מארגנות סדנת הפרקינסון במרכז הרפואי זבולון (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
מארגנות סדנת הפרקינסון במרכז הרפואי זבולון (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

הכללית ערכה סדנת תמיכה לחולי פרקינסון ולבני זוגם

במרפאה הנוירולוגית במרכז הרפואי זבולון של שירותי בריאות כללית נערכה סדנה שנועדה לתת לחולי פרקינסון ולבני משפחותיהם כלים להתמודדות עם המחלה

פורסם בתאריך: 11.9.18 08:34

מחלת הפרקינסון היא מחלה עם השלכות רבות על איכות חייהם של החולים בה ועל המטפלים בהם. כדי לתת בידיהם כלים להתמודדות עם המחלה ולהעצים אותם נערכה במרפאה הנוירולוגית במרכז הרפואי זבולון של שירותי בריאות כללית סדנה שהונחתה על ידי מנהלת הסיעוד של המרפאה דיאנה ניסן, העובדת הסוציאלית נעמה אדר ורכזת פיתוח מקצועי של הסיעוד במחוז חיפה וגליל מערבי של הכללית מירי בלאופלד .

במסגרת הסדנה נערכו לחולי הפרקינסון ולמטפליהם שמונה מפגשים עם מומחים במגוון רחב של תחומים: מנהל המחלקה הנוירולוגית בזבולון ד"ר צבי סוסל הסביר למשתתפים על המחלה ועל דרכי הטיפול בה; רופאת המחלקה ד"ר קלרה ברקר הציגה טיפולים מתקדמים במחלה; רכזת הסיעוד של התחום הגריאטרי במחוז האחות פנינה סלע כץ הרצתה על מניעת נפילות; מנהלת תחום הריפוי בעיסוק במכון לשיקום נוירולוגי טלי לביא הציגה את עולם הריפוי בעיסוק; והפיזיותרפיסטית גל המאירי מהיחידה להמשך טיפול, שעוסקת בתחום הפרקינסון, העבירה שלושה מפגשי פיזיותרפיה, ובהם מפגש ששילב מוזיקה ופיזיותרפיה. תכנים נוספים התייחסו לבעיות שינה, מיניות, ייפוי כוח רפואי וקשיים שעמם מתמודדים בני ובנות הזוג של החולים.

 

 

אחד ממשתתפי הסדנה: "למרות שכולם יכולים לגלוש באינטרנט ואפשר לקבל מידע על המחלה ועל הטיפול בה, הסדנה אפשרה מפגש עם אנשים באותו מצב – גם החולים וגם המטפלים העיקריים שלהם. כל משתתף יכול היה ללמוד מהאחרים שמתמודדים עם אותם אתגרים, וכך קיבלנו כלים נוספים להתמודדות עם המחלה ולשפר את איכות החיים של כולם – חולים ובני משפחה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר