה, מבטיחה הרשימה, כי תפעל "לקבלת תמורה מלאה עבור הארנונה הגבוהה שאנו משלמים. נדאג למעורבות בתהליכי קבלת החלטות בעיריית חיפה בכל הנוגע לאיכות החיים בקריה, שיפור התשתיות, שיתוף פעולה עם מחלקת הרווחה, שיפור הנראות והבטיחות, יצירת מתחמי בילוי ועוד".

 

 

ברוך אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "בכל מערכות הבחירות של הוועד עזרתי בכל פעם למישהו אחר. הפעם יש קבוצה רצינית שכולנו בה עובדים ביחד וכולנו למטרה אחת ומתוך אכפתיות ורצון לעשות, ולכן החלטתי להתמודד איתם. זו קבוצה שכולם בה עם מסירות. הוועד הוא ועד שכונה ואנחנו רוצים לעשות את המיטב למען הקהילה בקריה. לאורך השנים, היו מאבקי כוחות וזה קיבל צביון פוליטי ואנחנו רוצים לעשות סדר. אני לא חושבת שהוועד הזה צריך להיות משהו פוליטי, כל החברים בקבוצה הם מכל גוני הקשת. נכון שאחד העקרונות שהצבנו זה היפרדות הקריה מחיפה, לזה אנחנו שואפים, כי אנחנו מבינים שקרית חיים נשארה מאחור.

"אמנם הייתי מאנשי יונה יהב, אבל אחרי שראש העיר החדשה נבחרה אמרתי 'יש ראש עיר חדשה, היא הבטיחה המון דברים ונקווה שיהיה טוב'. התאכזבנו קשות. שום דבר לא זז. בעבר, גם אם היו יושבי ראש שלא תמכו בראש עיר מסוים, היה שיתוף פעולה בין הוועד לעירייה, יש דברים שעושים ביחד. הנה דוגמה, בטקס יום הזיכרון השנה מי נשא דברים? מחזיקת תיק החינוך סיגל ציוני מרשימתה של ראש העיר. למה? יש ארבעה חברי מועצה מהקריה במועצת העיר. אף אחד מהם לא יכול היה לנאום? אז כן, אנחנו נפעל לעצמאות למען קרית חיים מתוך האכזבה".

"הלב הפועם של התושבים"

רשימה חדשה נוספת היא "לב לקרית חיים" בראשותו של עו"ד משה פרץ. על פי המצע שלה, בין מטרותיה – לפעול "למתן פתרונות בנושא תעסוקה, פנאי לילדים ובני הנוער, בשיתוף פעולה מלא עם סיירת ההורים והשיטור הקהילתי…; ניהול מסודר של נכסי הוועד (מפעל המים, מקרקעין והקרן הקהילתית), תוך הפניית התקבולים לקידום פעילויות קהילתיות, מוסדות חינוך, תרבות, ספורט; קידום פרויקטים שיובילו לצמצום פערים חברתיים; לדאוג לתקציבים נוספים מתוך המשאבים הקיימים בוועד כיום ויצירת משאבים חדשים, מהממשלה ומהרשות העירונית, כמו גם שיפור מערכת היחסים עימם לטובת תושבי הקריה; לפעול לפי רצון התושבים לעצמאות עירונית וכלכלית, למען איכות הסביבה ואוויר נקי, קידום החינוך ועוד".

רשימת "לב לקרית חיים" בראשות עו"ד משה פרץ

רשימת "לב לקרית חיים" בראשות עו"ד משה פרץ

פרץ אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "לב לקרית חיים הוקמה מתוך התושבים שכל חבריה פעילים חברתיים שנים רבות, כדי להיות הלב הפועם של התושבים, לקדם באקטיביות, תוך חשיבה רעננה ויצירתית ובשקיפות מוחלטת, את רצון וצורכי התושבים לטובתם ולרווחתם, לרבות פניות נחושות אל מול המוסדות הרלוונטיים לצורך מימוש זכיותיהם. אני עומד בראש הרשימה. אני פעיל חברתי שנים רבות, בין היתר, חבר ויועץ משפטי בעמותת תל"י (תושבים למען ילדים בקרית חיים), לשעבר יו"ר הנהגת ההורים של בית הספר גורדון בקריה, בשלוש השנים האחרונות יו"ר הקרן הקהילתית ונוכח בכל ישיבות הנהלת הוועד (למרות שלא חבר בה).

"כמו כן, בין חברי הרשימה שמעון אזולאי, כיום סגן יו"ר הנהגת ההורים בתיכון קרית חיים וחבר שנים רבות בסיירת ההורים בקריה; שלמה חן, גמלאי רכבת ישראל וחבר בכיר בוועד עובדי הרכבת במחוז חיפה ובארצי; שמעון אלאלוף, פעיל חברתי שנים רבות ובעבר יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר דגניה ופעיל ביתר בתי ספר במשך כ-25 שנה. בקבוצה עוד חברים רבים שביחד הם בעלי ניסיון חברתי של יותר מ-50 שנה בקריה. יש ברשימה ייצוג מכל המגזרים והגילאים".

הרשימה של חבר המועצה בן דיין

באופן מפתיע מי שברגע האחרון הודיע על התמודדותו בבחירות הוא חבר מועצת העיר מסיעת הליכוד אלי בן דיין. בן דיין יעמוד בראש רשימת "כן", שאותה הוביל עד הקדנציה הנוכחית יו"ר הוועד שלמה אוחיון, שהחליט לא להתמודד הפעם. בן דיין מונה לראשונה לחבר מועצה בבחירות המוניציפליות האחרונות ב-2018 וסיעתו נמנית עם סיעות האופוזיציה לקליש רותם. במהלך השנתיים וחצי האחרונות, מאז נכנס למועצה, מקפיד בן דיין לעסוק גם בסוגיות הקשורות לקרית חיים ובהגשת שאילתות. באוקטובר האחרון חשף "כלבו – חיפה והקריות" את דבר המייל ששלחה קליש רותם לבכירים בעירייה, ובו הנחיות לגיבוש פרויקט ההתנדבות "נאמני השכונות". במייל כתבה קליש על יו"ר הוועד הנוכחי, שלמה אוחיון: "בקרית חיים יו"ר הוועד הוא לא איש שיכול להרים את המיזם הזה והוועד מפורק לגמרי". בעקבות החשיפה שלח בן דיין, יחד עם חברת המועצה סופי נקש, מכתב שבו קראו לה להתנצל על דבריה על אוחיון.

איציק פיטרמן (צילום: אלדד צלמים)

איציק פיטרמן (צילום: אלדד צלמים)

הרשימה של פיטרמן ובליצבלאו

רשימה נוספת היא "קרית חיים 1", שהתמודדה גם בפעם הקודמת, בראשותם של יצחק פיטרמן ומוטי בליצבלאו. זוהי רשימה משותפת שנוצרה כאיחוד בין שתי סיעות – "איחוד" של פיטרמן ו"בעד קרית חיים שלנו" של בליצבלאו. בין העקרונות שמציגה הרשימה: "למנוע ניסיון מצד גורמים שונים להשתלט על מפעל המים ונכסי האגודה – רכוש השייך לתושבי הקריה; המשך המאבק על בריאות התושבים מול התעשייה הכימית המזהמת; השבחת מערכת המים בקריה – החלפת צנרות והקמת מתקן התפלה; השבחת נכסי האגודה ופיתוחם, ושימוש צודק של כספי קרן קהילתית המחודשת לטובת כלל חברי האגודה".

בליצבלאו: "רשימת 'קרית חיים 1', הגישה את טופסי המועמדים המתמודדים בבחירות הקרובות לוועד קריית חיים. את הרשימה מוביל איציק פיטרמן, איציק היה יו"ר הוועד בשנים 2007-2004 ו-2019-2016. מספר 2 ברשימה זה אני, שותפו של פיטרמן בשנים האחרונות בניהול ועד קרית חיים. בעשירייה הראשונה יש שלוש נשים, נציג מהקהילה האתיופית, נציג מקהילת יוצאי ברית המועצות וצעירים בני הקריה. רשימת 'קרית חיים 1' היא הרשימה המנוסה ביותר בניהול הוועד והיא לא מפזרת, כמו חלק מהרשימות, מצגי שווא לתושבי קרית חיים".

אלי בן דיין (צילום: בועז כהן)

אלי בן דיין (צילום: בועז כהן)

30 שנות ותק

פסח טבק שעומד בראש הרשימה המשותפת "עצמאות" ו"עבודה", הוא חבר מורשון כבר 30 שנה. "קרית חיים חזרה אחורה בשנים האחרונות ממעמד של קריה מספר 1 והפכה לישוב זניח… לא רוצה להגיד שקרוב לעזה, אבל זה מתחיל להיות סימפטום", אומר טבק. גם הוא מדבר על הניסיון להביא להתנתקות מחיפה. "אני חושב שכרגע אנחנו צריכים להתמקד בעצמאות לקרית חיים. צריך לבדוק את האפשרות הזו. בנוסף, אני רוצה שהשכונות ההיקפיות בקרית חיים יקבלו טיפוח ולא יהפכו לסלאמס כמו שהיום. צריך לפתח את הספורט בקריה, ענף שהובלנו אותו כמספר 1 לעומת שאר הקריות. מפעל המים יפעל כרגיל ואולי יש לשפר כמה דברים בו אבל זה לא הנושא המרכזי. צריך לשפר את כל איכות החיים בקרית חיים. אני מקווה שעם החברים נוכל להזיז משהו".

להילחם בזיהום והמחלות

רשימה שישית ואחרונה היא רשימת "עתיד לעצמאות קרית חיים" שבראשותו של אלברט עזימי. "אני נגד המפעלים המזהמים ונגד מכלי תש"ן המוצבים סמוך לבתי התושבים ומסכנים אותם. כל הסביבה של דגניה הפכה לשכונת מצוקה ממש, חצי דגניה חולים בסרטן ובמחלות זיהומיות וצריך לעזור להם בכל מיני דרכים. יש להוזיל את מחירי המים שהם כידוע יקרים מאוד וללחוץ על העירייה לעשות סדר ולנקות. הכל מטונף, הכל הרוס. הסביבה מאוד ענייה ויש בה הרבה פשע", אומר עזימי ומוסיף: "אני כבר 30 שנה עוסק בפעילות נגד זיהום האוויר. יש לקדם את תהליך הפינוי-בינוי כי הבניינים פה רעועים ועם סדקים. ואני לא מדבר רק על קרית חיים מערבית, כי הסרטן לא מבחין בין קרית חיים המערבית למזרחית. מה שמעניין אותי בבחירות זה המצב של התושבים ושל הקריה. ראש העיר לא שמה עלינו קצוץ ולא נראה לי שהיא יודעת בכלל איפה זה קרית חיים. מה לעשות. זה מה שיש בינתיים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. מיכל מגן

    חשוב לציין שאחת המטרות הבולטות של סיעת תנופה: המאבק בזיהום האוויר וסגירת המפעלים המזהמים! בין אנשינו עליזה ברקן, צעירה נחמיאס, מתי גולני וזיו פישמן -שפועלים כבר שנים למען איכות הסביבה.

  2. א.א חיפה

    כל כך וועדים. אבל הקריה היתה בעבר נקייה יותר מטופחת. חוף היה מסודר יותר. חניה בחוף הבטיחו יהיה יותר דאגה לתושבי הקריה ומה קבלנו רק הצהרות .שיגאגו למו יחס מיוחד. הרא אנחנו חיפה משקיעים מכספנו לנכיון ודחפוץ החוף
    ( כרגע לא משהו) אהל קודם לתושבי קרית חיים .קרית ים החוף מטופח פי כמה מחוף קרית חיים.מצטערת קרית חיים הכי מוסנחת מכל גריות. ואתם הוועד במה תרמתם?

  3. קרייתי

    כל המבטיחים עצמאות לקריית חיים פשוט לא אומרים אמת הממשלה לא תיתן עצמאות ולא תנתק אותה מחיפה.היו הרבה נסיונ ת בעבר שלא צלחו.ועד קריית חיים היא אגודת מים בלבד אין לה שום כוח ולא שום סמכות מוניציפלית.הרשימה היחידה עם הנסיון הרב היא רשימת קריית חיים 1 ולה אני אצביע סיעה שלא מפזרת הבטחות שווא .

  4. נפתלי רומן

    לקרית חיים היתומה אין משאבים פיננסיים אבל יש לה הרבה נחמדים הרוצים להבחר כולל בגלל אינטרסים פרטיים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר