מרכז הסחר המקוון של דואר ישראל (צילום: שחר פליישמן)
מרכז הסחר המקוון של דואר ישראל (צילום: שחר פליישמן)

תושבי חיפה הזמינו כמיליון חבילות מחו"ל במחצית הראשונה של 2021

מנתוני דואר ישראל עולה, כי תושבי חיפה הזמינו בחצי שנה 930 אלף חבילות מחו"ל, שהם יותר משלוש חבילות בממוצע לתושב. חיפה ממוקמת במקום ה-15 בארץ בהזמנת חבילות מחו"ל במחצית הראשונה של השנה. וגם: באיזה מרכז מסירה בחיפה התקבלו הכי הרבה חבילות מחו"ל?

פורסם בתאריך: 6.7.21 17:03

תושבי חיפה הם בין שיאני ההזמנות אונליין בארץ. כך עולה מנתוני דואר ישראל המתפרסמים השבוע לרגל סיכום החציון הראשון (ינואר-יוני) של שנת 2021. מהדוח עולה, כי בחציון הראשון של 2021 הזמינו תושבי חיפה כ-930 אלף חבילות מחו"ל, לעומת 757 אלף חבילות בחציון הראשון של 2020 – גידול של כ-23 אחוז. ביחס לגודל האוכלוסייה, כל תושב חיפה הזמין בממוצע 3.25 חבילות, נתון הממקם את חיפה במקום ה-15 בארץ בהזמנת חבילות מחו"ל, לצד הערים חולון ורחובות להן מספר הזמנת חבילות נמוך יותר.

כמחצית מכלל החבילות שהזמינו תושבי חיפה בחציון הראשון של השנה, נמסרו באמצעות עסקים קטנים ובינוניים בעיר. בחציון של השנה חולקו בחיפה 446 אלף חבילות, כמעט מחצית מהכמות הכללית, באמצעות עסקים מקומיים שהעניקו שירות כמרכזי מסירת חבילות. מרכז המסירה המוביל בחיפה בסיכום החציון הראשון של 2021, הוא "שוק אורנים" עם 61.2 אלף מסירות חבילות בחצי שנה, נתון הממקם אותו במקום ה-13 מבין כלל מרכזי המסירה בארץ (ממוצע של כ-10,200 חבילות בחודש). מרכז מסירה נוסף הממוקם בצמרת מרכזי המסירה בארץ (17) הוא "היי תקשורת", עם 59.7 אלף מסירות בחצי שנה.

 

בינואר האחרון יצאה חברת דואר ישראל במהלך המחייב זימון תור מראש לפני ההגעה לסניף ("תור בקליק"). מהלך זה שיפר משמעותית את זמני ההמתנה בסניפים רבים, כאשר חובת הזמנת תור מראש קיימת כיום ביותר מ-200 יחידות מתוך כ-600 יחידות הדואר. בסוף החציון הראשון של 2021, 57 אחוז מכלל המגיעים לסניפי הדואר בכל הארץ הזמינו תור מראש, לעומת כ-6 אחוז בלבד בחציון מקביל. זמן ההמתנה הממוצע בחציון הראשון של 2021 עומד על 7 דקות למזמיני תור מראש, לעומת ממוצע של 12 דקות המתנה בחציון המקביל.

מנהל אזור המפרץ בחטיבת הקמעונאות בדואר ישראל, דניאל פינטו: "אנו פועלים לשיפור השירות באזור חיפה, ושירות זימון תור מראש מאפשר לדואר להיערך טוב יותר להגעת הלקוחות, וללקוחות להזמין תור מראש בטלפון 171 או באתר הדואר ולהתקבל בזמן ובמקום שנוחים להם, כמעט ללא המתנה. אנו שמחים שדואר ישראל הוא שחקן כה משמעותי בשרשרת הלוגיסטית ובהורדת יוקר המחיה. לאחר שנת קורונה, אנו רואים התאוששות משמעותית בסחר המקוון עם עלייה של עשרות אחוזים במספר הפריטים שהוזמנו מחו"ל".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר