פרופ' רפי ביאר ופרופ' יבגניה ניקולסקי מצנתרים בשידור חי לאולם הכנסים, ופרופ' אריאל רוגין מנהל את הדיון על הבמה (צילום: פיוטר פליטר)
פרופ' רפי ביאר ופרופ' יבגניה ניקולסקי מצנתרים בשידור חי לאולם הכנסים, ופרופ' אריאל רוגין מנהל את הדיון על הבמה (צילום: פיוטר פליטר)

שידור חי מחדר הצנתורים לאולם הכנסים

כנס "אופקים בקרדיולוגיה התערבותית" ה-19 נפתח בקריה הרפואית רמב"ם. לצד ניתוחים בשידור חי ודיונים בקהל הוצגו חידושים בתחום הלב

פורסם בתאריך: 5.6.18 17:07

כנס "אופקים בקרדיולוגיה התערבותית" ה-19 נפתח הבוקר בקריה הרפואית רמב"ם בהשתתפותם של בכירי הרופאים והמומחים מתחום הקרדיולוגיה בארץ. במסגרת הכנס הודגמו טיפולים בתחום קרדיולוגיה התערבותית ששודרו בשידור חי אל אולם הכנסים, והקהל לקח חלק פעיל בתהליכים, שאל שאלות וניהל דיונים מול הרופאים המבצעים את הפעולות.

את דברי הפתיחה של הכנס נשאו מנהל רמב"ם פרופ' רפי ביאר, נשיא האיגוד הקרדיולוגי פרופ' רן קורנובסקי, מנהל המערך הקרדיולוגי ברמב"ם פרופ' ליאור גפשטיין, ומנהל היחידה לקרדיולוגיה פולשנית בבית החולים פרופ' אריאל רוגין שארגן את הכנס והנחה אותו.

פרופ' ביאר: "עם ציון שנת ה-80 לפעילותו של רמב"ם, ההשקעה של בית החולים בקידום המחקר והפיתוח הרפואי היא אדירה. לפי דוח של משרד הבריאות, בשנת 2017 רמב"ם היה בית החולים שעמד בראש טבלת ההשקעות של חברות הפארמה במחקרים קליניים שבוצעו בבתי החולים הממשלתיים ובמרכזים הרפואיים של קופות החולים. בימים אלו אנו עמלים התנעת בנייתו של בית החולים הקרדיו-ווסקולרי החדש שמיועד לקום בקמפוס של רמב"ם, ובמגדל התגליות שייבנה בעתיד יפתחו בשנים שיבואו טכנולוגיות ומכשור רפואי לטובת הטיפול בחולים הקרדיולוגיים. הכנס הזה הוא חלק מההבנה שבאמצעות ההשקעה ושיתוף הידע והניסיון שלנו נוכל להעניק למטופלים את הרפואה הטובה ביותר".

 

 

משתתפי הכנס נחשפו לחידושים בתחום הקרדיולוגיה הפולשנית ברמת הטכנולוגיה, ברמת התרופות וברמת הגישות הטיפוליות. במקביל לניתוחים בשידור חי התקיימו דיונים ופאנלים שעסקו בנושאים הקשורים לטיפול בחולים, ובהם השתלת מסתם אורטלי בחדר הצנתורים, גישות שונות בטיפול בחולי לב בדגש על הטיפול במכונת ה-ECMO, אמצעי הדמיה לאבחון מחלה כלילית, טיפול בתומכנים מפרישי תרופות וטיפול במחלה כלילית מורכבת.

בכנס הוענק פרס החוקר הצעיר ע"ש סגן אלעד גרנדיר ז"ל לד"ר ארז מרקוסון – רופא במחלקת פנימית ח' ברמב"ם – על מחקרו בנושא "הגנה מפני קרינה" ולד"ר פרננדו צ'רנומורדיק מבית החולים שיבא על מחקרו בנושא "עיכוב טסיות בזמן אוטם". את הפרס העניקו פרופ' עמוס עציוני, לשעבר סגן מנהל רמב"ם, המשמש כיום כחבר הנהלה בוועדת הלסינקי של בית החולים, וברוריה גרנדיר, אמו של סגן גרנדיר ז"ל.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר