ד"ר אלה וייצמן, מנהלת המרכז למחלות כבד ברמב"ם (צילום: פיוטר פליטר)
ד"ר אלה וייצמן, מנהלת המרכז למחלות כבד ברמב"ם (צילום: פיוטר פליטר)

בית החולים רמב"ם: בדיקות חינם להפטיטיס

המחלה השקטה: לרגל יום המודעות העולמי להפטיטיס C יקיימו צוותי בית החולים ב-27- וב-28 ביולי בדיקות חינם לגילוי נשאות לנגיף בחיפה ובקריות

פורסם בתאריך: 16.7.17 18:36

בית החולים רמב"ם יערוך בימים חמישי ושישי בשבוע הבא, 27 ו-28 ביולי, בדיקות לגילוי נשאות לנגיף ההיפוטיטיס במסגרת יום המודעות הבינלאומי למחלה. צוות המרכז למחלות כבד ברמב"ם יתפרש בכמה עמדות בידוק בחיפה ובקריות ויציע לציבור הרחב בדיקות לא פולשניות, בחינם, לגילוי נשאות לנגיף.

דלקת כבד נגיפית (הפטיטיס) מסוג C נגרמת כתוצאה מהדבקה בווירוס HCV. זוהי מחלה מדבקת שללא טיפול עלולה להיות קטלנית. עם קבוצות הסיכון למחלה נמנים עולים מממדינות ברית המועצות לשעבר, מי שקיבל מוצרי דם לפני שנת 1992 ומזריקי סמים. גילוי מוקדם של המחלה יכול להציל את חייהם של רבים מהנשאים. מבית החולים נמסר כי כ-140,000 נשאי המחלה שחיים בארץ טרם אובחנו הסיבה שהפטיטיס C היא מחלה שקטה, כלומר רוב החולים לא מרגישים סימפטומים עד שהמחלה כבר מתקדמת ופוגעת בכבד. במקרים רבים הם מפתחים תחלואה נוספת כמו סרטן כבד, ולפעמים נאלצים לעבור השתלת כבד.

"כ-75 אחוז מחולי הפטיטיס C בכלל לא מודעים לכך שהם חולים", מסבירה ד"ר אלה וייצמן, מנהלת המרכז למחלות כבד ברמב"ם, את חשיבות הבדיקות הללו, "מדובר במחלה שמתגנבת בשקט ועד שהיא מתגלה במקרים רבים היא כבר נמצאת בשיאה ותוקפת את הכבד. בשנים האחרונות התחוללה מהפיכה טיפולית וכיום הפטיטיס C היא המחלה הווירלית הכרונית היחידה שניתנת לריפוי".

בשנים האחרונות פותחו טיפולים חדשים למחלה המהווים פריצת דרך של ממש. בניגוד לדור התרופות הישן שגרמו למטופלים רבים סבל וכאב בשל תופעות הלוואי, התרופות החדשות מסייעות לנשאי הנגיף לטפל במחלה בקלות וביעילות רבה. ברוב המקרים נעלם הנגיף מגופם של הנשאים לחלוטין והם מחלימים. ישראל היתה אחת מהמדינות הראשונות שהנגישה את הטיפול למחלה עם הכנסת הטיפולים החדשים לסל התרופות בהשקעה של 100 מיליון שקל במטרה למגר את המחלה.

עמדות הבדיקות של צוות רמב"ם: חמישי, 27 ביולי, 12:00-8:00 – בבית החולים רמב"ם; שישי, 28 ביולי, 12:00-8:00 – ברחבת כיכר מאירהוף מול קופת חולים לין בחיפה ובמרכז ניצן בקרית ים ליד משרדי העירייה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר