מבנה בקריה הרפואית רמב"ם מואר בוורוד (צילום: פיוטר פליטר)
מבנה בקריה הרפואית רמב"ם מואר בוורוד (צילום: פיוטר פליטר)

חודש המודעות לסרטן השד: מבנים ברמב"ם הוארו בוורוד

שניים מהמבנים ההיסטוריים בקריה הרפואית רמב"ם - בית הספר הישן לרפואה ובניין האבן - באור ורוד כחלק מאירועי חודש המודעות העולמי לסרטן השד

פורסם בתאריך: 29.10.18 07:27

כחלק מאירועי חודש המודעות העולמי לסרטן השד אשר חל באוקטובר הוארו שניים מהמבנים ההיסטוריים בקריה הרפואית רמב"ם – בית הספר הישן לרפואה ובניין האבן – באור ורוד. טקס הארת המבנים התקיים בנוכחותם של נציג שגרירות ארצות הברית בישראל, חברי הנהלת עמותת מרים הפועלת להעלאת המודעות לסרטן במגזר הערבי, בני משפחת חאמד העומדת בראש העמותה ונציגי הנהלת רמב"ם והמכון לבריאות השד בבית החולים.

בטקס, שהתקיים זו השנה השנייה, נשאו דברים נציגי רמב"ם והעמותה שסקרו את החשיבות שבהעלאת המודעות למחלה, בטיפול בה ובמניעתה. האירוע כלל גם חלק אמנותי בהשתתפותן של זמרת ורקדנית והקרנת קטעי וידאו על הקשר בין העמותה לבית החולים.

הארת המבנים – יוזמה משותפת לעמותת מרים ולמכללת רמב"ם ידע השוכנת בבית הספר הישן לרפואה במתחם בית החולים – היא חלק ממסורת עולמית שמטרתה היא לעודד את המודעות לסרטן השד. עמותת מרים, שהוקמה לפני שש שנים, לקחה על עצמה להאיר במהלך חודש אוקטובר מבנים שונים ברחבי הארץ הקשורים למגזר הערבי כדי לקדם מודעות לגילוי מוקדם ולמניעת סרטן בקרב הציבור הערבי בישראל.

 

טקס הארת המבנים בקריה הרפואית רמב"ם בוורוד (צילום: פיוטר פליטר)

טקס הארת המבנים בקריה הרפואית רמב"ם בוורוד (צילום: פיוטר פליטר)

 

 

לדבריה של מנהלת מכללת רמב"ם ידע עו"ד זיוה בסר, החיבור בין העמותה למכללת רמב"ם ידע מסמל את הרצון המשותף לשני הגורמים להיות עם הפנים לקהילה בכל הקשור למודעות לנושא סרטן השד: "יש לנו שיתופי פעולה יפים עם העמותה, ואירוע זה היה גם הזדמנות לחשוף את מי שפועל מאחורי הקלעים בנושא החשוב של הטיפול בסרטן השד – לא רק רופאים אלא גם האחיות, העובדות הסוציאליות, עובדי המעבדה, הטכנאים ועוד".

הבחירה ברמב"ם כמוקד להארה בוורוד היתה סגירת מעגל עבור חמאדה חאמד, בן 29 מנצרת, שהקים את העמותה אחרי מותה של אחותו מרים ממחלת הלוקמיה כשהיתה בת 8 בלבד. מרים חאמד נאבקה במחלה במשך שלוש שנים וטופלה במערך ההמטו-אונקולוגי לילדים ברמב"ם, אך כוחותיה לא עמדו לה והיא הלכה לעולמה. מותה הוביל את אחיה הגדול להקים את המפעל הקרוי על שמה ולפעול להצלת חיים.

"המעמד של הארת רמב"ם בוורוד, במקום שבו הכל התחיל, הוא מרגש מאוד עבורי ועבור משפחתי", אמר חאמד, "ברמב"ם יש את יכולות הטיפול הטובות ביותר בסוגי מחלת הסרטן. כולי תקווה שביחד נעשה שינוי ונהפוך את הטרגדיה שלנו למשהו טוב".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. liliana

    חשוב ביותר המחקר אודות "הסרטן"… אבל, הפכו את זה ל"הפנינג וורוד"…! מה בדיוק "וורוד" בזה…??????????????
    מדוע בכלל שוטפים לכל אזרחי ישראל את המוח, ובעיקר לנשים לבוא ולעשות "ממוגרפיה" אלא אם יש "בעיה"… פשוט, מוזרה כל "השיטה"..!
    ואח"כ אומרים לכולם: "נאבק בסרטן"… וחי? ומת? וחי כמת?
    הכל לשם מחקר עושים ניסויים בבני אדם… וכשנותנים טיפול הפוך, יקר, מסרבל, מטרטר, מעוכב או פזיז וכו'. ממש נדמה כאילו יש גם אצלנו "ד"ר מנגלה"… בואו ונגלה… הכל יכול להיות בעולם הזה..!

    ולסיכום: הבניין יפה, המחלה מכוערת…!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר